NE DAJTE DA VAS LAŽU: Prodavci NE SMEJU da vam traže LIČNU KARTU, kada vraćate kupljenu robu!

Zakon o zaštiti podataka o ličnosti zabranjuje da se matični ili broj lične karte traži potrošačima koji izjavljuju reklamaciju, kažu u Asocijaciji Potrošača Srbije

  • 6

Kako su potrošači već dugo u nedoumici da li i kada da ostavljaju lične podatke, rešili smo da to istražimo i došli do saznanja da prilikom reklamacije ili vraćanja proizvoda, to nikako ne čine! U ovome se jednoglasno slažu Rodoljub Šabić, poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i nadležni iz Asocijacije potrošača Srbije.

Potrošači, evo kako vas varaju na deklaracijama!

Naime, do nedoumice je došlo jer Pravilnik o sadržini i načinu evidentiranja prometa izdavanjem fiskalnog računa u članu 8. predviđa da nezadovoljni kupci prilikom vraćanja ili reklamiranja dobara čija je vrednost veća od 500 dinara, treba da upišu ime i prezime, JMBG i da se potpišu. Obrazac NI koji se popunjava u takvim situacijama neće biti važeći, ako kupac ne upiše ove podatke i neće moći da ostvari povraćaj sredstava ili zameni robu. Prema ovom pravilniku, lični podaci nisu obavezni samo za robu jeftiniju od 500 dinara.

Ceo život vam traže LIČNU KARTU na ovim mestima, a to nije DOZVOLJENO!

Ovo se, naime, kosi sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, koji zabranjuje da se matični ili broj lične karte traži potrošačima koji izjavljuju reklamaciju, kažu u Asocijaciji. Kako smo već pisali, APOS savetuje sve građane da se u tim situacijama pozovu na gorepomenuti Zakon.

O neusaglašenosti Pravilnika i Zakona Šabić komentariše sledeće:

- Bezbroj puta sam inicirao promene. Zar je sporno da naš Ustav izričito predviđa da se obrada podataka uređuje zakonom? Zar je sporno kakav odnos u hijerarhiji pravnih akata mora biti između zakona i pravilnika - izričit je Šabić.

ŽALILI STE SE, A PRODAVAC VAM TRAŽI BROJ LIČNE KARTE ILI JMBG: Ovo ne sme da se radi, odmah se pozovite na ZAKON!

Ko sve ima status rukovaoca ličnih podataka građana možete proveriti na sajtu Poverenika, na kome su svima dostupne informacije (poverenik.rs). Ukoliko neko nije registrovani rukovalac ličnih podataka, znači da neovlašćeno prikuplja podatke.

(S. Vasić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    17. februar 2016 | 14:35

    Da to je bas lepo ali recite mi onda kako da popunimo nalog za ispravku predvidjen zakonom o pdv??? Kada se mora upisati jmbg br.lk itd...Zemlja cuda neusaglaseni zakoni ili gluposti

  • Šta reći...

    17. februar 2016 | 15:44

    Zašto se štampaju nalozi za ispravku u kome se moraju upisati podaci o kupcu tj. Jmbg i broj lk. Zašto država ne uskladjuje dokumenta, koja se štampaju uz njenu kontrolu

  • Јасмина

    18. februar 2016 | 13:51

    Нису у свим продајним објектима,потрошачи угрожени...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA