• 0

8 znakova koji ukazuju na malokrvnost

Gvožđe ima važnu ulogu i u metaboličkim procesima. Usled njegovog nedostatka telo teže pretvara hranljive materije u energiju

  • 0

Gvožđe je neophodno za proizvodnju hemoglobina, prenos kiseonika i hranljivih materija do ćelija. Njegov nedostatak dovodi do malokrvnosti, odnosno anemije.
PROLEĆE JE, A VAMA SE SPAVA: Saznajte šta s vama nije u redu!

BUDUĆE MAME: Vitamini za trudnoću su čisto bacanje para! Ipak, jedan lek MORATE da pijete!
Jedan od najčešćih uzročnika nedostatka gvožđa je neadekvantna ishrana. Telo šalje signale kada je gvožđe u deficitu, kako biste ih na vreme prepoznali.
Hronični umor
Telo koristi gvožđe za proizvodnju hemoglobina. Kada je nivo gvožđa nizak, a samim tim i hemoglobina, ćelije ne dobijaju dovoljno kiseonika, što dovodi do hroničnog umora.
Gvožđe ima važnu ulogu i u metaboličkim procesima. Usled njegovog nedostatka telo teže pretvara hranljive materije u energiju.
Oslabljeni imuno sistem
Ako često imate prehlade ili upale to bi moglo da ukaže na malokrvnost. Imuno sistem je oslabljen kod nedostatka gvožđa, i ne obavlja svoju funkciju u potpunosti.
Oslabljene kognitivne funkcije
Kako naš mozak koristi 20% od ukupnog kiseonika u telu, a nivo kiseonika je smanjen kod ljudi koji su malokrvni, dolazi do poremećaja kognitivnih funkcija, pamćenja i koncentracije.
Foto-ilustracija: pixabay.com

Foto-ilustracija: pixabay.com


Promena raspoloženja
Transmiterima koji su odgovorni za raspoloženje, takođe je potrebna određena količina gvožđa da bi obavljali svoju funkciju.
Smanjen nivo gvožđa u organizmu dovodi do depresije, anksioznosti, nedostatka motivacije i apatije.
Gubite dah
Ako vam se to dešava dok vežbate, čak i kada lagano šetate, znači da je vašem organizmu potrebno gvožđe.
Iscrpljeni ste
Bleda, suva i umorna koža, izgledate iscrpljeno, samo su neki od simtoma nedostatka gvožđa
Bolovi u mišićima
Najčešće se javlja dok vežbate, nivo gvožđa ima veliki uticaj na mišiće.
Kosa i nokti su krti
Takođe mogu ukazati na nedostatak gvožđa, naročito kod žena u trudnoći ili posle porođaja.
Nedostatak gvožđa bi trebalo identifikovati u samom početku, naročito kod starijih pacijenata. Oni su podložniji bolestima, u njihovom godinama se to i može očekivati.
Obično se savetuju suplementi, dodaci israni na bazi gvožđa. Važno je napomenuti da mleko i napici koji sadrže kofein, smanjuje apsorbciju gvožđa, dok je vitamin C povećava.
Namirnice koje su bogate gvožđem su: crveno meso, riba, piletina, voće, povrće, žitarice, grašak i orasi.
Daljinac baner
(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima