Istorijski trenutak za deo srpske pruge gde je prosečna brzina 10km/h

Ministarka Zorana Mihajlović je istakla da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije

  • 7

Rekonstrukcija pruge Požarevac - Majdanpek, koja će od 21. novembra ponovo oživeti puštanjem u saobraćaj, predstavljaće istorijski trenutak za Železnice Srbije, jer će vozovi na ovoj deonici saobraćati prosečnom brzinom od od 80 km na sat umesto 10 koliko je ranije bio slučaj.

Imamo sve više vukovaca, a posle bude drama na fakultetu: "Bolonji" spremaju veliku promenu

- Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno - rekla je ministarka Mihajlović i istakla da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.

Infrastruktura železnice Srbije je 21.maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac - Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara i remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta.

- Ovde ćemo podići brzinu na 80 km na sat, zatim na pruzi Beograd - Budimpešta ćemo imati 200 km na sat, a nadamo se i na delu od Beograda ka Nišu. Da ne postoji pruga na kojoj se ne ide u proseku 80, 100 i 110 km na sat - rekla je ona.

Prema rečima ministarke Mihajlović, ova pruga se radi iz sopstvenih sredstava države, sa zaposlenima iz Srbije i materijalima sa koridora 10, što bi moglo da se primeni i na drugim regionalnim prugama.

Zorana Mihajlović-Foto: Tanjug/Sava Radovanovic

Napomenula je da su projekti u saobraćajnoj infrastrukturi ukupno vredni 16 milijardi evra.

- Srbija ove godine zavrsava svoj Koridor 10, puštamo deo Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, počinjemo da gradimo Preljina - Požega, pokrećemo projekat za autoput Beograd - Sarajevo i drugo. Naš plan je da Požarevac povežemo brzom saobraćajnicom ili autoputem od 17 km i radi se potrebna dokumentacija i radovi se očekuju sledeće godine. Zatim rekonstrukcija 164 km đerdapske magistrale od Požarevca do Kladova i očekujemo da završimo dokumentaciju do sredine sledeće godine i onda da krenemo u rekonstrukciju - rekla je Mihajlović.

V.d. generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić je rekao da su objavili konkurs za prijem 25 novih otpravnika vozova koji će raditi na toj pruzi.

Rekao je da je objavljen i tender za rekonstrukciju pruge Jajinci - Mala Krsna čija je vrednost 40 milona evra i 10 miliona evra za rekonstrukciju stanice u Maloj Krsni, što će biti finansirano sredstvima EBRD-a.

Jevtić je zahvalio vladi što ulaže u srpske pruge i naglasio da će ove godine biti remontovano više od 250 km regionalnih pruga, kao i da će do kraja avgusta biti završena pruga od Šapca do Brasine kod Loznice odnosno granice sa Republikom Srpskom.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Putin R.S

    3. jun 2018 | 13:32

    U 80% Srbije je prosecna brzina 30km kao pre 60 godina. Pa sada vidite koliko zaostajemo u tom sektoru za svetom.

  • Milisav

    3. jun 2018 | 13:11

    Ministarka neka dodje u svajcarsku da vidi kako se renoviraju stare pruge pa onda neka pocne da to uradi u srbiji jel koliko vidim najveci problem je dokumentacija neznam dali mora biti overena kod notara itd.

  • Stanovnik

    3. jun 2018 | 13:58

    Mora dasve si nesto zaboravila,mnogo je uradjeno ...ali na recima.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA