Železnica pred kolapsom?

- Subvencije države za železnicu u iznosu oko 15 milijardi dinara ne garantuju isplatu ličnih dohodaka do kraja godine - kaže predsednik sindikata Perica Đorđević, koji je upozorio da bi između četiri i pet hiljada radnika Železnica Srbije moglo da ode na prinudni odmor!

  • 2

Sindikat radnika železničke infrastrukture upozorio je da bi između četiri i pet hiljada radnika Železnica Srbije moglo da ode na prinudni odmor!

- Subvencije države za železnicu u iznosu oko 15 milijardi dinara ne garantuju isplatu ličnih dohodaka do kraja godine -  kaže predsednik tog sindikata Perica Đorđević.

On ističe da su prihodi od prevoza u odnosu na projekciju manji za oko tri milijarde dinara i da će toliko nedostajati za pokrivanje troškova, pre svega za naftu, struju i održavanje voznih sredstava.

Đorđević je dodao da je za rukovodstvo jedno od rešenja u slanju radnika na prinudni odmor. On je kazao da su dobili uveravanje generalnog direktora da se to neće dogoditi, ali da ne veruju u to, jer će železnica stati ukoliko se ne pokrije taj manjak.

Sindikalci su naveli da je prihod u robnom prevozu opao za 40 odsto, na šta je u velikoj meri uticao i pad proizvodnje u Železari Smederevo.

- Pozivamo predsednika države i novu vladu da pomognu srpskim železnicama i da na njeno čelo ne postave političku ličnost već nekog profesionalca iz Železnica Srbije koji bi mogao da reši probleme tog sistema - istakao je Đorđević.

On je rekao da je najava mogućnosti prinudnih odmora, kao jedinog načina uštede i nepostojanje sveobuhvatnog plana prevazilaženja ovakve finansijske situacije "katastrofalna i samo je odlaganje sloma sistema".

Železnice Srbije imaju, prema njegovim rečima, oko 18.500 radnika i oko 4.500 zaposlenih u ćerkama firmama "koji su odavno pušteni niz vodu" i na koje se ne odnosi mogućnost slanja na prinudne odmore.

Đorđević je naglasio da Železnice Srbije ne mogu da iskoriste veliki broj odborenih kredita, za koje je vlada Srbije dala garancije, "zbog nesposobnosti poslovodstva na realizaciji tenderske procedure, ali i nedostatka projekata".

(I. M. / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aleksandar

    28. jun 2012 | 00:48

    sramota šta se radi na železnici... svako ko je "kupio" diplomu tražio je da mu se da radno mesto shodno toj "novoj školskoj spremi" i dobio je takvo radno mesto, sa sve većim koeficijentom i naravno većom platom, tako se dešava da u jednoj sekciji umesto par inžinjera posao ima njih nekoliko desetina koji uglavnom ne rade ništa ali platu primaju... broj radnike je prema broju tih novih inžinjera minoran, tako da se dešava da jedna železnička deonica ima samo jednog radnika ali zato ima tri poslovodje (uglavnom sa neodgovarajućom stručnom spremom), pa onda imaju inžinjera u deonici i šefa deonice i na kraju imaju onih desetak inžinjera u sekciji... ako se sabere broj deonica ispada da nekolicina radnika na svojoj grbači izdržavaju desetak šefova deonica, još toliko inženjera u deonici , dvadesetak poslovodja i tridesetak inžinjera u sekciji... SRAMNO !!! treba totalno izmeniti rukovodeći kadar, dovesti stručne ljude umesto partijskih, nadriinženjere vratiti na svoja stara radna mesta,a za poslovodje dovesti ljude koji imaju odgovarajuću stručnu spremu!! samo tako železnica može opet da funkcioniše kako treba... ah da, pohapsiti sve odgovorne koji su dozvolili dosadašnje mahinacije i malverzacije na železnici, znači od Milomira Minića pa na ovamo...

  • pele

    26. jun 2012 | 14:36

    Kolike su plate rukovodstva?I da li je to normalno s obzirom na stanje?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA