SRPSKA ZLATNA POLUGA: Brend Novak Đoković vredi 2 milijarde dolara!

Odavno je Novak za Srbiju postao marketinški štih, ali koliko zapravo vredi, veliko je pitanje. Stručnjaci smatraju da njegovo ime nije dovoljno iskorišćeno

  • 3

Ima li Srbija veći brend od Novaka Đokovića? Teško. Koliko njegovo ime donosi Srbiji, možemo samo da zamislimo, ali je činjenica da bi u ovom trenutku svi trebalo da budemo zahvalni što se pre nepunih 26 godina rodio trenutno najbolji teniser planete.

Ali vraćamo se na pitanje - koliko vredi ime dve godine zaredom apsolutnog vladara svetskih terena?

Nismo ni svesni bili koliko je to težak posao sazati, praktično nemoguć. Da je "Novak Đoković" firma ili preduzeće, bilo bi to mnogo lakše, jer individualni brendovi ne mogu da se procene metodama kao u slučajevima kompanije. Na svu sreću, Novak nije firma, nego individualac koji je rejting Srbije drastično podigao otkako je među top 10 svetskih tenisera.

Radmilo Armenulić već duže vreme tvrdi da Novak sigurno vredi bar milijardu dolara. Bilo je to posle osvojenog Mastersa u Majamiju, posle 24 osvojene titule.

- To što on radi nije radio nijedan teniser na svetu - počevši od humanitarnih akcija do toga da je idol mladima. Njegova vrednost je realno nemerljiva - kaže Armenulić za Telegraf, a na naše pitanje da li bar možemo da tvrdimo da vredi duplo više od prethodne analize, kaže kroz smeh:

- Apsolutno!

Novak je brend i zbog toga što se njegovo ime odavno ne pominje samo u teniskim krugovima. Provlače ga i političari, setite se samo Kamerona, britanskog premijera koji je nekoliko puta rekao da bismo trebali svi da se ponašamo i pričamo kao Đoković, dodaje Armenulić, pa poentira:

- Novak je zlatna poluga Srbije i moramo da ga negujemo i čuvamo.

Marketinški konsultant Dejan Šapić zastupa stav da je na egzaktan način nemoguće proceniti vrednost brenda Novaka Đokovića, tačnije da ne postoji metodologija koja bi mogla to da izračuna. To da Novak enormno znači Srbiji i njenom marketingu jasno je kao dan, a prema Šapiću, potpuno je zasnovano na spontanoj aktivnosti Novaka.

- Planski rad Vlade Srbije s najpopularnijim Srbinom na planeti ne postoji. Novak to radi spontano i marketing se odvija stihijski, ali ne može poreći - na odličan način - smatra Šapić.

Nenad Gujaničić iz „Sinteza invest“ grupe smatra da bi trebalo uzeti u obzir i rok trajanja proizvoida, ali naglašava da je u kakvu-takvu procenu jačine nečijeg brenda jako važno ući sa saznanjima koliko i kakvih sponzora okuplja u ovom slučaju Đoković.

- Čini mi se da njegov brend nije dovoljno eksploatisan, tačnije, Novak svoj trenutak nije uspeo dovoljno da naplati - ističe Gujaničić, i napominje da je realno da Novak, kao i Majkl Džordan, po završetku karijere nastavi da živi kroz razne brendove, kojima će biti pečat.

(S. Milošević)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Saki

    22. april 2013 | 18:58

    I ako su kod nas poremecene vrednosti drustva, ima ljudi kao sto su Novak da pokazu i dokazu istinu o nasem drustu!

  • Dragan Stojanović

    22. april 2013 | 21:49

    Novak je svetski čovek.Sport je nešto što ga je izbacilo u orbitu a on svojim talentom i neospornom harizmom osvojio ceo svet.U sportu, odnosno tenisu buće na vrhu još dugo. Mislim da jednog trenutka kada kao igrać prestane aktivno da igra treba da pređe u političare.Kao pametan momak treba da završi političke nauke i onda kao najveći autoritet zasedne u vrhu svetske politike. Zamislite ga kao našeg predstavnika u nejznačajnim svetskim organizacijama i forumima.Ko je taj koji bi imao hrabrosti da mu u bilo čemu protivu reči.Kažu da u politici onaj koji ima dobre lične kontakte mnogo toga može da uradi.Koliko bi njih imalo želje da sa Novakom postane prijatelj. Mislim da bi na taj način svoju svetsku slavu samo tako zaokružio i bio upamćen mnogo više nego kao promoter bilo čijih brendova.On je naš najveći i najznačajniji brend i tako treba i da ostane.

  • Mladen Markovic

    22. april 2013 | 17:50

    Naravno da ima!!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA