≫ 

"Imaš li muke sa padežima kao ljudi sa juga Srbije?" Ovo pitanje je uvredilo mnoge

 ≫ 

Neki južnjaci su najpre mislili da je reč o montaži, ali su se kasnije uverili da je istina

Komentari

  • Juca

    30. oktobar 2021 | 17:55

    Šta ste se raspomamili vezano za Beograd? Pa ko kaže da je to ispravan govor? Pa, ceo jug se sjatio u Beograd i okolinu sa svojim neznanjem gramatike!

  • Alpa Ćino

    30. oktobar 2021 | 15:25

    Vuk Karadžić=austrougarski špijun! Unistio starosrpski jezik i pismo!

  • Neko

    30. oktobar 2021 | 15:07

    Jezik je stvarao narod, dakle jezik je stvoren pre pismenosti. I jezik je onakav kako priča narod, a to što je neko pre mnogo godina seo I napisao pravopis I odlučio šta i kako treba, to ne znači da neko govori pogrešno. Da je Vuk bio sa juga, možda bi književni jezik bio drugačiji pa bi onda ostali govorili pogrešno.

  • tatko na beogradjani

    30. oktobar 2021 | 15:04

    Sva sreca pa ste svi cistokrvni beogradjani. Posle se bunimo zasto nam je glavni grad najzagadjeniji u svetu, samo zbog vas koji ste se navukli u taj Beograd iz raznih selendra Srbije i glume elitu a i dalje vam viri prazi luk iz dupeta.

    • 30. oktobar 2021 | 18:14

      Ja

      @tatko na beogradjani

      Vidi se, da si sa juga Srbije. Nije "prazi luk", nego praziluk. Ostani tu gde jesi, nemoj gore ići, molim te.

    • 3. novembar 2021 | 17:45

      Ena

      @tatko na beogradjani

      "Vidi se da si" - piše se bez zareza. U govoru se "greši" svuda, zaključak je da nije važno odakle dolazite, već kuda će vas vaš stav odvesti. Evo recimo - ja sada na osnovu Vaše izjave pune mržnje verujem da sedite prijavi, namršteni i pre svega - sami u nekoj zagušljivoj rupi. Kao što vidite - i ljudi sa juga imaju predrasude, ne samo vi. Ali imaju I smisla za razumevanje suštine i pre svega - za ljubav. Probajte, nije loše.

  • People

    30. oktobar 2021 | 15:01

    @Ccc... Beogradjanine cistokrvni kolko si ti bato iskompleksiran,sta se palis bre ahhaha🤣🤣🤣kod nas na jug znas kako se kaze,pu pu tam bilo tam ostalo,tako da cuvajte vi vas Beograd a nas ne dirajte,uostalom sta ima vas da zanima kako mi pricamo,jel ipak ste vi od cistu krv Beogradjanin🤣🤣🤣🤣 ma idi kopaj.

  • Vasilije

    30. oktobar 2021 | 14:45

    U Vranju, Leskovcu, Pirotu relano treba prevodilac (bez ljutnje molim ). Kad sam gledao film "Zona Zamfirova" bukvalno mi je trebao titl jer pola filma nisam razumeo, sta pricaju. Nislije opet "ga-gu-gi"(???)😶... Beogradjani tisina !!! ☝ vi i vase razvlacenje reci.."dee-siii baaa-tiicee *eebbbotee " ..onda one reklame "kupite to ti po ceni za samo 9.99(deveet devedeset deeeeveeeet) 😏 , a o slengu da ne pricamo..Ko jedino prica pravi cisto srpski su braca Hercegovci Srbi ! Kraj price .

    • 30. oktobar 2021 | 18:21

      Go go

      @Vasilije

      A čakavski razumeš?

    • 1. novembar 2021 | 14:45

      SSSS

      @Vasilije

      I kajkavski, verovatno!!! Ali je zato došao na Jug, jer Oni njega nisu razumeli, pa ga išćerali! Šala, naravno, isterali!!!

  • Andrea Leskovac

    30. oktobar 2021 | 14:27

    Ljudi sa juga Srbije ispravljaju imenicu koju pravilno deklinuju, kako bi očuvali svoj dijalekat. To nacionalno neosvešćeni krugodvojkaši neće razumeti, jer im je mozak nedovoljno razvijen. PS Vec nekoliko godina ne zivim u Leskovcu ali nisam i nikada necu promeniti govor ! Najponosnija Leskovcanka!

    • 30. oktobar 2021 | 18:16

      ....

      @Andrea Leskovac

      Opet nam treba skoro pa prevodilac kad pričamo. Šta god da radite, bar malo ispravite dijalekt i uključite padeže.

  • Djape

    30. oktobar 2021 | 13:34

    Bas se na Jugu pogotovo u Nisu prica ispravno. Beograd je nepismen, kad god odem tamo ja placem od smeha. Bio sam u skoli I idem u skoli je za njih isto samo da je skoli a ne skolu. I pravi stari srpski jezik ke sa juga a ne iz beograda

    • 30. oktobar 2021 | 14:25

      Qver

      @Djape

      Leskovčanin lepo kaže: "Bio sam s druga u kafani" a Beograđanin "s drugom" i žena ga zbog toga ostavi. E da govore kao mi južnaci, manje bi se razvodili. Pa sad vidite ko ispravnije govori.

  • People

    30. oktobar 2021 | 13:34

    @Ccc... Sta cu ja u beograd,neka hvala,lepo je meni i u Leskovcu.Samo se pitam sa koje si ti planine sišao/sišla u Beograd da juris tramvaje.

    • 30. oktobar 2021 | 14:21

      Ccc...

      @People

      Ni sa kakve čuke nismo sišli. Beograđani čistokrvni. Izvinite, nisam primetio da ste ljuti i ogorčeni. Evo organizovaću sakupljanje potpisa da i vama u "Leskovac" stave te famozne "bandere" i tramvaje da vam kupe. Hoće li vam srce onda biti na mestu? Inače bio sam u Leskovcu mnogo puta. Užasno prljav grad sa dosta nekulturnog naroda..čast izuzecima, ima ih..nije da ih nema, ali od prostaka ne mogu da dođu do izražaja. A vi gospodine, manite se bandera i tramvaja kao i raspitivanja mržnje između severa i juga. Svi smo u istoj čorbi ovde. Bolje čuvajte tu zemlju dole, a ne Šiptarima da je prodajete i onda dođete u Beograd i glumite ludilo.

  • Problem

    30. oktobar 2021 | 13:33

    Nemam problem sa ljudima koji ne znaju padeze, vec sa ljudima koji su zlonamerni i nemaju nista pametno ili duhovito da kazu.

  • sporno

    30. oktobar 2021 | 13:24

    Pa jug Srbije je Kosovo, i šta je sporno kako govore šiptari?

  • Julijana

    30. oktobar 2021 | 12:30

    Drugačiji dijalekt, ne bi trebalo da bude opravdanje za gramatičko neznanje! Svaki dijalekt u jeziku, ima onoliko padeža koliko ima i književni jezik! Dijalekt je specifičnost u naglasku, upotrebi arhaizama, sinonomima, .... a ne u neznanju. Idealan pozitivan primer za to je Raka Radović, 7 padeža, književni govor uz zadržan izgovor i naglalsak rodnog kraja... e to je dijalekt! I da... ne možeš biti akademski građanin bez znanja padeža, ne možeš raditi u javnoj ustanovi i instituciji ako ne znaš književni jezik.... Kraj. Tačka!

  • мргуд

    30. oktobar 2021 | 12:27

    Мом разорачењу нема краја,(коментарима),да ли ми Срби схватамо , да ли знамо шта хоћемо?????

  • Др

    30. oktobar 2021 | 12:11

    Одакле вам идеја да проблем са падежима имају само ови јужњаци!? Ту су још Поморавље, Стиг...

  • Ema

    30. oktobar 2021 | 12:09

    Deca nigde nisu pogresila. Istina je retko kada lepa.

    • 30. oktobar 2021 | 13:55

      Jovana Tomic

      @Ema

      Da, pogrešila su. Vujaklija je rečnik nepoznatih reči i izraza i ne bavi se gramatikom i pravopisom. Problem sa gramatikom ima veliki procenat građana Srbije, tako da je ova izjava neprimerena, stereotipna i diskriminiše narod sa juga Srbije. Pritom, kontekst je potpuno promašen.

  • Smiljanaa

    30. oktobar 2021 | 12:08

    Jedini i pravi staro- srpski govor je onaj kojim se priča u južnoj Srbiji, izuzetak Vranje i Pirot koji su svoje reci malo i bulgarizovali… Ostalo su sve zapadnjacka prekrajanja srpske istorije i knjizevnosti… Vuk jedan od njihovih, doveden da promeni i izmeni… i pismo i identitet.. Sto se tiče ovih iz Vojvodine pa svi ste skoro poreklom iz Bosne a pravite se kao fol… Iz Beograda priznajem samo onoga čiji su baba i deda došli u mladosti u BG znaci do 50ih ostalo došljaci iz raznih sela..

    • 31. oktobar 2021 | 01:31

      Pirke

      @Smiljanaa

      Ti trošnu i ostade živa. Bugari su Tatarsko pleme koje je od Slovena uzelo veru i jezik. Kako onda da bugarizujemo jezik....najviše staroslovenskih u pirotskom govoru. Čuvamo svoj identitet...a Vi kupite svako djubre da se udvarate zapadu....pa i jezik....mi ćemo da oratimo Pirotsći nemora ni ili rsazbirate...mi se razbiramo i ubavo ni

  • Veshtac

    30. oktobar 2021 | 12:06

    Sticajem okolnosti video sam tu objavu i pre opste hajke. Nigde ne osetih zlu nameru da se neko uvredi i diskriminise.Bolje pitanje je kome je i zasto objava zasmetala. Kompleksi, kompleksi.

  • Rdja

    30. oktobar 2021 | 12:02

    Takav je dijalekat, bez padeza, sta tu nije jasno? Nisu Valjevci, Cacani ili Uzicani pismeniji, vec je njima lakse da koriste knjizevni kada im je dijalekat uzet za knjizevni.

  • Beogradjanka

    30. oktobar 2021 | 11:56

    Dijalekt jedini i pravi i jeste iz južne Srbije!!! To je dijalekt stare Srbije! Tako da je sramota da se on omalovazava i poredi sa novonastalim ostalim tipovima govora!!!!!

  • Julijana

    30. oktobar 2021 | 11:26

    Istinu, koliko god da boli, treba prihvatiti. Realno većina Južne Srbije ne zna padeže, molim lepo. Bolje da se potrude da nauče, no što se dure!

    • 30. oktobar 2021 | 12:36

      Jelena

      @Julijana

      Dusko Radovic, rodjeni Nislija, se slatko smeje s neba...

    • 30. oktobar 2021 | 12:41

      dziber iz beograd

      @Julijana

      Juznjacima nije potrebno da uce beogradski jezik ako vec imaju svij koji je inace mnogo blizi slovenekim jezicima nego beigradski koji je modifikovan

  • Slavko

    30. oktobar 2021 | 11:21

    Koji jezik Vi Beogradjani govorite. Dali je to Srpski govor kada se bacate banderama i razvacite izgovaranje reci. Pogledajte se samo na javnim servisima koje reci Vi govorite pola Hrvatski vam je govor. Pokrijte se mokrom krpom i nevredjajte stari Srpski govor.

    • 30. oktobar 2021 | 11:32

      Danilo

      @Slavko

      Prisvojni pridevi izvedeni od imenica se pišu malim slovom. I nazivi jezika se pišu malim slovima, dakle, hrvatski jezik i srpski govor.

  • Cica

    30. oktobar 2021 | 11:17

    Srbija je lepa zbog svojih dijalekata, ne ubijajte Srbiju.

  • Zaro

    30. oktobar 2021 | 11:02

    Moram da dodam da su nasa deca koja ce u buducnosti pokusati da promene Srpski jezik,kao i Hrvati,muslimani,Crnogorci i ostali koji govore i pisu srpski jezik. Vuk Karadzic se borio prptiv takvih ali uzalud,cak je i pobegao u Bec da ga ne.bi zaustavili u njegovom poslu jer su i tada ziveli ljudi koji nisu shvatali širinu srpskog jezika.

    • 30. oktobar 2021 | 11:33

      Mile

      @Zaro

      Zašto je otišao u Beč? Zašto je cela srpska Crkva bila protiv te reforme jezika?

  • Strsljen

    30. oktobar 2021 | 10:51

    Moglo bi i ovako...Imate li muke sa ekavicom kao Srbi iz Krajine? Imate li muke sa srpskom gramatikom kao Madjari iz Vojvodine? 😄😎

    • 30. oktobar 2021 | 14:00

      Ja

      @Strsljen

      Srbi iz Krajine pricaju gramaticki ispravno, koriste svih 7 padeza, a ti?

  • Srbin iz kruga dvojke

    30. oktobar 2021 | 10:45

    Odrastao sam uz ljude koji su poreklom iz Vranja.Ovde nije pitanje dijalekta već jedan čudan govor( koji ODLIČNO razumem) koji je mešavina govora iz S.Makedonije, Bugarske i Srbije.Drugo, svršeni đaci u tim krajevima ne znaju pravilno u duhu srpskog književnog jezika da govore i to je sramota.Kući i na ulici pričaj kako god, u školi isključivo književnu verziju jezika.Dođu na faks, zauzmu poklonjenim ocenama drugoj deci mesta i još su de facto i de jure nepismena... I o kojoj diskriminaciji mi pričamo?

    • 30. oktobar 2021 | 11:13

      ....

      @Srbin iz kruga dvojke

      Bravo za komentar.

    • 30. oktobar 2021 | 11:28

      T N

      @Srbin iz kruga dvojke

      Zauzimaju mesta i deca iz C. Gore i Bosne, bez da su njihovi roditelji dinar poreza Srbiji platili.

    • 30. oktobar 2021 | 11:29

      ime

      @Srbin iz kruga dvojke

      vi beeeograadjanii sve pricate knjizevnim jezikom...mislim top...vrh znas...jeeebote

    • 30. oktobar 2021 | 12:42

      Jelena

      @Srbin iz kruga dvojke

      Niste pomenuli ove izbegle sa KiM, iz Krajine, generalno sve izbeglice i pridoslice. A ove iz Vojvodine sto razvlace..? Proverite, mozda su i ovi sa NBGa opasni, o Rakovici, Kaludjerici i Borci da ne pricam - po Vas iz kruga dvojke 😉

    • 30. oktobar 2021 | 14:06

      Jovana Tomic

      @Srbin iz kruga dvojke

      Strašno, strašno. Slatko se nasmejah. Zauzimaju mesto kome? Da li su deca sa juga Srbije niža kasta? Odakle ste Vi poreklom da mi je znati. Puni ste kompleksa i teško se borite sa činjenicom da su ta ista deca vredna i vrlo često uspešnija na prijemnim ispitima, gde niko nikome ne poklanja ocene. A i kasnije se taj uspeh uoči tokom studiranja. Samo ljudi koji imaju mnogo znanja, ne upućuju ovakve komentare. Vi se, na žalost, ne uklapate u tu grupu ljudi. A ako Vam je i neko od takve dece "zauzeo" mesto na fakultetu, pomirite se sa činjenicom da niste baš puno učili i za to ste krivi samo Vi.

  • Dobre vibracije

    30. oktobar 2021 | 10:44

    Volim juznjacki vajb jer je autentican i pozitivan.

  • мргуд

    30. oktobar 2021 | 10:43

    Разноврсност Српског језика,шта то значи? .За будућност српске нације ,једно је сигурно ,поделе поделе,и шта ће бити на крају?,нема Српске нације.

    • 30. oktobar 2021 | 13:15

      Svasta

      @мргуд

      Ne pricaj svasta, nemci iz Hamburga ne razumeji one sa juga Nemacke, pa se Nemacka nije raspala Normalna je pojava da se u prostoru jezik dosta razlikuje.

  • Ništa

    30. oktobar 2021 | 10:40

    novo. Ostatak Srbije je uvek smatrao jug siromašnim, što u materijalnom smislu, što po pitanju mentaliteta. Ne kažem da to nije tačno. Nažalost, donekle jeste. Tako da me takav post ne iznenađuje. Ali problem je što ovi koji ovako nešto objavljuju, ne znaju dalje od svog nosa, a umislil da znaju sve. Molim da mi objavite post. Hvala!

  • Zemunac

    30. oktobar 2021 | 10:33

    Šumadijsko - vojvođanski dijalekt je jedini ispravni dijalekt srpskog jezika u Republici Srbiji i književna osnova! Sve drugo je nepravilno i niko vam ne brani da lokalnim dijalektima pričate između sebe, ali nemojte se čuditi kad vam se neko smeje ili vam kaže da vas ne razume. A još su mi bolji Crnogorci i Bosanci, preko 30 godina su u Srbiji a i dalje ih čuješ - đeeee! 😩😩😩

    • 30. oktobar 2021 | 13:12

      Filio

      @Zemunac

      Nisam siguran, ali mislim da je, zapravo, istocnohercegovacki dijalekt uzet kao standardizovani dijalekt u stpskom jeziku. Znam da se ljudi iz valjevskog i uzickog okruga "prepiru" ciji je izgovor pravilan.

  • Studenica

    30. oktobar 2021 | 10:23

    Kad je neki djak Filoloske gimnnazije rekao studeno? U pesmi "studen" je umetnicki izraz u govoru studeno je prosto i kaze se hladno. Dok manastir Studenica stoji na reci Studenica treba da se zna da je hladno nesto sto nije vruce: supa se ohladi, leti stanemo u hlad - studeno je bolno: kad stavis ruku u hladnu reku ili ti studen obuzme dusu. E te reci samo jos primitivni juznjaci cuvaju jer su ostali ucenjaci umislili da imaju pravo da po svok ukusu neke reci amputiraju iz srpskog jezika i sakate ga.

  • Ajvar

    30. oktobar 2021 | 10:17

    Nisu se leskovcani uzburkali kad siptari probase sa Gracanicu prijave u UNESCO ko svoju, iako su mnogi davno sa Kosova dosli pa su i gradsku crkvu kopiju Gracanice napravili. ALI kad siptari rekose da je ajvar njihov skocise - ama gi niko ne podrza i ne razume da je to pitanje identiteta. Eto sta nam rec ajvar kaze: var je kad se dve stvari na visokoj temperaturi spoje (varioci vare). Bez varnicu se momak i devojka ne spoje ( valjda otud i ono kresnu). Vari se i pasulj... E ako var u albanski ili turski nesto znaci onda je mozda ajvar od nji dosao nama, ako nemaju tu rec onda je od nas doso njima. Jezik sve zna. Eto jedina slovenska rec koja je usla u sve svetske jezike iz ceskog je robot - on zna da raboti,;a ko ga je 1. izmislio dao mu je i ime.

  • Vucica

    30. oktobar 2021 | 10:16

    " Bolje ti je izgubiti najtvrđi grad svoje zemlje, nego ijednu rijec svog jezika"

  • gulag

    30. oktobar 2021 | 10:10

    Mogu me zadrže samo s gvozden lanac kad ugledam Vesnicu Zmijanac

  • Mile

    30. oktobar 2021 | 10:09

    Pravi srpski jezik je onaj kojim se govori u Zoni Zamfirovoj. Ovo što mi pričamo je nažalost bečka podvala Vuka Karadžića. On i Beč su nas odvojili od pisma koje je bilo identično ruskom i uveli nam slovo J koje ni jedan slovenski pravoslavni narod nema niti je imao! Naša Crkva je bila veliki protivnik Vukove reforme, ali bečke pare su pobedile. I on je sam rekao u svom delu Narodna srpska pesnarica, čast vtora, Beč, 1815. zašto sve pesme nije doneo u jekavici: “Da sam sve napečatio Hercegovački (npr. djevojka, djeca, vidjeti, lećeti i pr.), onda bi rekli Sremci, a osobito varošani i varoške: pa šta sada nama ovaj nameće Horvatskij jezik.” Srpska elite i srpska crkva su bili protiv njega, ali on nas je gurnuo u neko jezičko jedinstvo sa Latinima a tako i u neke buduće zajednice koje su nam glave došle!!!

    • 30. oktobar 2021 | 10:35

      Zeljko ex JSO

      @Mile

      Bravo!

    • 30. oktobar 2021 | 10:37

      Mrgud

      @Mile

      Moze biti da je tako kao sto tvrdite ali pre bih slusao sirene za vazsusnu opasnost 5 sati nego 5 minuta govora iz Zone.

    • 30. oktobar 2021 | 11:04

      Taro

      @Mile

      Alo Mile,mani se Vuka i mani se lupanja gluposti. Procitaj Vukov bukvar,knjige,price pa onda komentarisi.

    • 30. oktobar 2021 | 12:43

      Filip

      @Mile

      Ja sam sa juga i molim te da nas vise ne branis. Pored takvih branioca, tuzioci nam nisu ni potrebni.

  • Stare lepe reci

    30. oktobar 2021 | 10:05

    Mi u Leskovac volimo da se majemo. Majemo se po grad, po prodavnice, po kafici. To govori o nama da se nismo primili na ono "vreme je novac". Mi ne mislimo da dok se majemo gubimo vreme, mi znamo da bas tad ispunjavamo zivot lepim trenucima. I ne znamo da u sanskritu rec maja znaci iluzija, al znamo da je Omaja strasna i da su oni sto nisu ludi, al nisu ni kasfetni zamajeni. Dal madjije i imagination imaju isti koren, ne znamo, al si volimo i cuvamo ovu staru i lepu rec ko i mnoge druge. Ako gi mi ne cuvamo, koj ce? Kad resite da se majete po Grcku svratite - mi ne cuvamo samo jezik nego sve sto je tradicija, koren i identitet. Leb u Lidl kupujemo, al pogacu znamo da mesimo. Pa ljutenice, trljanice, cevapciki i ajevar... Vole vas vasi leskovcani - cuvajte jezik. Muka mi je golema moja cerka sto pre majanje zavrsi skinker,stavi mejkap, pa me pita jer joj dobar autfit. Upecalo mi se dete u mreze, cim otvori oci u tik tok i instagram gleda dok ja ovde pisem komentari.

    • 30. oktobar 2021 | 10:46

      ....

      @Stare lepe reci

      Prijatelju, dzabe sve, kad ja moram dva puta da pročitam da bi shvatio šta si napisao. Za mene je to drugi jezik, da se ne uvredis.

    • 30. oktobar 2021 | 11:05

      Zaro

      @Stare lepe reci

      Ja volim Leskovac,Novi Sad.

  • Ne razumem

    30. oktobar 2021 | 10:05

    kakve su knjige u skoli koristili I koriste

  • Nsn

    30. oktobar 2021 | 10:04

    Prvo vi Beogradjani ste vrlo nacitani i koristite ne samo sve padeze ,nego sve sto ova zemlja ima ! Dok drugi crkavaju gladni na tom jugu Srbije. 70% vas ste dosljaci iz ko zna gde i odakle pa ste te iste padeze upoznali udaraju u bandere.

    • 30. oktobar 2021 | 10:31

      Hmmm

      @Nsn

      Uzmeš i povučeš pravim Beogradjanima, a ove tvoje dodjose vodi sa sobom.

    • 30. oktobar 2021 | 11:07

      Ccc...

      @Nsn

      Slažem se da je u Beogradu mnogo došljaka. I ja sam za to da ne dolaze svi u Beograd nego da se nakon školovanja vrate u svoja rodna mesta i pomognu u razvijanju ostatka Srbije. Naravno i ljude iz Beograda slati po Srbiji da pomognu takođe. Prihvatio bih među prvima da se preselim i pomognem, a verujem da ima mnogih Beograđana koji razmišljaju isto kao ja i koji su takođe spremni da pomognu. To je po meni jedini način za bolji i brži razvoj naše zemlje. Kakvi stani investitori i gluposti. Sa padežima ili bez svi smo jednaki i podjednako bitni ovoj zemlji.

  • Maja

    30. oktobar 2021 | 10:02

    I jeste da pričaju nakaradno!

    • 30. oktobar 2021 | 10:28

      Iluzija

      @Maja

      Majo maje ti se pamet - procitaj komentar lepe stare reci.

    • 30. oktobar 2021 | 11:08

      Maki

      @Maja

      Postoji književni nemački i tri ravnopravan dijalektika A beogradski podseća na novonastali hrvatski

  • S.z

    30. oktobar 2021 | 09:56

    Bruka, interesuje me iz čijega mozga je poteklo ovako nešto jer je cilj bio da se prate "moderne tendencije" u BG-u i "približi" mladim generacijama. Očigledno da autor slogana ne shvata različitost u govoru kao bogatsvo već vidi PROBLEM i još više produbljuje već postojeći jaz na relaciji sever-jug. Kada bih bio toliko zloban kao dotični rekao bih da su se svi naši bivši sunarodnici iz bivših republika otcepljivali ne od Srbije i Srpskog naroda već od BG-a i njegove administracije, "elite", politike, kvazi intelektualaca i na kraju hegemonije i CENTRALIZACIJE.

    • 30. oktobar 2021 | 10:30

      Leskovcanka

      @S.z

      Gde ima dima ima i vatre, al ti ga pa pretera. Mislila deca da imamo problem sa padezima jer nisu znali da nam je nerak da tako pricamo.

    • 30. oktobar 2021 | 10:59

      Bg

      @S.z

      Svaka čast na komentaru!

    • 30. oktobar 2021 | 11:10

      Ccc..

      @S.z

      Pa ako ste protiv centralizacije zašto svi jurite ka tom Beogradu? Svi ste protiv a jedva čekate da se preselite. Hajde umesto što kukate poradite malo u ostatku Srbije pa da bude kao u Beogradu. Javljam se dobrovoljno da pomognem..

  • V8

    30. oktobar 2021 | 09:49

    Imali smo Vranjanca u vojsci, niko živ nije razumeo šta taj čovek priča, morao je po dvaput da ponavlja i to usporeno, ako izgovori brzo nemaš pojma šta je rekao...

    • 30. oktobar 2021 | 10:08

      Go go

      @V8

      Tvoj problem.Verovatno razumeš kajkavske popevke?

    • 30. oktobar 2021 | 11:23

      Ccc..

      @V8

      Isti slučaj. Mnogo dobar lik, ali ništa ga ne skapiraš iz prve.

    • 30. oktobar 2021 | 15:47

      Alpa Ćino

      @V8

      Pa i Englezi ne razumeju Irce, a zive u istoj zemlji i koriste engleski jezik! Mislis da se oni ovako prepucavaju kao mi, ciji je engleski pravilniji. Tek Kalifornija i Teksas, dijalekt i akcenat nebo i zemlja! Nikada od nas nece biti ljudi!

  • Leskovcanka

    30. oktobar 2021 | 09:47

    Ne vidim zlu nameru, sto ne znaci da diskriminacije koje se podrazumevaju ne treba iskoreniti. Naucite decu da je jako vazno sacuvati jezik, sve njegove dijalekte i slojeve jer on svedoci o pogledu srba na zivot, moral, govori u sta su verovali, gde su se selili... Svaka izubljena rec je kao izumrla vrsta. U toku projekta jugoslovenstva hercegovacki je kao spona izmedju srpskog i hrvatskog izabran za zvanicni, a jezik istocne i juzne Srbije proglasen pogrdnim. Volim svaku rec mog jezika i osecam milinu kad je izgovaram, kao sto volim sve drugove, ali samo oni iz detinjstva su posebni. Ucite maternji jezik od majke i postujte ga kao majku. Ko ste vi da zatrete ono sto se vekovima prenosilo sa majke na cerku i sa cerke na njenu cerku? Upotreba knjizevnog jezika u skoli i ne samo u njoj se podrazumeva.

    • 30. oktobar 2021 | 11:28

      Ccc..

      @Leskovcanka

      Svaka čast na komentaru! Oduševili ste me. Slažem se sa svim što ste napisali!

  • Mile

    30. oktobar 2021 | 09:47

    Pa danas je sve diskriminacija,svi su postali ultra osetljivi.Da li ljudi sa Juga Srbije imaju problem sa padezima-imaju.Tacka.Da li njihov naglasak zvuci vrhunski-zvuci.Ja sam sa juga,imam taj naglasak,zivim u N.S,ovde govorim ispravno sa padezima zato sto radim u velikoj firmi,druzim se sa novosadjanima,kad odem dole zavrcem i uzivam u tome.Ljudi koji se uvrede na ovakve stvari su dangube koji po ceo dan sede kuci i nemaju sta drugo da rade.

  • Драган

    30. oktobar 2021 | 09:43

    А ко правилно говори у Србији? Људи у свакој држави то исто има као у Србији. Ко је Бора Станковић, Стеван Сремац? Учили сте сви Коштану . Сад им смета тај наш стари српски говор. Све господа. Трба да се поносимо тиме. Све су то добри људи који тако говоре. Нису бандити

  • FANTOM

    30. oktobar 2021 | 09:43

    Zašto izvinjenje? Činjenica je da je to ne književni jezik i da su se posvađali sa padežima. Koji ga moj onda u školi učimo padeže. Izbacimo srpski jezik iz nastavnog programa, (možda će se i đaci složiti) i dozvolimo rašomonijadu i cirkus, na koji smo već navikli mimo obrazovanja. Evo izgleda da nam i jezik više nije ono što jeste jer se pojaviše stručnjaci svetskog vranjansko— piroćanskog glasa. Kada pođoh iz Niš sas Draganu dolamo u Bajinu Baštu i tako dalje i tako dalje. Opametimo se više, ceo svet nam se smeje koliko smo nekulturni i neobrazovani. A sada odoh sporaj sebe posle čitanja nepotrebnog teksta.

    • 30. oktobar 2021 | 10:13

      Sax

      @FANTOM

      tako je svuda, znam književni nemački, a ne razumem ih u nekim pokrajinama. to nema veze sa kulturom i obrazovanjem, ali vama je bitno da pljujete po srbiji.

    • 30. oktobar 2021 | 10:19

      Radovan

      @FANTOM

      Nisi mi baš ni ti nešto obrazovan. Vidi se iz priloženog.

    • 30. oktobar 2021 | 10:31

      Ana

      @FANTOM

      Ti si se posvađao sa pravopisom "ne književni" nauči sam kako se piše.

    • 30. oktobar 2021 | 11:34

      ime

      @FANTOM

      pazi samo kad pustis vodu, da ne odes na isto mesto sa onim sto izbacis sporaj sebe

  • mika

    30. oktobar 2021 | 09:37

    Srpski jezik je mnogo težak i iskomplikovan. Trebalo je odavno da se reformiše i da bude logičniji i jednostavniji. Ali kad se vidi koliko ima turskih, namačkih i engleskih reči , neliči više na srpski Jezik .

  • Malo je mnogo

    30. oktobar 2021 | 09:37

    Bolje manje padeza nego svi padezi + akcenti sa RTS-a.

  • 123

    30. oktobar 2021 | 09:28

    Najjaci humor je iz Juzne Srbije. Mi iz Banata obozavamo Nislije iz Nis. Nema jacih ljudi

  • Ccc..

    30. oktobar 2021 | 09:26

    Inače Vranjance ništa ne razumem kad pričaju i počnu sa gi gu ga

  • People

    30. oktobar 2021 | 09:26

    Mi juznjaci se ne udaramo od bandere.

    • 30. oktobar 2021 | 11:48

      Ccc...

      @People

      Dok ne doletite u Beograd pa se lupate više od bilo koga 😉

  • duja

    30. oktobar 2021 | 09:26

    u cemu je uvreda.ako ce se pisati i govoriti drugacije u odnosu na Vukov recnik,onda to nemoze biti Vukov recnik vec ko zna ciji uticaj .i u Bosilegradu zive srbi pa pri govoru mesaju Srpski i Bugarski.

  • Ccc...

    30. oktobar 2021 | 09:25

    Ne razumem što bi se neko vređao. Ako ima 7 padeža koristite ih ljudi. Zaista..

  • Mane

    30. oktobar 2021 | 09:24

    Šta se vređaju nek nauče padeži.

  • Toza NS

    30. oktobar 2021 | 09:24

    ću se utepam sa padeži sa zarezi sa glagoli ..

  • Иван

    30. oktobar 2021 | 09:17

    Тај дијалекат је нешто најбогатије што српски народ има.

    • 30. oktobar 2021 | 09:25

      Mane

      @Иван

      Hahaha baš.

    • 30. oktobar 2021 | 09:37

      GORAN/Wien/Vranje

      @Иван

      Bravo Brate,Tako je.

    • 30. oktobar 2021 | 09:46

      Chance

      @Иван

      Ne mora da bude bogat kako to kazes, ali postoji i treba da se postuje kao i svaki drugi.

  • Тодорић

    30. oktobar 2021 | 09:01

    Затиру све старосрпски,не нервирате се,боли их што је одређен Пол,који по њима треба да је ТО...

    • 30. oktobar 2021 | 09:24

      Ccc..

      @Тодорић

      Bajo moj..ni ti očigledno nisi bio redovan na časovima srpskog jezika...

    • 30. oktobar 2021 | 09:26

      Mane

      @Тодорић

      Misliš Tursko-Šopski

    • 30. oktobar 2021 | 09:28

      123

      @Тодорић

      Jedva cekam da cujem kako ce Juznjaci nazivati treci pol 😂😂

    • 30. oktobar 2021 | 10:51

      Bas volim

      @Тодорић

      Bas volim kad vojvodjanin kaze frustuk, a juznjci pricaju bez padeza. Ne smetaku mi germanizmi ni turcizmi. Vise mi smeta sto mladi ciluju i bleje.

  • notorious

    30. oktobar 2021 | 08:57

    Ajde, ne zezajte.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA