• 19

Šarčević za Telegraf: Sve ministrove ideje - kako reformisati obrazovanje (VIDEO) (FOTO)

Reforma za reformom - šta će se sve promeniti u srpskom obrazovanju i kada? Za Telegraf govori Mladen Šarčević, ministar prosvete, nauke i tehnološkog obrazovanja

  • 19

U oblasti prosvete i nauke u prvih 100 dana rada vlade su započete značajne promene, ali još značajnije su najavljene za naredni period. Koje promene očekuju predškolski, a koje školski program? Kako će se izvesti racionalizacija mreže škola, ali i šta će obuhvatiti sve projekat digitalna škola? Kako da bude više informatike i sporta u školama, ali i kako primeniti u Srbiji dualno obrazovanje, samo su neka od pitanja za Mladena Šarčevića, ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

SRBIJA STOPIRANA NA PUTU KA EU ZBOG UDŽBENIKA: Svi pričaju o poglavlju 26, ali da li znate na šta se ono odnosi?

Plenković U STAVU MIRNO zbog Srbije: SAD i EU pritiskaju Hrvatsku zbog poglavlja 26

Na obeležavanju 100 dana rada Vlade, rekli ste da ste Vi i Vaš tim dugoprugaši. Ono što karakteriše Vaš rad u ovom periodu je velika prisutnost na terenu. Šta kažete na osnovu obilaska Srbije, koji su gorući problemi u našoj prosveti?

- Neobučenost ljudi je najveći problem. Menadžment škola je na klimavim nogama. Selekcija kadrova je takođe decenijama loše rađena. Veliki problem, po mom mišljenju, je nedostatak vaspitne funkcije bilo koje ustanove. To je najvažnija poluga, koja mora da pokrene sve ostale poluge. To je priča između porodice i škole.

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

Najavili ste izradu više sistemskih zakona u oblasti obrazovanja. Koje su to ključne izmene, koje nas očekuju i kada ćete sa njima izaći pred Vladu i Skupštinu, odnosno javnost?

- Reforme se u svim državama rade sa jakim timovima i velikom količinom novca, dok su treća komponenta zakoni. Radi se istovremeno na svim zakonima, pre svega sistemskom. To je Zakon o sistemu obrazovanja i vaspitanja iz koga će proisteći leks specijalisi za predškolsko, osnovnoškolsko, srednjoškolsko i visokoškolsko obrazovanje. Mi smo zakone poslali školama i fakultetima.

Kada govorimo o novinama, koje ste najavili za naredni period, da krenemo od najmlađih. Kažete da će akcenat će biti na na ranom razvoju, a ne na čuvanju dece. Kakve promene slede?

- Naš predškolski sistem obrazovanja treba da značajno poveća obuhvat dece za rano školovanje, jer su deca samo u urbanim centrima obuhvaćena u dovoljnom procentu. Bavimo se izradom novog kurikuluma za uzrast od tri do pet i po godina.

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

Među novinama u osnovnom obrazovanju, Šarčević je najavio promenu nastavnih planova i programa u cilju rasterećenja đaka, ali i osavremenjivanja nastave.

I dok će učenici tokom većeg dela januara odmarati, direktore i sekretare škola očekuje škola?

- Red je da pohvalimo dobar deo sistema, školama koje imaju ocenu četiri ćemo uručiti licence, uz kafu i sok. Oni koji su dobili tri imaće manju obuku, a oni koji imaju jedinicu i dvojku, znaci da nešto ne rade dobro. Ne možemo promeniti polovinu škola, ali možemo ih obučiti.

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

Ministar Šarčević je najavio da će od naredne školske godine informatika biti uvedena kao obavezan predmet. Pitali smo da li će školi biti pripremljene na vreme, ali i da li ima dovoljno obučenog nastavničkog kadra? U javnosti se takođe mnogo prašine diglo i oko fizičkog vaspitanja, odnosno bojazni da će na uštrb informatike, đaci ostati bez jednog časa fiskulture. Šta je konačno rešenje? Sa ministrom smo razgovarali i o poglavlju 26, čije otvaranje blokirala Hrvatska, opširnije u videu.

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Zeljko

    Skolski program je neprilagodjen uzrastu, preobiman i nezanimljiv deci. Deca se istrose do 5-6. razreda i gube interesovanje i motivaciju za ucenje i rad jer uce nesto sto ne mogu da savladaju (jer je preobimno), a sto ih pritom i ne intrigira... pa postaju nezadovoljni i frustrirani. Tako da nije samo disciplina i vaspitanje problem na kojima svakako treba raditi...

  • Златко

    СУШТИНА ПРОБЛЕМА!!! "U obrazovanju, baš kao i u celom društvu, reformu treba otpočeti institucionalnim zaustavljanjem narastajućeg bezakonja i korumpiranosti u obrazovanju. Na žalost srpskog obrazovanja, navedenom svesrdno pomažu upravo oni koji bi isto trebalo da sprečavaju, odnosno inspekcijske i nadzorne službe u obrazovanju." Prof. dr Miroslav Kuka

  • Rade

    Prosvetari su poniženi: platama, besmislenim seminarima... Moraju da plaćaju da im neko predaje, najčešće ono što oni oduvek koriste u radu, pa čak i učenje kroz igru neko naziva inovacijom i naplaćuje tj. pljačka i tako osiromašene nastavnike. Time se potcenjuju i naše škole za obrazovanje nastavnika. Bitno je samo oteti novac. Država mora da obezbedi kvalitetne seminare iz informatike (na svoj trošak) za sve nastavnike, ostalo se učilo na fakultetima. Ministar treba da zaštiti zakonom starije radnike sa višom školom od nezasluženog progona bahatih direktora koji ne prezaju ni od čega da uguraju svoje nove prijatelje.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima