Ovi evropski gradovi proteruju dizelaše, ista sudbina čeka i benzince: Za nekoliko godina biće zabranjeni!

Zanimljivo je da 1. oktobra, kada je Međunarodni dan bez automobila, nivo azot-dioksida opadne za 25 odsto

  • 8

Do 2030. godine, Pariz bi trebalo da bude grad bez automobila koji koriste benzin, a do 2024. predviđa se ukidanje automobila na dizel gorivo, što je deceniju ranije od prethodno utvrđenog cilja Francuske. Kopenhagen planira da zabrani "dizelaše" do 2019. godine, dok je Oksford predložio zabranu svih neelektričnih vozila iz svog centra do 2020. godine.

KINI PRETI UNIŠTENJE: 14 znakova da je zagađenost u toj zemlji APOKALIPTIČNA (FOTO)

Prema rečima gradskih zvaničnika, glavni razlog je veliki rizik od oboljevanja zbog zagađenog vazduha.

Azot-dioksid se oslobađa iz automobila i može izazvati ozbiljne respiratorne bolesti. U Velikoj Britaniji, dizel automobili ispuštaju više od polovine ukupnog azota.

Foto: pixabay.com

- Niko nema pravo da zagađuje vazduh drugim ljudima. Zato automobili koji koriste dizel moraju biti zabranjeni - kaže gradonačelnik Kopenhagena, Frenk Džensen.

Dodaje da će ovakva politika značiti mnogo i za one stanovnike glavnog grada Danske koji već imaju neku respiratornu bolest.

Foto: Pixabay

- Otrovi u vazduhu ugrožavaju i narušavaju zdravlje stanovnika Oksforda. Neophodna je hitna promena - saglasan je i prvi čovek "grada usnulih tornjeva".

Pariz već nekoliko puta godišnje ima dane u kojima gradom ne smeju da se voze automobili. U nekim delovima grada već je smanjen prostor za parkiranje vozila i ima više staza za bicikliste.

Foto: Pixabay

Incijativa gradskih vlasti već je izazvala nezadovoljstvo građana na periferiji Pariza jer oni najviše koriste automobile da idu na posao.

Zanimljivo je da 1. oktobra, kada je Međunarodni dan bez automobila, nivo azot-dioksida opadne za 25 odsto.

Daljinac

(Telegraf.rs/Independent)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Johan

    15. oktobar 2017 | 00:41

    Samo trebalo bi odmah da ih recikliraju a ne da izvoze na siromašni istok jer aki se mi trujemo njihovim polovnjacima doće i do njih jer zemlja je okruga.

  • SIGNAL

    15. oktobar 2017 | 10:04

    Kada su rekli da ne postoji nista stetnije za zemlju od digitalnog TV signala, nekoliko puta se ubrzao prelazak na njega. Ako hocemo da promenimo svet i ozdravimo ga radi sebe, uradimo to odmah. Sto zastava nije presla na elektricni automobil i napravila bum u svetu. Napravila nesto dobro, kvalitetno i jeftino u cilju promene, a ne samo profita. Inzinjeri elektronske popravljaju ves masine i sporete po Nisu, a glava im je puna ideja. Dajte da zivimo i radimo ipak je ovo jos komunizam u prelazu na glupost i robovlasnistvo. Dajte da napravimo drzavu od ove kolonije. Zastava i elektronska spojena u jedno za 20 godina idemo na Mars. Ili to mozda nije cilj za srbina.

  • Boki

    15. oktobar 2017 | 09:37

    Milioni ljudi će morati da bace svoja vozila, kupovaće električne automobile i voziti se javnim prevozom. To je teorija koja nema nikakvog smisla, prvo ekonomskog, a drugo ni naučnog. Električna vozila nisu ekološka jer koriste električnu energiju dobijenu iz elektrana koje ubiračno zagađuju sredinu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA