U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online!

U Srbiji raste broj kupaca koji kupuju putem interneta, ali je naša zemlja i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57 odsto korisnika interneta nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta

  • 0

Kupovina putem interneta u Srbiji sve je popularnija a u prilog tome svedoči kontinuirani rast broja online kupaca tokom protekle tri godine. Naime, u 2015. godini više od 1,2 miliona fizičkih lica kupovalo je online, što predstavlja rast od pet dosto u poređenju sa 2014, odnosno 30 odsto u poređenju sa 20131. godinom.

Međutim, uprkos pozitivnim pokazateljima, Srbija je i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57 odsto korisnika interneta u našoj zemlji nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta. To potvrđuje da domaće tržište ima značajan potencijal za razvoj i unapređenje E-commerce usluga, saopšteno je tokom skupa koji su 2. marta organizovale UniCredit Banka i kompanija Visa.

UniCredit otvorio drugi konkurs za Program letnje škole za studente

Događaj, koji je okupio trgovce, kompanije i eksprete u oblasti E-commerce, bio je odlična prilika da učesnici dobiju najnovije informacije o trenutnom stanju, trendovima i inovacijama koje je E-commerce uneo na srpsko tržište.

Učesnici su zaključili da veliki tržišni potencijal za razvoj ovog vida trgovine u Srbiji leži kako u segmentima koji već nude opciju plaćanja platnim karticama, tako i u otvaranju novih servisa, kao što je recimo sektor državnih usluga: eUprava, plaćanje školarina ili računa za komunalije.

Foto: freedigitalphotos.net/sixninepixels Foto: freedigitalphotos.net/sixninepixels

Ove stvari ljudi najčešće kupuju na internetu

Činjenica je da kupovina putem interneta obezbeđuje prednosti svim učesnicima na tržištu. Sa jedne strane, potrošačima su dostupni različiti proizvodi i usluge, pretraživanje ponuda je brzo i jednostavno, a plaćanje sigurno. Sa druge strane, trgovci dobijaju još jedan kanal prodaje i nove klijente, pri čemu su operativni troškovi online prodavnice niži od tradicionalnih prodajnih formata, što osigurava povećanje profita, jedan je od ključnih zaključaka skupa.

Od ukupne potrošnje putem Visa kartica u našoj zemlji, online plaćanja čine oko sedam odsto, a učesnici su se složili da je realno očekivati značajno viši procenat u budućnosti. Veliki potencijal je i povećanje potrošnje na domaćim, u odnosu na strane online prodavnice gde srpski kupci realizuju čak 92 odsto svojih kupovina.

Kada je reč o potrošačkim navikama online kupaca u Srbiji, putem interneta se najčešće plaćaju avionske karte (68 odsto) i telekomunikacione usluge (13 odsto). E-commerce servisi koriste se i za kupovinu u online prodavnicama (8 odsto), plaćanje računa (7 odsto) i različitih usluga (3 odsto), dok je najmanji procenat onih koji online plaćanja koriste za restorane - 1 procenat.

Foto: Wikipedia/Pavel Ševela Foto: Wikipedia/Pavel Ševela

Nova internet platforma UniCredit banke u Srbiji

Važan faktor za razvoj E-commerce-a je unapređenje korisničkog iskustva, odnosno uvođenje novih servisa i usluga elektronskog plaćanja, kako za trgovce, tako i za potrošače.

- Visa e-trgovinu čini sigurnom, pouzdanom i jednostavnom još od samog početka online kupovine, čime smo dobili poverenje trgovaca i kupaca širom sveta kada je reč o online plaćanjima. E-commerce je najbrže rastući segment platne industrije, pri čemu kupovina putem mobilnih uređaja beleži vrtoglavi rast. U prilog tome govore i predviđanja koja kažu da će penetracija pametnih uređaja na globalnom nivou dostići 34,2 odsto tokom 2017. godine. Kao vodeća platno-tehnološka kompanija u regionu, Visa će nastaviti da uvodi inovacije i pruža još više pogodnosti trgovcima i kupcima, obezbeđujući im napredna platna rešenja, usluge i servise - kazao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

Foto: Promo Foto: Promo

UniCredit banka i EBRD potpisale ugovore vredne 40 miliona evra

Marko Rizovski, specijalista za POS&eCommerce UniCredit Banke ističe da još od trenutka uvođenja E-commerce-a, u avgustu 2013. godine, UniCredit Banka kontinuirano radi na edukaciji trgovaca.

- Trudimo se da našu ponudu prilagodimo svim segmentima klijenata - od Start Up firmi do multinacionalnih kompanija, kao i da uvedemo nove platne sisteme koji obezbeđuju skraćivanje vremena od potpisivanja ugovora do njegovog puštanja u rad. Ono što našu ponudu izdvaja od konkurencije je, ne samo povoljna cena, već i mogućnost da aktivno pratimo celokupan tok transakcije čime u značajnoj meri smanjujemo mogućnost zloupotrebe. Svi naši klijenti uvek mogu računati na pomoć eksperata i savetodavne usluge naših zaposlenih - rekao je Rizovski.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA