Vreme čitanja: oko 6 min.

U toku je konkurs za pilote helikoptera MUP-a: Više je uslova ali je jedan najbitniji da kandidati ispune san

Vreme čitanja: oko 6 min.

Konkurs traje do 19. februara, a prema rečima Aleksandra Raičevića, pilota instruktora Helikopterske jedinice MUP-a, i ovog puta mogu da konkurišu i momci i devojke, a primaju se dva kandidata

  • 4

Najlepše je baviti se poslom koji voliš. Onako. Iz srca. A, to pogotovo važi za pilote. Ne postoji nijedan video materijal, film, knjiga, niti bilo koja budžetska sredstva koja nekog mogu motivisati da bude pilot. Ako nema nje, ako nema ljubavi prema letenju.

To će reći svi piloti. Mi im se divimo kada ih gledamo podno oblaka šta rade, a razloga za to je mnogo više. Jer, bez ljubavi prema tom poslu nema ni stalnog usavršavanja, a još teže, ni stalnog odricanja. To je težina njihove ljubavi, koju oni, nadasve, primenjuju sa lakoćom.

Oni koji tu ljubav imaju, i spremni su na sve ovo, imaju priliku, jer je u toku konkurs koji je raspisala Visoka škola strukovnh studija Vazduhoplovna akademija u Vršcu za potrebe Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).

Konkurs traje do 19. februara, a prema rečima Aleksandra Raičevića, pilota instruktora Helikopterske jedinice MUP-a, i ovog puta mogu da konkurišu i momci i devojke, a biće primljena dva kandidata.

- Mogu da konkurišu i momci i devojke, koji su  završili srednje tehničku školu ili gimnaziju, koji su imali minimum vrlo dobar uspeh, primereno vladanje i imaju odlično poznavanje eneleskog jezika - kaže Raićević za Telegraf.rs.

Aleksandar Raićević, pilot Pilot instruktor HJ MUP Aleksandar Raičević Foto: Milena Đorđević

Konkurs, odnosno prijem kandidata vršiće se kroz dva dela.

- U prvom delu će sertifikovana zdravstvena ustanova izvršiti procenu njihovih psihofizičkih sposobnosti. Kandidati koji zadovolje određene kriterijume biće pozvani na prijemni ispit, koji se sastoji iz prijemnog ispita iz matematike, fizike i engleskog jezika. Na osnovu urađenog prijemnog ispita oni će biti bodovani, nastavno veće će formirarati komisiju i najbolji kandidati upisaće Vazduhoplovnu akademiju - navodi nap sagovornik.

Trogodišnje školovanje 

Nakon što budu primljeni, kandidate očekuje trogodišnje školovanje.

- Imaće letačku obuku u našoj bazi u Vršcu, gde će kroz osnove letenja, navigacijsko, noćno i grupno letenje steći osnove i upoznati se sa pilotskim poslom. Svi kandidati koji uspešno završe trogodišnje školovanje biće primljeni u Helikoptersku jedinicu MUP-a - objašnjava Raičević.

Tu, njihov posao, nije završen. Kako kaže, može se reći da je to samo početak.

- Jer, po dolasku u Helikoptersku jedinicu oni će konstantno leteti sa našim pilotima, vršićemo njihovu dalju obuku, a imaće priliku da se školuju i u centrima, kako u Evropi tako i svetu - napominje Raičević i podseća da se Helikopterska jedinica bavi širokim spektrom zadataka i operacija:

- Pre svega, to su vip i medicinska prevoženja. Imamo odličnu saradnju i sa našim specijalnim jedinicama, kao što su SAJ i Žandarmerija, vršimo gašenje požara kako u šumskim tako i urbanim sredinama, razne zadatke i operacije pomoću bočne dizalice...Dakle, širok je spektar zadataka koje obavlja Helikopterska jedinica MUP-a.

Na pitanje šta je njega nateralo da postane pilot, Raičević veruje da je to ista stvar koja je naterala i većinu njegovih kolega. Bez nje se, zapravo, ovaj posao ne može raditi.

Verujem da svi kandidati koji se prijave na ovaj konkurs, moraju u sebi da nose ljubav prema letenju. I mene, kao i većinu mojih kolega naterala je ljubav prema letenju.Ovaj posao nosi dosta odricanja. Potrebno je konstantno usavršavanje nas pilota. Obuka koja se stekne tokom školovanja je samo polazna osnova. Nakon toga sledi mnogo obuka, mnogo sati letenja, i mnogo je iskustva potrebno da bi se na pravi način bavilo ovim poslom.

- Ono što je zanimljivo reči jeste da ne postoji nijedan video materijal, niti bilo koja budžetska sredstva koja nekog mogu motivisati da se bavi ovim poslom. Verujem da je svako ko se bavi ovim poslom rođen sa tim, sa ljubavlju prema ovom poslu. I, zato pozivam sve momke i sve devojke koji su zainteresovani za posao pilota, da se prijave, da pokušaju da ispune svoje snove. Ono što mi možemo da im obećamo jeste da ćemo im pružiti vrhunsku obuku i vrhunsko školovanje, a po dolasku u našu Jedinicu, učinićemo da se ovim poslom bave na vrhunskom nivou - poručio je Raičević za Telegraf.rs.

57 godina postojanja

Helikopterska jedinica, posebna je jedinica MUP-a Srbije. Osnovana je 1967. godine, a 7. aprila ove je proslaviće" svoj 57. rođendan, a pola veka postojanja i više opravdava svojim umećem, brzinom, jednom rečju profesionalizmu.

Koreni ove jedinice jako su interesantni. Vuku još iz daleke 1967. godine, i za njih se veže, verovali ili ne ruda uranijuma.

- Tada je zvanično osnovana u januaru mesecu, i predstavlja jednu od najstarijih jedinica koje ulaze u sastav našeg Ministarstva. U nekom periodu 1963., 1964. godine, tadašnje rukovodstvo bivše Jugoslavije, odnosno Savezne Federativne Republike Jugoslavije imalo je ideju da vrši istraživanja nalazišta rude uranijuma. Jedna od ideja, pošto je tadašnja država bila jako velika, bila je da se upotrebom helikoptera ta istraživanja obave u kraćem periodu a da se pokrije veći deo teritorije. Aleksandar Ranković je predloži rukovodstvu da se nabave 3 helikoptera sa specijalnom opremom i 10 pilota, koji će vršiti snimanje iz vazduha i analizu potencijalnih nalazišta. Dva nalazišta su bila su najinteresantnija - na područje dananjeg mesta Kalna, u Srbjii, i u Sloveniji.

- Međutim, već nakon rezultata istraživanja odustalo se od daljih planova vezano za uranijum i u naučne svrha, pa su helikopteri raspoređeni saveznim ministarstvima unutrašnjih poslova, odnosno Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj. I, upravo taj helikopter, predstavlja začetak, odnosno proces uspostavljanja Helikopterske jedinice u Srbiji - otkrio je komandant Helikopterske jedinice Nenad Nedić u jednom od razgovora za Telegraf.rs.

Helikopterska jedinica piše istoriju

Piloti ove jedinice, nebrojano puta su pokazali da neustrašivo pišu istoriju. Uvek su spremni za izvršavanje najizazovnijih zadataka - od gašenja požara, spasavanja i prevoza povređenih, izvođenja zadataka u sadejstvu sa kolegama iz drugih jedinica...

Po tipovima helikoptera u svojoj floti, i uz znanje i iskustvo njenih pilota, vinula se u sam vrh Evrope, u prvih pet policijskih helikopterskih jedinica.

Poslednja dva tipa koja su našla svoje mesti u hangaru u Surčinu jesu H215 Super puma, koja radi jednom, ono što drugi helikopteri moraju tri puta, i protivpožarni helikopter Kamov-Ka 32, kojeg smo pre nekoliko dana gledali u njegovoj prvoj premijeri kada je gasio požar u Kineskom tržnom centru, u Bloku 70 na Novom Beogradu. 

U hangaru ove elitne jedinice su pored Super pume i Kamova, i lepotan bez mana Airbus H145, čuveni Sikorski, Agusta Bel 212, Gazela izvidnica...

Uslovi konkursa

Opšti uslovi konkursa koji je u toku podrazumevaju da su kandidati:

- državljani Republike Srbije sa prebivalištem na teritoriji Republike Srbije,

- da su rođeni 2002. godine ili kasnije,

- da su završili četvorogodišnju srednju školu tehničke struke - vazduhoplovni smer ili gimnaziju (kandidati koji su srednje obrazovanje stekli u inostranstvu ili pohađali školovanje po inostranom nastavnom planu i programu treba da imaju rešenje nadležnog organa o nostrifikaciji srednjoškolske isprave stečene u inostranstvu),

- da su ostvarili najmanje vrlo dobar uspeh tokom svih godina školovanja,

- da imaju odličnu ocenu iz vladanja tokom svih godina školovanja,

- da poseduju znanje engleskog jezika,

- da su psihofizički sposobni za školovanje, što utvrđuje nadležna zdravstvena ustanova – vazduhoplovno medicinski centar, Ordinacija medicine rada u sastavu Air Serbia, Aerodrom Nikola Tesla Beograd ili druga licencirana zdravstvena ustanova koja poseduje ovlašćenje za vršenje lekarskih pregleda (lekarski pregled PART-MED. Class 1), kao i Zavod za zdravstvenu zaštitu radnika Ministarstva unutrašnjih poslova ili Vojnomedicinska akademija,

- da ispunjavaju zakonom utvrđene bezbednosne uslove za prijem u radni odnos u Ministarstvo unutrašnjih poslova.

Kako se selektuju kandidati, koja su merila za rangiranje kandidata, koji su konkursni rokovi, odnosno kompletan tekst konkursa, zaintersovani mogu da pogledaju na OVOM linku na sajtu Vazduhoplovne akademije u Vršcu.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mrki

    28. januar 2024 | 09:10

    Nekada su u helikopterske jedinice završavali kandidati koji su,zbog slabijih psiho-fizičkih sposobnosti,u toku školovanja odustajali od borbenih aviona.

  • Postar

    28. januar 2024 | 11:50

    Divim se pilotima kad smeju da lete svaki dan.Ja kad negde letim Royal Charter Service-om jedva cekam da avion sleti.

  • Kranp

    28. januar 2024 | 08:26

    Imam 45 godina,!?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA