Ovo je prvi srpski električni automobil! (FOTO) (VIDEO)

Najveća njegova prednost je ušteda, jer je za pređenih 150 kilometara potrebno da ga dopunite jednom, a to punjenje košta oko 200 dinara. Cena zamene modela "fijat punto" s klasičnog na model na struju iznosi od 12.000 do 15.000 evra, jer je ovaj već urađen, dok bi za sve ostale cena varirala, jer cena zavise od vrste vozila

  • 16

U Institutu za vozila AMSS, predstavljen je javnosti prvi srpski električni automobil. Kako je saopšteno, inženjeri ovog preduzeća uspeli su da za šest meseci, uz ulaganje od dvadesetak hiljada evra, pre svega dokažu da mogu da stvore ovakav auto.

Električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i koristi umesto goriva struju.

Najveća njegova prednost je ušteda, jer je za pređenih 150 kilometara potrebno da ga dopunite jednom, a to punjenje košta oko 200 dinara. Glavni problem za masovnije korišćenje ovakcih automobila u Srbiji je nedostatak mesta na kojima bi se punio, pa je zato prilagođeno da se ovo električno vozilo može napuniti na bilo kom običnom štekeru.

Kompletno punjenje traje oko šest sati, ali je tu mogoćnost delimičnog punjenja, uz pomoć koje može da se završi neka kraća vožnja.

- Lakši je, jednostavniji i jeftiniji za održavanje. Jednim punjenjem, srpski električni automobil, za sada, pređe najviše 150 kilometara. Srpski prototip još nije moguće pustiti zvanično u saobraćaj ali je sada sertifikovan, što znači da može da se dalje ispituje, legalizuje i dobije konačnu dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja. Nakon toga, električni automobil će moći da se registruje i pusti u javni‚. Da je električni automobil budućnosti postao i srpska stvarnost - rekao je Milan Božić, direktor Instituta za vozila ASSS-a.

Prvi srpski električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i umesto tečnih i gasovitih goriva koristi struju. Cena zamene modela "fijat punto" s klasičnog modela na medel na struju bi iznosila od 12.000 do 15.000 evra, jer je ovaj model već urađen, dok bi za sve ostale modele cena varirala, jer cene zavise od modela automobila.

Prema ocenama onih koji stoji iza ovog modela, ovaj model ima ciklus od oko 3000 dana za vožnju, a za to vreme uštedi vlasniku barem dva automobila.

Za masovniju upotrebu električnih automobila u našoj zemlji, neophodno je interesovanje velikih firmi, koje bi bile spremne da svoje automobile preorijentišu na struju, umesto dosadašnjeg načina potrošnje.

U narednih nekoliko meseci očekuju se završna testiranja, provere, kao i dobijanje zvaničnih licenci, kako bi se sklonile sve prepreke ka masovnijoj proizvodnji ovog vozila.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile Kurjak

    18. jul 2014 | 15:16

    Objavite komentar. Ovo nije prvi elektricni auto iz Srbije. Momak Nebojsa Matovic iz Panceva je uradio to vec pre 1.5-2 godine ali upravo ti iz AMSS mu ne daju da ga registruje. Treba im neki papir koji ni mercedes ne moze da ima...birokratija i kradja patenta.

  • Blacky

    18. jul 2014 | 14:25

    Manite da zavaravate narod prvi elektricni srpski auto je bio Yugo samo sto imao problem kao i ovaj Punto nikad to nece zaziveti jer se zna ko drzi monopol naftasi i drzava!

  • Vlada

    18. jul 2014 | 14:10

    Nikada nece da dozvole nasi politicari da se ovo vozi kod nas. Pa kako bi uzimali novac od ljudi

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA