• 3

Evo kako da hranom snizite pritisak

Jedan moćni mineral iz hrane može umnogome da smanji rizik od visokog pritiska i moždanog udara

  • 3

Ko jede više namirnica bogatih kalijumom može da računa na to da će smanjiti rizik od visokog krvnog pritiska, šloga i bolesti srca. Istraživanja pokazuju da povećanjem unosa ovog minerala i smanjenjem soli može da se smanji rizik od moždanog udara za čak 21 odsto.

Mineral kalijum deluje tako što štiti krvne sudove od oksidativnih oštećenja i čuva ih od zadebljanja. Odrasle osobe bi u organizam dnevno trebalo da unesu 4.700 mg kalijuma.

Foto-ilustracija: Ccs.neu.edu

Foto-ilustracija: Ccs.neu.edu

Namirnice koje mogu pomoći da se postigne cilj su slatki krompir koji sadrži 694 mg kalijuma i ima samo 131 kaloriju, sos/sok od paradajza, lišće cvekle koje je, takođe, sjajan izvor folne kiseline, grašak, beli pasulj, nemasni jogurt/mleko, školjke, suve šljive, sok od šargarepe, plava riba, soja, banana...

Foto: Freedigitalphotos.net/Jeroen van Oostrom

Foto: Freedigitalphotos.net/Jeroen van Oostrom

Takođe, sok od narandže je odličan izvor kalijuma, jer 3/4 čaše soka od sadrži 355 mg minerala, a sveže ceđeni sok je dobar izvor i folne kiseline i nekoliko vitamina grupe B.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Komentari

  • Galadriela

    23 godine mi a pritisak 180 / 110 Genetski... A vi gospodine sto i sa tabletama imate i dalje visok pritisak,obavezno promenite lekara!!!! To znaci da vam jednostavno te tablete ne odgovaraju... Pozz svima Ps: sto manje nerviranja,smanjile pušenje i ne konzumirati previse tečnosti jer mi to teže podnosimo

  • lisaca

    I meni bi trebao neki savjet kako bi smanjio pritisak;( imam 55,godina. pritisak mi je uz tablete koje pijem oko 150 sa 98-100, +imao sam vec mozdani;( pozzzz

  • Younght

    Imam 25 god i vec ima problem sa pritiskom. imam 150-90. Dajte neki dobar savet u vidu sportske aktivnosti i ishrane da mi se to malo spusti. :)

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima