Ovo je legenda o Beograđaninu, koji je PRVI kupio NAJJAČEG PORŠEA u gradu!

Bilo je to '68. godine kada je SFRJ bila u punoj snazi, onda kada su fabrike radile punom parom, a ploče domaćih muzičkih izvođača imale milionske tiraže...

  • 40

Znate onaj osećaj kada ste prvi u nečemu, kada nešto kupite, uradite značajno za vaše komšije, vaš grad, državu, toliko da se to prepričava iz generacije u generaciju - zauvek.

Jedna od takvih priča je i ona o kupovini jednog od najlegendarnijih i najupečatljivijih automobila u istoriji auto-industrije. Ovo je priča o Beograđaninu koji je prvi provozao jedan takav automobil u prestonici tadašnje Jugoslavije.

AUTOMEHANIČAR ĐORĐE JE SVE MUŠTERIJE PO DELOVE SLAO NA ISTO MESTO: A tamo ih je čekalo VELIKO IZNENAĐENJE!

DEDICA JE ČUVAO SVOJU "ZASTAVU" KAO OČI U GLAVI: Kada je skinuo ciradu, NIJE MOGAO DA VERUJE ŠTA VIDI!

Bio je i ostao simbol za luksuz, brzu vožnju, prestiž i stil. U pitanju je naravno "porše 911".

STUDENT je ušao u "DVOJKU", a onda mu je prišao penzioner i njegov ŽIVOT se promenio!

Kako je došlo do toga i ko ga je kupio pišemo u serijalu urbanih legendi kojima Telegraf nastavlja da se bavi, pričama koje i posle toliko godina intrigiraju javnost i koje govore o nekim, za starije generacije, srećnijim i lepšim vremenima.

Foto-ilustarcija: porsche911996.blogetery.com Foto-ilustarcija: porsche911996.blogetery.com

Bilo je to '68. godine kada je SFRJ bila u jeku cvetanja, onda kada su fabrike radile punom parom, ploče domaćih muzičkih izvođača imale milionske tiraže, i uvozili se mnogobrojni proizvodi sa zapada, pa i automobili.

Boris B. bio je u to vreme vlasnik velike metalske radionice smeštene u tadašnjoj ulici Stefana Prvovenčanog, desno od auto-puta u smeru ka Nišu.

Foto-ilustracija: Wikimedia/Eneas Foto-ilustracija: Wikimedia/ Eneas

U njoj je bilo svega što je ljudima bilo potrebno, od alata, bušilica, do raznoraznih proizvoda od gvožđa i metala. Kako se u njoj moglo naći sve na jednom mestu radionica je dobro poslovala, a Boris je sasvim solidno zarađivao.

Boris je držao do sebe i svog ugleda. Voleo je da se lepo oblači, posećuje kulturne manifestacije, prati svetske trendove, iako, često nije bio baš upućen u materiju kojoj se divi, ali nije ni bilo važno... Najbitnije za njega bilo je da bude u trendu.

Osim toga voleo je da bude u svemu prvi, ne iz nekog bezobrazluka, inata ili bahaćenja, jednostavno takav mu je bio temperament. Ono što je pohvalno jeste to da je sve te skupocene stvari koje je posedovao voleo da deli sa drugima - bio je pravi prijatelj.

Da se vratimo na '68. godinu i Međunarodni sajam automobila u Beogradu. Taj sajam bio je jedan od najznačajnijih u svetu, pa su svi svetski proizvođači hrlili da baš u našoj prestonici predstave svoje nove modele četvorotočkaša.

Foto: Marko Todorović Foto: Marko Todorović

Svi ljubitelji automobila bili su na jednom mestu, iako neki od njih nisu voleli i razumeli se preterano u njih dolazili bi samo da makar na trenutak pogledaju uživo automobile koje mnogi od njih nikada nisu mogli da priušte, zbog cene naravno.

Bio je tu i Boris. Šetao je halama i razgledao, na trenutak je zastao, naravno gde drugde, nego kod nemačkog proizvođača automobila. Zapao mu je za oko "porše 911" koji je do tada video samo u novinama, a čija je cena bila astronomska, jer je bio u pitanju nov model.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

Obilazio ga je, merkao i bukvalno nije skidao pogled s njega.

Mladi, za koje su tadašnje sajamske priredbe bile rezervisane gledali su ga zbunjeno i pomalo mu se podsmevali, jer im je delovao totalno dezorjentisano ne znajući da je to zbog toga što je Borisova sva pažnja bila usmerena samo ka lepotanu na četiri točka.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

Posle nekoliko minuta, okrenuo se ka njima s pitanjem: "Jel' to taj porše"? Oni prasnuše u smeh, klimajući glavom potvrdno... Verovatno im je bilo neshvatljivo da neko ne zna pored kakve "zverke" stoji.

On, ne obazirući se na njih, tek tako, iz čista mira, izvadi novac i reče: "Kupujem"!

Svi istog trena utihnuše... Smeh se više nije čuo, ali jeste aplauz, i od onih mladića i devojaka, ali i ostalih ljudi koji su se našli u tom trenutku u njegovoj neposrednoj blizini.

Bio je to prvi "porše" koji se "provozao" beogradskim asfaltom, a Boris je bio njegov prvi vozač... Ostalo je istorija.

(S. Kostić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zika zivac

    5. decembar 2015 | 23:54

    Bila je to Jugoslavija i jedan Boris a sada u Srbiji Borisa sa svih strana svi se zale a para ne znaju koliko imaju jaci su od Jugoslavije

  • Cacanin

    6. decembar 2015 | 00:33

    Lepa prica.

  • Zule

    5. decembar 2015 | 23:45

    Stara dobra vremena ,ko ih je doziveo sa setom i nostalgijom ih se seca,zao mi je danasnje omladine sto nemaju bar deo onog lepog sto smo mi imali

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA