• 0

Sa praznicima nam dolaze i kalorije, evo načina da se izborite sa njima i jedete umereno

Najbolje rešenje je da u startu ne preterujemo sa količinama

  • 0

Praznična trpeza je nešto čemu se radujemo, istovremeno strepeći od njenih posledica. Svi znaju da je prava domaćinska praznična hrana slasna, masna i visokokalorična, a često i praćena alkoholom – ali možda ćete se iznenaditi kada saznate tačno do koje mere.
RUSKA SALATA (100g) – 220 kalorija

SARMA sa slaninom (100g) – 174 kalorija
PRASETINA krta (100g) – 142 kalorija
JAGNJETINA srednja masna (100g) – 211 kalorija
PREBRANAC (100g) – 145 kalorija
ČVARCI (100g) – 700 kalorija
Najbolje rešenje je da u startu ne preterujemo sa količinama. Ipak, ko je Srbin i srpskoga roda teško se može zaustaviti samo na jednoj sarmi... Zato pokušajte da već sada planirate post-praznične aktivnosti koje će vam pomoći da se vratite u tanje stanje, pošto zamre i poslednji zvuk petarde, tamo negde 14. januara. Pre svega, ako je alkohol nezaobliazan deo vašeg slavlja, budite umereni s njime i neka ga prate dovoljne količine vode. Alkohol ne samo da ima mnogo kalorija nego i izaziva dehidraciju.
Zato je veoma važno da u startu svome telu obezbedite dovoljno vode, što će vam umanjiti eventualni mamurluk i biti od koristi za bubrege i kožu. A povrh svega, ako pijete više vode, imaćete osećaj punijeg stomaka, pa ćete i jesti manje. Uvek je dobro da smanjite s hranom posle prazničnog preterivanja. Ipak, ne treba ići u ekstreme – dakle, kao što se niste prežderavali, tako nemojte ni sada da drastično sasecate količinu kalorija. Telo će vam bolje reagovati na manje oscilacije, a tako ćete i na dugi rok lakše stvoriti zdrave navike po pitanju količine hrane koju unosite.
Foto-ilustracija: Profimedia/Corbis

Foto-ilustracija: Profimedia/Corbis


Pored količine, naravno, važno je i kakvu hranu jedete. Posle masnih i mesnih ekscesa po kojima su poznate praznične trpeze, telo će vam prirodno tražiti nešto lakše, zdravije i zelenije. Odjednom vam mandarine, klementine, banane, pa čak i brokoli, deluju kao sasvim pristojan izbor, a da ne govorimo o tome i da odličan su izvor vitamina. Zato od januara kupujte više voća i zdravijih grickalica kao što su žitarice, koštunjavo voće ili jogurt. Telo će vam biti zahvalno, a duh ponosan na snagu volje.
Foto-ilustracija: Profimedia

Foto-ilustracija: Profimedia


Iskoristite tu novootkrivenu snagu volje da se naterate na – spavanje. Tokom praznika je bilo žurki, proslava, gledanja serija do kasno u noć jer ne mora da se ustaje za posao... Ali sve u svemu, spavanje je bilo manje nego što je telu potrebno, što izaziva stres svoje vrste koji se kompenzuje hranom. Sada je vreme da sveži zaronite u novu godinu, tako da se pre svega naspavajte i organizujte se tako da redovno spavate – a onda ćete imati i više vremena i da ubacite po neku vežbu u svoj dan!
Detaljnije na www.pronadjimeru.com
(Telegraf.rs/ PR)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima