SENZACIONALNO, TURSKI POPIS NA KOSOVU 1455: 13 hiljada srpskih kuća, samo 46 albanskih (FOTO)

Svakako, možete reći da nije bitno ono što se dešavalo pre pet stotina godina te da je bitno samo ono što važi danas, i to je tačno. Ali je takođe tačno i da Albanci falsifikuju istoriju jer shvataju da je istorijsko pravo jednako važno kao i faktično stanje. Stoga, ne možete reći da je sadašnjost bitnija od prošlosti

Komentari

  • Linda

    9. maj 2019 | 23:49

    Imala sam tu srecu da sam nasla primerak popisa u Svajcarskoj.Podatak o Kosovu je zaista tacan. Turci su popisivali sve teritorije koje su okupirali,tako da o svakom gradu postoji tacan podatak ko je sve ziveo tu.

  • Mustafa

    29. jul 2018 | 20:11

    E zamisli prvo ovo.Tvoja kuca i imanje.Dolazi neko i kaze:Ovde mi je ziveo moj pra-predak negde u 15 veku tacnije do 1455 god.E onda udarili Turci i oni pobegli tamo negde.E sad vidis jeste 1912god ali ovo je moje.Ti ga gledas a znas da ti je deda pradeda i cukundeda poginuo u borbama sa istim tim Turcima koje ti ovaj pominje.E onda nastane sranje.Radnja desavanja Prizren.Po istoriskim dokumentima Prizren je napusten 1455 god i bio je pust grad kada je usla Turska vojska.Ko se naselio pa vidi se.

  • Silny

    12. jul 2015 | 22:12

    Stepan, Nikola, Olivera i Jelena su mogla biti imena Albanaca takođe, to su imena koje su Srbi primili sa hrišćanstom. Albanci imaju ta ista imena, koja su i oni primili hrišćanstvom, u to doba su bili pravoslavci. Čak i sada postoji velik broj Albanaca katoličke i pravoslavne veroispovesti.

    • 21. septembar 2017 | 21:46

      Toplica

      @Silny

      Da ali vecina pomenutih imena u ovom tekstu (Radislav, Bogdan, Radica, Radislava, Stojislava, Jelena, Stanislava, Vladislava , Vlkosava,Rajko, Miloš, Radoslav, Bogoje, Doroslav, Bogdan, Priboje i Milovan) nisu hriscanskog nego slovenskog porekla a Albanci koliko ja znam nisu niti su ikada bili Sloveni.

    • 30. april 2019 | 21:47

      Nikola

      @Silny

      Pa zar vi nemate ilirska imena? Ili kako vam odgovara?

    • 20. avgust 2021 | 06:55

      Gipsy

      @Silny

      Molio bih razlog iz kojeg smatraš da su Iliri jedno a Srbi drugo? Skenderbeg je na svome grobu napisao da je Ilir a zna se da je bio Srbin.

  • Pik

    3. jun 2015 | 00:55

    Kako Ste dosli Do taj dokoment i molimo ubacite na stranicu da vidimo

  • Pera

    1. jun 2015 | 10:28

    Pa objavljujte bre ovo na svim televizijama i domacim i stranim svaki dan da zna ceo svet jedino tako mozemo povratiti srpsku zemlju delite ovo na svim mrezama stampajte flajere delite po kucama da i svako dete zna istinu.....

  • Eto toliko

    31. maj 2015 | 14:09

    Znaci 46 albanskih domacinstava u 23 sela.E ako jos ima podatak o prezimenima tih porodica pa da im nadoknaditmo istorijsko pravo da ostavimo tih 46 porodica u 23 sela.Kada se vratimo dole i ostalo sve vratimo kuci za "aljbaniju".Al ce da bude put pod noge ;)...

  • George

    31. maj 2015 | 13:26

    Da, kad je Car Dušan istrebio sve sto nije srpsko. :D Za 100 godina će Albanci da slave Haradinaja isto ko mi Dušana, a Čekua i Tačija kao mi Karađorđa i Obrenovića. Istoriju pišu pobednici.

    • 31. maj 2015 | 17:12

      bambus

      @George

      Tupco,znam da je tesko da shvatis ali ovo su pisali Turci a ne Srbi.

  • DT

    31. maj 2015 | 09:06

    Ako cemo da gledamo ono sto je bilo pre 700 godina,onda je Srbija pod vlascu Turaka

    • 1. jun 2015 | 10:38

      Pera

      @DT

      Sta pricas bre a odakle su dosli turci.... da nisi i ti turcin pa ti je zao...

  • Dimitrije

    31. maj 2015 | 07:10

    Imate li kojim slučajem dokument iz tog vremena sa popisom na teritoriji Vojvodine?

    • 9. maj 2019 | 23:42

      LINDA

      @Dimitrije

      Postoji popis za sve teritorije koje su bile pod Turskom. Primerak sam nasla u Svajcarskoj, ali nisam mogla da kopiram.

  • Aki Vendeta

    30. maj 2015 | 23:45

    sve je to lepo i tačno ali je potpuno bespredmetno, zamajavanje naroda, naročito pseudo-logički uzlet u prvom pasusu u kome se zaključuje da je prošlost jednako važna kao sadašnjost. jer, šta ako odemo dalje od 15 veka? Recimo u 6. vek? Ili što stati tu, što ne otići pre nove ere? Ko je tada živeo na zemlji danas poznatoj kao Kosovo? Sigurno ne Srbi niti Albanci, nego neki narodi koji su nestali, možda su se zvali Iliri, možda Koreanci, možda Liliputanci. E pa isto to se sada dešava sa Srbima, nestaju iz raznih razloga i njihov prostor zauzimaju vitalnije nacije, u ovom slučaju Albanci. Tako da prošle "životne teritorije" naroda ne daju nikakvo pravo na nametanje vizije nekakve "ispravne" sadašnjosti i budućnosti. Nekad je bilo naše, sada više nije i to što je bilo naše nam ne daje nikakvo pravo, inače bi svi mogli tako da idu u nazad dokle im odgovara, i Mađari i Turci i Bugari i Italijani... A i te Albance će zameniti neki drugi, kad tad, a Srba tada verovatno biti neće.

    • 1. jun 2015 | 10:40

      Pera

      @Aki Vendeta

      Ako su albanci, siptari najsmrdljivija nacija na svetu vitalniji od nas i makedonaca grka ona svaka ti cast....

  • GOTOVUSA IZ 1455

    30. maj 2015 | 23:15

    Po opsirnom katastarskom popisu iz 1455 godine Gotovusa je imala 72 domacinstva i dva svestenika,sva imena su bila srpskog porekla dok je u Gotovusa imala i dve crkve sagradjene jos pre kosovske bitke.

  • Аркан

    30. maj 2015 | 20:53

    Шта је овде сензационално

    • 30. maj 2015 | 23:41

      DRON.

      @Аркан

      A mi muku mucili na 062 pa na 063 a ti nedostupan .

  • Maleta

    30. maj 2015 | 19:09

    Gde je popis...

  • iznogud

    30. maj 2015 | 18:23

    uzmite i austrougarski popis pacete videti koliko je bilo hrvata i bosnjaka,a kada bi isli malo dalje u istoriju videli bi u rimskim hronikama ko je ziveo na ovim prostorima...to su bile uredjene drzave sa tacnom evidencijom

  • Dali

    30. maj 2015 | 17:05

    1,7 miliona to nije problem ni 3 miliona da su samo polako americi odzvanja a cim amerikanac pukne juzna afrika ima da dobije par miliona vise stanovnika shiftara nemoj te se plasiti njih vekovima oni vode kurvinsku borbu tako da brinimo mi kako da se namnozimo ostalo su sitnice

  • 4 S

    30. maj 2015 | 17:02

    Pa to svaki srbin sa kosova zna ,1200 crkava i manastira na kosovu i metohiji postoji ali po zapadnom standardu LAZOVIZIJE to nije vazno.

  • Mat albaija- karpati beskidi

    30. maj 2015 | 16:00

    Šiptari su došli sa Karpata beskidi u albaniju. Karpati šiptarski toponim KAR-PATI. Rumuni kažu pula. Da su rumuni dali naziv onda se ne bi zvali karpati nego Pulati. Tako da između rumunije i moldavije na karpatima su šiptari čuvali stoku i živeli jedan duži vremenski perio gde im se i formirao jezik. Stočari nomadi uvek su se selili sa pašnjaka na pašnjak i nigde nisu ostavljali svoje tragove. Šiptari imaju sličnosti sa rumunima od narodnih nošnji pa do jezičke melodike stim što rumuni danas pričaju skroz romanizovanim jezikom a i prezimena im se često slično završavaju kao i šiptarima sa aj , ku , radučaj , petresku, popesku, Šiptari koji su ostali na karpatima su se asimilovali sa rumunima. Ne postoji ni jedan dokaz da su šiptari iliri od jezika do svega ostalog. To je izmišljotina koja ima za cilj da opravda stvaranje velike albanije. Ni jedan toponim na ovom južnom delu balkana nije šiptarski. Da je Kosovo bilo šiptarsko ne bi se zvalo kosovo nego svakako drugačije.

    • 30. maj 2015 | 20:00

      Јездимир

      @Mat albaija- karpati beskidi

      Постоје докази да Шиптари нису Илири, тј. да су потомци оних људи који су антици означени као Илири, данашњи Срби, Хрвати и Бошњаци - што се подудара са простором који су обухватали Илири. Не постоји доказ о томе ко су Шиптари а још мање (!) да су са Карпата. Генетска слика већине Шиптара се не разликује од грчке (медитеранско-афричке) али културно имају највише сличности са кавказким културама.

    • 30. maj 2015 | 20:50

      Карпа - Стена

      @Mat albaija- karpati beskidi

      Карпа по старом значи Стена , Значи Стенасте планине , нису шиптари са Карпатима мада су 100 посто са неке планине ,види се да немају ништа заједничко са Илирима кој су били поморски народ. Мада ови данашњи шиптари су чиста мешавина са нашим потурцима тако су и успели да узму Скадар и Косово и нормално са сталним геноцидима и етничких чишчења који и дан данас трају.

  • Koke

    30. maj 2015 | 15:55

    Nije vazno sta je bilo, sad je vazno kako mi je.

    • 30. maj 2015 | 16:29

      Roke

      @Koke

      Takva emotivna stanja su vrlo nestabilna,a to dovodi do problema identiteta.

  • istina

    30. maj 2015 | 15:52

    Kao prvo Turska treba da resi probleme koje nastaju od otomanske Imperije polovina turske teritoriji pripada Europi, @Luka Iliri na ovim prostorima dosli pre vraga, Pravoslavi ili Avari su dosli krajem V i pocetkom VI veka. Tung svima.

  • 007

    30. maj 2015 | 15:45

    Iliro serbine takozvani@ ti mozes da pises sfasta sto god hoqes po tfojom voljom ali jos jednom kazem i potferdujem da allbanski narod ke najprvi na balkanu znaci iliri a ti i vas narod nemate nikakvog historiju nikakvog veza sa ilirofonima mi iliri jos danas nagemi dokumenti ilirski sto imaju vezu i imaju slicnost sa nasom zakone i obicaje i jezik a vas jezik nema nikakvu veze sa ilirima daleko to vi kada ste dosli na balkanu iz karpatima i nemate nikakvu dokumente sto ste bili ovde pA tek posle mnogo vremena ma sfakom albanske crkvu ste rekli da to je pravoslavna crkva a to nije istina to znas i ti bolje i tvoja porodica vi samo nesto imate na pamet da sve sto je i svetu je vasa jos neki dan c'è da kazete i japonija i australija je vasa tvoju historiju ako hoces da nadjes idi nadji odakle si dosao a mi nasom historijo mozemo da nagemo ovde

    • 30. maj 2015 | 16:24

      HERCEGOVINA

      @007

      Malo morgen ste vi bili prvi Iliri na balkanu.Nisu Srbi samo Slovenskog porijekla, ima nas puno iz Hercegovine, nekadasnjeg Zahumlja gdje je zivilo ilirsko pleme Daorsi.Oni nisu tek tako isparili, vec su se mijesali sa Slovenima.

    • 30. maj 2015 | 17:17

      Анти Антифа

      @007

      Шиптари су туркоцигански народ који је дошао са Осмалија као њихово робље.Најсличнији су вам бошњаци.Генетски и расно не припадате Европи него азији.Треба да одете одакле сте и дошли

    • 30. maj 2015 | 20:10

      Алекса

      @007

      Срби до реформе Вука (по г-ђи Манди Драшковића) мењају глаголе у сингулару, плуралу и дуалу, као Илири. Илири имају речи које их везују за море и поморство, тих речи у шиптарском нема. Шиптари долазе на Балкан 1043. године када су Норвмани протерали Арбљане са Сицилије па су заједно побегли на Балкан. Речи мама, тата, родбински односи, помоћни глаголи бити и хтети су турског, а не аријевског порекла. Скоро сте тисућу година у Европи време је да се вратите матици.

  • mile

    30. maj 2015 | 15:34

    Objavite popis stanovista Vojvodine iz 18 veka . Negde izgubis negde dobijes ?

    • 30. maj 2015 | 15:52

      Koke

      @mile

      To ne smeju da pokazu, ne ide im u prilog.

    • 30. maj 2015 | 17:18

      Анти Антифа

      @mile

      Може с тим што ту треба уврстити и Барању и западни Срем који су кроатокомунисти припојили СР хрватској

    • 30. maj 2015 | 18:42

      iznogud

      @mile

      1840 g austrijska carevina je vrsila popis i na nasim prostorima je bilo samo srba katolika,srba pravoslavaca i srba muhamedanaca ,1 posto hrvata..valjda su oni znali sta imaju u svojoj drzavi,

  • Marko cg

    30. maj 2015 | 15:33

    E za to je kriva pogresno vodjena politika nasih vladara...prepustena je nasa zemlja olako i naivno

  • Carli

    30. maj 2015 | 15:21

    Tako sad citamo kako su na zemlji ziveli dinosauri,bitno je sad sve drugo je proslost.

    • 30. maj 2015 | 15:53

      Koke

      @Carli

      Dinosaurusi polazu najvise prava na sve zemlje. Hehehehehe

  • Luka

    30. maj 2015 | 14:44

    Do 1111 za vrijeme kralja Bodina Srpska drzava je obuhvatala danasnju cijelu Albaniju, Makedoniju, Zapadnu Rumuniju, Bugarsku i dobar dio Grcke a na zapadu ta granica je bila je sve do Zagorja gdje su zivjeli Hrvat, ne ovi danasnji pokatoliceni Srbi nego Hrvati koji su nekad postojali i nestali dolaskom Turaka. Dugo u Srpskoj istoriji Skadar je bio glavni grad sto ce reci ovdje se ne postavlja pitanje Kosova i Metohije da li je Srpski ili Albanski koji su uz dozvolu Nemanjica doselili sa podrucja Sicilije i juznih dijelova danasnje Italije kao stocari, u prevodu Siptari. Naziv Albanci su izmislili Englezi da bi u 19 vijeku uz njihovu ideju nastala Albanska drzava. Ovdje je pitanje danasnje cijele Albanije koja je u uvijek bila Srpska. Meni je krivo sto smo mi Srbi povrsni pa se uhvatili Turaka i Nemanjica pre njih. Srpska istorija je mnogo starija od toka kao sto napisah o velicini Srpske drzave za vrijeme kralja Bodina do 1111. I pre njega postojala je Srpska drzava ovdje a kad su upitanju Iliri, to je start Srpsko pleme. Ne dozvolite da vama Srbima kradu i potkradaju istoriju oni koji su dosli ovdje kao Stocari i to uz dozvolu Srpskih knezeva itd.

  • Tužan

    30. maj 2015 | 14:19

    Šta se palite, Srbi će ionako brzo nestati. Za 500 godina će neko isto tako čitati popis iz 2011 i čudiće se da je ovde živeo neki pravoslavni narod...

  • vuk

    30. maj 2015 | 14:08

    Pa sta je tu cudno? Evo ja sam albanac sa Kosova i mogu reci da mogu nabrajati 3 i 4 cukundudede sa pravoslavnim imenima. Pre dolaska turaka apsolutna vecina stanovnika Kosova su bili pravoslavne vere, to zna svaki istoricar. Svi albanci koji su ziveli zajedno sa srbima su bili pravoslavci! Izuzetal albanci sa prokletija koji si bili rimokatolicke veroispovesti. Plus ne treba zabraviti da u to vreme narodi su se identificirli preko vere a ne nacinalnosti. Dolaskom turaka nazalost poceo je pakao i zanas i z vas. Kad vidite genetsku mapu srba i albanaca videcete o cemu mislim. To sto smo se oprimitivili i krenuli sekirama jedni na druge niko nam nihe kriv. Samo ce se buduce generacije zacuditi snama

    • 30. maj 2015 | 16:16

      Rahim

      @vuk

      Dugo su u albanskim kućama čuvane ikone,posebno u okolini Dečana.

    • 30. maj 2015 | 20:02

      Јездимир

      @vuk

      Генетска слика Срба и 'Албанаца' се врло разликује, посебно када се ради о Косову и Метохији. Косово и Метохија је постор за који може да се каже да је најужем смислу речи извршен геноцид над Србима.

    • 30. maj 2015 | 21:33

      Koke

      @vuk

      Ti si Albanac koliko I ja Srbin.

  • dyllis

    30. maj 2015 | 14:01

    Ovo je čista laž!

  • Dragan

    30. maj 2015 | 13:37

    Šta je tu čudno??? Kosovo je srpska zemlja! Samo onom ćopavom Titi možemo zahvaliti na šiftarima! Danke Herr Broz

  • Khalid Ibn Al-Walid

    30. maj 2015 | 13:34

    A sad vam pase turski popis

    • 30. maj 2015 | 14:05

      Dragan

      @Khalid Ibn Al-Walid

      Šućur Allahu pa tebi nikad ništa ne paše!

    • 30. maj 2015 | 14:11

      Svejk

      @Khalid Ibn Al-Walid

      Zato sto bi za Srpski rekli da lazemo, izmisljamo.

    • 30. maj 2015 | 18:09

      Pazarac 1

      @Khalid Ibn Al-Walid

      E sad su im napisali po volji

    • 31. maj 2015 | 02:01

      Алекса

      @Khalid Ibn Al-Walid

      Шта си ти хтео да кажеш? ПС Сланина помаже да се побољша рад мозга и јасно изрази шта човек смисли.

  • chovek

    30. maj 2015 | 13:31

    Zanimljiv tekst, hvala vam što ste ga objavili. Zamolio bih vas da istražite i objavite koliko je bilo Srba posle Prve i Druge seobe Srba, (krajem 17. i početkom 18. v.) gde su naseljeni i da li se iko od njih ikad vratio na Kosovo.

    • 30. maj 2015 | 13:58

      Јездимир

      @chovek

      Срби су на Косову били абсолутна већина до краја 19. века а релативна до Другог светског рата.

    • 30. maj 2015 | 15:38

      Koke

      @chovek

      Sklepace oni I to, papir sve trpi.

  • Milan

    30. maj 2015 | 13:19

    Na kosovu ostaje samo srpska sirotinja cija imanja nece da kupe siptari jer ce ih i onako dobiti za dzabe.a na hiljade je njih prodalo imanja i pokupovalo kuce stanove po Srbiji.Znam mnogo takvih

  • Milan

    30. maj 2015 | 13:15

    Za pola veka ce ovladati i Nisom i okolinom jer masovno kupuju kuce imanja. ...a ti sto prodaju odlaze za Bg.i ko nam je kriv.a najvise siptara je naseljeno za vreme karadjordjevica

  • aleksandarmih

    30. maj 2015 | 13:06

    Sva ova dokumenta treba poslati svima onima koji su priznali mafijašku državnu tvorevinu u srcu Srbije i nju pokušavaju da najure sa ognjišta starih ne samo u vekovima već i milenijumima. Poslednji popis je lažan, tu je bilo najmanje 500.000 koji su došli iz Zapadne MKD, Albanije i iz CG kako bi cifra bila impozantna. Posle zasipanja KiM OU i plutonijumom preko 500.000 je već umrlo ljudi, a iselilo se preko 300.000 i sve masovnije odlaze kako bi sačuvali porodice i od bede, nemaštine, ali i od boleština. Nazovi "prijatelji" sa Zapada taj region su žrtvovali i osudili na fizičko i biološko nestajanje, samo zaradi enormnih kosmetskih bogatstava i pridobijanja teritorije za deponiju opasnog otpada iz Evrope, a i ne trebaju im oni koji se pre svega bave organizovanim kriminalom, konkurencija su im. Od kako je "demokratija" došla u Avganistan 50x je veća proizvodnja droga i predstavlja 90% ukupne svetske proizvodnje. Šta mislite, ko to kontroliše?

  • simo

    30. maj 2015 | 12:31

    KAKO OVDE UČE TAKO A 500000000 RUSA I OSTALI UČE TAMO U ŠKOLAMA DA SU DOŠLI U 5 STOLEČU SA BALKANA PROVERITE MALO RUSKU ISTORIJU NIJE ĐABA NAĐENI DOKAZI VINČANSKI DA SU SRBI 3000 GODINA VEČ NA BALKANU

  • Stjepan Mitrov Ljubiša

    30. maj 2015 | 12:25

    Pa šta ćemo sad? Nisam na strani Albanaca ali iskreno šta da se radi kad ih je milion i sedamsto? Ne možeš ih otjetati ne možeš ih pobiti. Ne možeš ući sa vojskom ni policijom, a i da možeš šta sa 1.7 miliona ljudi koji ne prihvataju srpsku vlast?

    • 30. maj 2015 | 12:45

      Nebojsa

      @Stjepan Mitrov Ljubiša

      Po tvojoj logici i u Presevu i Pazaru mogu da kazu da ne priznaju Srbiju,pa im mi ne mozemo nista.

    • 30. maj 2015 | 13:41

      obilic

      @Stjepan Mitrov Ljubiša

      Pa koliko kineza ima u srbiji jer i njima treba drzava u drzavi. Vidis da to jedino rade srbima rusima grcima i bugarima. Znate li koliko u francuskoj ima azijata a nemaju drzavu. Recite koliko imau nemackoj turaka pa imaju li drzavu. U americi koliko zive crnaca imaju li drzavu u drzavi a indijanci kao starosedeoci istrebljeni i zive kao robovi iseljenih evrovpskih robijasa i raseljenih jevreja Pitanje je jedno zasto jevrejske drzave ne stvaraju drzavu u drzavi nego vladaju iz senke. Nije li to mudrost. Samo se glupaci dele a pametni se ujedinjuju kapitalom i znavjem i vladavinom. Od svih novih malih stvorenih nelogicnih drzava kao sto su kosovo hrvatska imate samo placen narod za ratovanje velikih mocnika. Tosu slobodne sluge. Celi vek duznici do groba a kad se velikim to nesvidja prodace vas kao saku graska a mozda ih i daju dzabe ako im interesi vise nisu potrebni politicki i ekonomski. Vojvodina je kupljena sada se ceka momenat svedske politike.

    • 30. maj 2015 | 13:44

      BataRaka

      @Stjepan Mitrov Ljubiša

      Isto sto su oni nama '99.oni nas na sever I po svetu,mi njih na jug I pod zemlju

    • 30. maj 2015 | 14:49

      Трибун

      @Stjepan Mitrov Ljubiša

      Када би тамо завели владавину права сигурно би се многи Шиптари сами одселили са Космета јер су навикли да живе у илегално изграђеним зградама, кућама, да се баве шверцом итд. Ако покренемо економију тамо доле и ако се нађу радна места за незапослене и сиромашне Шиптаре, а самим тим и бољи живот за њих, они би прихватили Србију као своју државу јер то на ткзв. независном Косову нису имали.

    • 30. maj 2015 | 16:31

      dr

      @Stjepan Mitrov Ljubiša

      kako sta? videces...

  • Komshija Hashim

    30. maj 2015 | 12:12

    13,000 kuca u okima živelo 12,800 ljudi?!? Tu se vidi da je ovo loš falsifikat. Pa nije svaki srbin imao 1 kucu?

    • 30. maj 2015 | 12:28

      Stjepan Mitrov Ljubiša

      @Komshija Hashim

      Nije Hashime nego Turci računaju po domaćinu a ne po porodici. To je bio patrijarhalan sistem tako da Turke nisu interesovale ženske glave već samo muške.

    • 30. maj 2015 | 13:11

      Momo

      @Komshija Hashim

      To su domacinstva sa 10 ili 20 clanova kao poreski obaveznici po domacinstvu. Nauci nesto iz istorije.

    • 30. maj 2015 | 15:43

      Koke

      @Komshija Hashim

      Hehehehehehehe.....cista laz.

  • TT

    30. maj 2015 | 12:03

    Ne treba zaboraviti da su Albanci i njihov Alipaša Janjinski već razorili i uništili jednu civilizaciju i narod, Cincare. Najveći i glavni centar i grad Cincara Moskopolje je bilo po svojoj veličini drugi grad na Balkanu, posle Soluna. Bio je to napredan i razvijen centar naročito na polju trgovine. Bio je pun pravoslavnih crkava, imao banke, fakultet i štampariju. A štampariju osim Moskopolja tada u celome Otomanskome carstvu je imao samo Istambul.

  • Kosovar

    30. maj 2015 | 12:01

    Evo srbi jos jedna bajka stara 500godina

    • 30. maj 2015 | 13:11

      Zvezdan

      @Kosovar

      Aj mi ti objasni sta znaci Kos i Kosovar...pa se putaj ko si i sta si

    • 30. maj 2015 | 14:08

      Dragan

      @Kosovar

      Vi ste bre kao ptice kukavice! Nosite jaja u tuđe gnezdo! Bez obraza i časti!

  • Oki

    30. maj 2015 | 12:00

    Takođe me zanima šta kaže mađarski popis iz 1455. Koliko je srpskih kuća u Vojvodini ?

    • 30. maj 2015 | 12:28

      Bakster

      @Oki

      I tamo su Srbi vecina u to vreme...anarednih decenija cak i izrazita vecina...

    • 30. maj 2015 | 15:13

      wwwww

      @Oki

      sta kaze!? nista. znas zasto? nema ga. zasto ga nema!? vojvodina je u to vreme bila jedna veoma velika i nekultivisana mocvara. iako uslovi za zivot i nisu bili neki, bilo je stanovnika, uglavnom srbi, hrvati i rusini. bilo je i nesto malo madjara i slovaka. vojvodina postaje to sto je danas zahvaljujuci nemcima, tj. svabama koji su poceli da je naseljavaju u sesnaestom veku i koji su je kultivisali i stvorili bolje uslove za zivot. eto, nauci i ti nesto danas.

  • Niko

    30. maj 2015 | 11:50

    Za 007 ti si sigurno mnogo gledo Wikipedia bolje bi bilo da citas knigu

  • Galaxy

    30. maj 2015 | 11:41

    Ma kakvi siptari i Iliri. Oni su iliri isto kao i mi aboridzini. To su pridoslice, sa prostora arabije, naseljenivod strane mocnika da bi im sluzili kao pijuni. I siptari su izmisljena nacija. Nisu dzabe mnogi pravoslavni spomenici i manastiri na Kosovu. Da su siptari kako kazu naslednici ilira imali bi neka kulturna i verska obelezja.

  • Up&atom

    30. maj 2015 | 11:39

    Ajde da vidimo popis naselja u današnjoj Vojvodini u tom periodu, bojim se da ne bi brojke bile kao danas. I šta bi onda to značilo, da je Vojvodina mađarska. Pustite šta je bilo, gledajte šta je damasw

  • Jugoplastik

    30. maj 2015 | 11:35

    Pa brzo su se razmnožili za 600 godina ako je tad bilo 46 kuca to je odprilike manje od 500 osoba a danas ih ima 1700000 sta će biti za još 600 godina 5000000 miliona dobro su se odvojili inače bi nas nadmasili i zavladali bi citavom Srbijom

  • sale88

    30. maj 2015 | 11:30

    Hehe eto koliko su oni Iliri bili, oni su sa rimskim legijama došli iz Kaukazusa na naša podrucja, a inace su bili i ostali stocari, kad tad cemo se za ovo obracunati..!

  • Браде

    30. maj 2015 | 11:12

    Ovi podaci su poznati odavno. Njihove tvrdnje kao i njihova istorija su izmisljeni.

  • cartoon mitić

    30. maj 2015 | 11:08

    Pacovi.

  • 007

    30. maj 2015 | 10:57

    Kakva dezinformacija pa to svih znaju da allbanski narod je ilirija sto je bilo od sloveniju pa po cijelom jadranskom obalu pa do granice turksku turkska okupacija kada je dosao na balkanu albanski narod sto je bio autokton na kosovu je menjao religiju od katolika na muslimana pa odmah na mjenjanje religiju menjao i nacionalnost od allbanaca na turaka (ja jos setim mog deda sto uvijek rekao bog da da budem turak)to je bilo prije 40 godine jos nesto na albanskim pametu je bio ako ne ides na religionsku skolu ( mejtep) i ides na normalnu skolu kao danas ti si bez religiona inace to sto ste napisali vi su bez nikakvih razloga inace ilirski narod bio ovde prije romaka i prije grcima to je istina

    • 30. maj 2015 | 12:19

      ilirosrbin

      @007

      U pravu si azerbejcance da su Iliri bili ovde uvek. Iliri je jos jedno ime za stare anticke Srbe, kao i Dacani itd... To su sve bila srpska plemena. Tvoji preci, sem ako nisi albanizovani Srbin kao Rugova i Taci, su dovedeni iz Azerbejdzana, preko Sicilije u srpski Epir i ostale ratom opustosene srpske zemlje u XI i slovima jedanaestom veku. Pre toga niste bili ovde. E ptarsi, kako izgleda da ti je jedini lik iz istorije za koga mislis da je poznati Siptar ustvari Srbin - Djuradj Kastratovic koga zoves Skenderbeg, a satirao vas je koliko vas je ubijao jer ste bili na zemlji njegovog oca. E bedo.

    • 30. maj 2015 | 12:36

      Vladimir

      @007

      A toponimi? Oni su tu na moru, od vajkada? Sta cemo sto Albanci nemaju pomorske izraze od ranije? Nomadsko pleme, pomiri se sa tim prijatelju, genetika je rekla svoje...

    • 30. maj 2015 | 13:18

      Momo

      @007

      Kad je tvoj deda prkosio ili pretio govorio je "une jom turk". Jel tako.

    • 30. maj 2015 | 14:02

      Rahim

      @007

      Napiši još nešto,da potvrdiš napisanu glupost.

  • Srbodlak

    30. maj 2015 | 10:51

    Jos da naglasim da je covek koji je pokrenuo iseljavanje Srba sa Kosova Arsenije III Carnojevic. On je prvi napravio mesta Albancima da se nasele na Kosovu.

  • Biki

    30. maj 2015 | 10:50

    Ljudi nasi neznaju da je srce Pravoslavlja na Kosovu...zato mnogi govore dajte Kosovo bice Srbiji bolje,a budemo li ga dali u

    • 30. maj 2015 | 12:17

      wwwww

      @Biki

      srce pravoslavlja nije na kosovu. moskva, turska i grcka pa biraj. osim ako ne mislis na srpsko pravoslavlje, pa cak, ni tad nisi u pravu. srce srpske duhovnosti se nalazi u danasnjoj makedoniji. znas, postojali su srbi i pre boja na kosovu a evo ovde mozes i videti koliko je ukupno srba bilo na kosovu. velika manjina u odnosu na broj srba uopste. u makedoniji postoje srpske crkve i manastiri koji su mnogo stariji od onih na kosovu.

  • Mićko

    30. maj 2015 | 10:48

    Ja sam mislio da do pre 600 godina na Kosovu i Metohiji uopšte nije bilo šipaka

  • Nebojša SRBIN

    30. maj 2015 | 10:48

    Pa Amerika uz pomoc njih OTIMA svuda po SVETU, pa i nasu teritoriju. NECE TO BITI TAKO VECITO. Citajte americki probisveti!

  • Srbodlak

    30. maj 2015 | 10:46

    Istorijsko pravo je besmislica, jedino sto je vazno je cinjenicno stanje. Ako cemo po istorijskom pravu, ajmo Grcima da damo Srbiju, bila je vizantijska pre dolaska Slovena. Ajmo Italijanima da damo veci deo Evrope, sve je to bio Rim. Ajmo Turcima da vratimo Balkan, ipak su oni ovde bili 500 godina. Ne mozete, gospodo, Albancima koji su rodjeni i odrasli na Kosovu da uskratite pravo da zive u njemu na osnovu istorijskog "prava". To je isto kao kad bi vama Madjari dosli u kucu i rekli, ajde, bezite, Beograd je Ugarski grad, Srbima nije mesto u njemu.

    • 30. maj 2015 | 11:29

      Nista licno

      @Srbodlak

      Ovo je receno samo zato sto se Albanci pozivaju na istorijski svoju zemlju i svu nasu istoriju prepravljaju i prisvajaju.

    • 30. maj 2015 | 11:30

      Jugoplastik

      @Srbodlak

      Potpuno se slažem sa tobom jer prvi narodi ustvari prva plemena koja su doselila na ove prostore nisu ze zvali ni Srbi ni Hrvati ni Bosanci ni ostali nego su bili Iliri Slaveni i drugi sta sad trebamo vratiti njima zemlju i trebamo se po njima zvati.

    • 30. maj 2015 | 11:59

      Uros

      @Srbodlak

      Moram da te korigujem. Napravio si lošu komparaciju, moraš da razlikuješ prirodno stanište određene populacije koja je naseljena duži vremenski period na istom lokalitetu, od osvojene zemlje. Osvajanja i ratovi su stvarali imperije ali isto tako ih i uništavali, ali se i danas zna gde su prirodne granice Srbije, i ostalih naroda. Istorija je pokazala da nasilje rađa nasilje, ali ne može se nasiljem, genocidom, ugnjetavanjem, i perfidnim manipulacijama obrisati istina, a to je da je Kosovo i Metohija kulturna baština Srbije, i područje gde je nastalo Srpsko Carstvo.

    • 30. maj 2015 | 14:12

      Јездимир

      @Srbodlak

      Ако је веровати генетским изтраживањима које се спроводе над популацијом Европе и над земним остатцима људи из прошлости, популациона слика Европе је генерално непромењена од Бронзаног доба, док су све промене након тога локалног карактера, попут сзв. Албанаца северно од реке Мат. Разлози за неповерење генетским изтраживањима се налазе изкључиво у обиму узорка али су у питању методе далеко поузданије од прича и записа који нередко описују догађаје неколико векова старе, попут записа Констанитна Порфирогенита о досељавању Срба који би да је оригинал у питању, описивао догађаје старе 300 година а сам препис је из 17. века - описује догађаје пре 1100 година.

    • 30. maj 2015 | 16:09

      Koke

      @Srbodlak

      Jako dobar I razuman kom.

    • 30. maj 2015 | 16:22

      Rahim

      @Srbodlak

      Kakva demagogija!!!A odakle su Huni stigli?

  • kompiras

    30. maj 2015 | 10:40

    sve je ovo lepo i verovatno istinito,ali nam nista ne pomaze jer imamo turke na vlasti.

  • Marko

    30. maj 2015 | 10:38

    Brajan i Struja? Brian and Current? :)

  • Momo

    30. maj 2015 | 10:22

    U tom popisu su pojedimacno navedena naseljena mesta sa brojem domacinstava i skoro sva su bila Srpska. Zainteresovani mogu tacno videti ko je tada ziveo u njihovom zavicaju a ko danas. Albanaca nije bilo ali su ih Turci doveli uz uslov da prime islam.

  • Južnjak

    30. maj 2015 | 10:15

    Nema tu ništa senzacionalno,jer je to odavno poznato...Međutim,o tome treba često da se piše,da bi naša omladia znala,i da te istorijske činjenice ne bi pale u zaborav. Albanci na Kosovo i Metohiju dolaze u 18.veku,posle Velike seobe Srba,gde su ih Tuci naselili na napuštena srpska imanja,da im služe kao bašibozuci.

  • Gruzanin

    30. maj 2015 | 10:10

    Hvala, hvala, hvala! Ovo treba svako da zna. I opet moze da se ponovi isti odnos.

    • 30. maj 2015 | 11:03

      Djole

      @Gruzanin

      Turska pedanterija. Sve su pisali. Nesto nam se svida, a nesto ne. To je vec nas problem.

  • Анти Антифа

    30. maj 2015 | 09:59

    Леп текст!Било би добро да нађете и пописе Војне Крајине,Далмације,Босне,Македоније и ЦГ

    • 30. maj 2015 | 16:13

      Koke

      @Анти Антифа

      Ako idemo u nazad doci cemo do dinosaurusa, I sta cemo tad?

  • Rus

    30. maj 2015 | 09:53

    Taj popis obuhvata 35% teritorije današnjeg Kosova, plus delove Raške i Crne Gore. To naravno ne znači da bismo u ostalim delovima Kosova dobili drugačije rezultate, ali je bitno da se barata faktima a ne svojevoljno proglašavati Kosovom ono što vam padne na pamet. Usput, da dodam da su Jugoslovenski istoričari bili vrlo ozbiljni, za razliku od današnjih koji rade za interes države pa se više bave spekulativnom revizijom.

  • Dule

    30. maj 2015 | 09:47

    Ama ljudi opet ce da bude tako malo albanskih kuca.Verujte u to

  • Niski

    30. maj 2015 | 09:40

    Sami smo krivi. Sto nismo ulagali u kosovo. A i nismo mogli kad je samo jedan covek odlucivao. TITO. Jeste mozda bilo malo bolje al zato ce sada Srbiju i ostale republike oporavak kostati 100 godina. U to sam siguran.

    • 30. maj 2015 | 11:18

      DRON.

      @Niski

      Pa posle Tita vam je opet jedan covek odlucio (Milosevic) pa ste pokusali i na kraju dobili po tamburi. Jednom za svagda treba da utuvite u glavu da je OTETO PROKLETO i da je Kosovo za srbiju PUSTI SAN .A vi ?! Vi samo sanjajte .

  • Mima

    30. maj 2015 | 09:36

    Odlican clanak!!! Da nas istorija ne zaboravi..

  • MiloradRS

    30. maj 2015 | 09:33

    KOSOVO JE SRPSKO !!!

    • 30. maj 2015 | 11:01

      Djole

      @MiloradRS

      A zasto nije Rimsko? Oni su bili tu pre nas. Ovo kazem radi toga da pojasnim da nije vazno sta je bilo nego sta je sad I sta ce biti. Proslost je samo za istoriju I pricu i nista vise. Vaznije je u kom pravcu idemo.

    • 10. januar 2016 | 23:40

      Terko

      @MiloradRS

      U pravu si!

  • obilic

    30. maj 2015 | 09:32

    Znaci problem su komunisti sa drugom titom sto su ih uvezli i pripremili pokraine da bi se odcepile od srbije

    • 30. maj 2015 | 13:21

      Milan

      @obilic

      Nisu samo komunisti procitaj malo istoriju ko je poceo doseljavati albance

  • ana

    30. maj 2015 | 09:27

    bravo za članak. Menjam mišljenje o vama.

  • django

    30. maj 2015 | 09:27

    vi ste dosli iz karpate a ne albanci

    • 30. maj 2015 | 10:40

      Анти Антифа

      @django

      И да смо дошли дошли смо пре вас.Ви сте дошли након 1389 из Азије као турске слуге и робови

    • 30. maj 2015 | 10:51

      Dimitrije

      @django

      Znam, boli te istina. Ona je neizbjezna, moras prihvaiti to sto jesi, a mislis da nisi. Karpati su daleko, a mi Srbi smo od karpata i po najvise udaljeni.

    • 30. maj 2015 | 11:00

      Roke

      @django

      Ti ni ne znaš šta su "karpate"!

    • 30. maj 2015 | 11:08

      Momo

      @django

      Nije istprija Ali Hadrija istinita a ti jedino to znas.

    • 30. maj 2015 | 11:09

      Žare

      @django

      Ma u redu, mi smo došli sa Karpata u 7. veku, a vi sa turcima u 13. Ništa tu nije sporno.

    • 30. maj 2015 | 11:10

      4S

      @django

      a šiptari su došli iz rupa gde će opet i završiti.

    • 30. maj 2015 | 11:18

      VAN

      @django

      Albanci tesko mogu da shvate da su poreklom sa Kavkaza. Doveo ih neki Manijak sa Sicilije, verovatno zbog toga su tako l.di.

    • 30. maj 2015 | 11:51

      Aca

      @django

      Ali smo dosli pre svih vas ovde...

    • 30. maj 2015 | 12:27

      simo

      @django

      700000000 ljudi rusi i oko rusije uče u školama i univeritetima da su došli sa balkana u 5 stoleču proveri malo rusku istoriju nisu đaba našli vinčanske dokaze da su srbi 3000 godina na balkanu

    • 30. maj 2015 | 14:16

      Dragan

      @django

      E baš si džango!

  • Ja

    30. maj 2015 | 09:26

    Pa vi idite u 1455 u

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA