Ušli smo u fiću koji je danima parkiran ispred policijske stanice na Bulevaru despota Stefana (FOTO)

U vreme Jugoslavije "fića" je predstavljala strah i trepet za lopove

  • 18
Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Direktor JKP "Parking servis" Andrija Čupković se potrudio da restaurira "Zastavu 750", model kod nas daleko poznatiji kao "fića". Ovaj oldtajmer se sada nalazi ispred beogradske policijske stanice na Bulevaru despota Stefana,  gde privlači poglede starijih Beograđana, jugonostalgičara kod kojih se bude uspomene najviše zbog natpisa "milicija".

Zrenjanin ima novu "filmsku zvezdu": Oldtajmer iz 1929. godine pravo skriveno blago (FOTO)

- Postoje 3 modela ovakvog automobila. Zahvaljujući Andriji Čupkoviću jedan od njih se nalazi ispred naše policijske stanice, a ostala dva su u prostorijama JKP na Košutnjaku. Jedno ima na sebi oznake parking servisa a drugo je policijsko vozilo kao i ovo ovde - rekao nam je Dragan Bogosavac, načelnik beogradske saobraćajne policije.

Ovaj model automobila se masovno koristio osamdesetih godina kako u Beogradu tako i na području cele Jugoslavije.

- "Fića" se čak i 1990. godine koristio kao službeno vozilo. Ovo je model od 797 kubika. Dostizao je brzinu od 110 kilometara na sat za 54 sekunde - dodao je Dragan Bogosavac.

Da li je ovo najbolji FIĆA u Srbiji? Evo šta je u vezi sa njim DRUGAČIJE! (FOTO)

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

U celom svetu je proizvedeno blizu pet miliona "fića", a samo u Jugoslaviji ih je bilo više od milion.

- Ovaj model kod nas nije registrovan za javni prevoz, ali je u potpunosti ispravan. To su vozila koja nisu zahtevala mnogo održavanja. Teško su se kvarila, a ako dođe do kvara, on se brzo i otkloni - dodao je Bogosavac.

U vreme Jugoslavije "fića" je predstavljala strah i trepet za lopove.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Kao što se danas koriste ova savremena vozila, tako je i fića obavljala posao u to vreme.

To je bilo vozilo kojim su se izvršavali svi službeni zadaci. Niko nije gledao na nju kao da će jednog dana postati oldtajmer.

"Fiće" nisu imale termostat, pa je preko leta hauba morala biti podignuta. To je bio jedini sistem hlađenja.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Ova generacija ima grejanje vode, ali prethodna je imala samo pokazivače za gorivo i vodu. Nosivost ovog automobila bila je 300 kilograma.

"Zastava 750" ili "fića", počela je da se proizvodi 1955. godine u Kragujevcu, a u novembru 1985. godine je izašao poslednji primerak.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- "Fića" je diskretno ušla u naše živote i diskretno je i izašla iz njega. To je deo naše prošlosti. Ovakvo je vozilo završavalo posao, ipak je to "Fića nacionale" - ispričao nam je Dragan Bogosavac.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mirko&Slavko.

    29. decembar 2016 | 21:09

    У јуну 1977 смо мој брат и ја купили новог "фићу" на кредит од 53000 дин.месећне рате на 3 год. То је била половина пара,а друга је била са штедње.Тада смо радили у" 21Мај "у Раковици.Лепа сећања.

  • xxx

    29. decembar 2016 | 22:12

    Ni FICU nisu u stanju da restauriraju kako treba

  • The Spatula

    29. decembar 2016 | 21:50

    Sve je to lepo, ali danas u Cacku rade samo lezeci policajci. Do daljnjeg.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA