OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Ko je kriv kada dođe do lančanog sudara - prvi ili poslednji u koloni?

Samo tokom 2016. u Srbiji je bilo 43 velika lančana sudara u kojima je sedam osoba poginulo, dok je manjih, sa materijalnom štetom bilo čak 1.953

Komentari

  • Milan

    30. januar 2018 | 01:53

    Clan 32 Vozač prvog vozila u lancu slupanih automobila, biće kriv ukoliko se utvrdi da nije postupio u skladu sa Članom 32. Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji kaže da "vozač ne sme naglo da menja način vožnje, osim u slučaju izbegavanja neposredne opasnosti". Ako realne opasnosti nema, svaka neoprezna radnja koju počini vozač (prestrojavanje, skretanje, naglo zaustavljanje vozila, preticanje itd) obeležiće ga kao krivca za sudar. Tipičan primer je prestrojavanje u gradu, kada vozač iz jedne trake u drugu prelazi bez davanja migavca, naglo i preblizu vozaču koji se kreće svojom trakom, a koji zbog toga ne može da zakoči na vreme, kao i ostali iza njega. Na otvorenom putu se lančani sudari dešavaju kada vozač u poslednjem trenutku promeni mišljenje jer je promašio skretanje ili je video zgodno mesto za predah. On naglo koči ili se zaustavlja, ne proverivši pre toga da li iza njega ima drugih vozila i koliko su udaljena.

  • Jeretik

    22. oktobar 2017 | 15:44

    Kriv je onaj ko nema lovu i dobrog advokata .

  • Mileta

    21. oktobar 2017 | 23:34

    Cela se prica svodi na zakon,neuvzavajuci realnu situaciju pri sudaru vozila sa vise ucesnika.Ono sto policija zapisnicki konstatuje,to je meritorno za sud i osiguravajuca drustva.Oni koji nisu zadovoljni imaju pravo zalbe,koja u vecini slucajeva bice odbacena.

  • W 124

    21. oktobar 2017 | 23:13

    Zato kao Rusi,kameru u auto i eto dokaznog materijala !!!

  • Srbija

    21. oktobar 2017 | 22:25

    Kriv je treci!

  • Zvrke

    21. oktobar 2017 | 21:52

    Ja na poso krenem rano a uvjek okasnim a na dzabanu krenem kasno I uvjek medju prvim 🍻🍻🍻🍻

  • Neko iz mase

    21. oktobar 2017 | 21:51

    A gde je situacija kada automobil stane pre prvog u koloni, pa auto iza njega ga udari i tako nabaci na prvog, pa se iza njih naredja jos nekoliko? Kako ce vozac tog drugog automobila dokazati da je stao pre nego sto ga je udario treci i tako nabacio na prvog? :D

    • 21. oktobar 2017 | 22:47

      Petar

      @Neko iz mase

      Policija pita onog prvog da li je prvo čuo ili osetio udarac i na osnovu toga zaključuje da li je srednji prvi udario pa treći u njega ili je treći udario u srednjeg pa ga navukao na prvog. Na kraju zavisiš od sposobnosti prvog da shvati pitanje i naravno od njegove iskrenosti.

  • Zdravko

    21. oktobar 2017 | 21:36

    Iz ovih komentara vidim da mnogo ljudi ne zna razliku izmedju odstojanja i rastojanja

  • Boki

    21. oktobar 2017 | 20:54

    Najvise volim ove pametne sto drze rastojanje 40 m u spicu. Voleo bih da mi neko od njih objasni kako uspevaju da stignu na odrediste.

    • 21. oktobar 2017 | 21:13

      Knez

      @Boki

      Krenes na vrijeme i polako, a ne po navici vecine scv bi u zadnji momenat

  • Krkubulju

    21. oktobar 2017 | 20:53

    Samo niste pomenuli osnovni razlog lancanih sudara a to je odstojanje koje ako se postuje sa ogranicenjem brzine iskljucuje mogucnost lancanog sudara.

  • Milomir

    21. oktobar 2017 | 20:40

    Svi su krivi koji nisu drzali rastojanje nego se zabiju jedan drugom u gepek, prvi vozac i ako prikoci iz nekog razloga nebi doslo do lancanog sudara ako bi svi drzali rastojanje.

    • 21. oktobar 2017 | 20:50

      Boki

      @Milomir

      Ajde ti drzi odstojanje u spicu od autokomande do arene, mozes da ga drzis samo ako ides u rikverc

  • Suza

    21. oktobar 2017 | 19:10

    OSIGURAVAJUCE KUCE, SAMO NE DD.. NOVI SAD!

  • Ravnogorac

    21. oktobar 2017 | 17:38

    Al ste nam objasnili.....?!?

    • 21. oktobar 2017 | 19:17

      Dragan

      @Ravnogorac

      Bas su objasnili, pojma nemaju. Vrlo jednostavno, samo prvi nije kriv, svi ostali su krivi zato sto nisu drzali rastojanje. I osiguranje od svakog auta placa stetu autu ispred, za udaren zadnji dio vozila

  • Boro Prikaza

    21. oktobar 2017 | 17:02

    Kod nas je uvek kriv onaj ko je udario vozilo ispred sebe

  • Пера

    21. oktobar 2017 | 16:58

    Svako je kriv za sebe.

  • Pule

    21. oktobar 2017 | 16:57

    Sve zavisi od ZAPISNIKA policije,naročito ako je POZNANIK i sve se moze svesti na ono - nije prilagodio vožnju,uslovima-! Dakle ako recimo ŽIVOTINJA iskoči na put,čovek zakoči i KRIV JE po vama - to nije tacno,zato je veštak SVAKAKO NEUTRALAN ali gde ga ima-vazan,pa naravno ima i PONOVNO VEŠTAČENJE i tko redom!

  • Polo

    21. oktobar 2017 | 16:50

    Razmak. ...razmak. ...pored postovanja ostale signalizacije.

    • 21. oktobar 2017 | 20:51

      Boki

      @Polo

      Kakav bre crni razmak kad se neko stalno ubacuje

  • Boki

    21. oktobar 2017 | 16:19

    Ček, ček, vozač, ako ne utvrdi identitet pešaka koji je kriv za njegovu naglu rekaciju, biće odgovoran umesto pešaka? Kako je to moguće, kako utvrditi nečiji identitet ako ovaj jednostavno ode? Kakav je to zakon i gde je tu pravda? To znači ako ja ubijem nekog i moj idetnitet nije poznat, žrtva je kriva zato što je mrtva?!

    • 21. oktobar 2017 | 21:49

      Neko iz mase

      @Boki

      Pa ne mogu nepoznato lice da osude, logicno zar ne? :)

  • Sivi ekonomista

    21. oktobar 2017 | 16:18

    Ako drzis rastojanje predvidjeno zakonom moze onaj ispred da koci koliko hoce.

  • MB

    21. oktobar 2017 | 15:47

    Razmak izmedje dva auta je neophodan u nekim drzavama se zbog nepropisnog razmaka naplacuje dobra kazna i uzima dozvola na 3 mjeseca .udari vozaca gdje ga najvise boli po dzepu pa ce drugi put da misli na razmak i brzinu

  • Istina

    21. oktobar 2017 | 15:35

    Kad izleti pesak i auto naglo zakoci i nastane lančani sudar, taj pesak lagano odr gde je krenuo a on je kriv za sve, drugim recima, bolje da udariti (ako je ikako moguće kontrolisano malo) pa onda da snosi posledice i krivicne i materijalne jer u suprotnom će prvi biti kriv a da ne govorim o potencijalnim povredama x ljudi u koloni zbog jednog nesmotrenog coveka

    • 21. oktobar 2017 | 16:10

      Nemanja

      @Istina

      Onda je najbolje imati kameru za šoferku, sa što boljim kvalitetom i rezolucijom snimka

  • Kiza

    21. oktobar 2017 | 15:13

    Koliko god da je kola samo prvi nije kriv

    • 21. oktobar 2017 | 20:12

      Kiza

      @Kiza

      Koliko minusa sve veliki vozaci. Zato nam i jeste ovako na putevima. Da ne zaboravim vecina ovih minusa su 100℅ dodjosi koji su juce videli asvalt

  • Zoran

    21. oktobar 2017 | 15:03

    Prvi skoro nikad nije kriv. Uvek oni iza sto nisu drzali odstojanje.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA