Vanzemaljski metal pronađen na meteoru koji je zbrisao dinosauruse mogao bi da izleči rak

Možda je otkriven lek za rak od metala koji je stigao iz svemira sa meteorom koji je ubio dinosauruse

Naučnici su uzbuđeni novim eksperimentima u kojima su koristili iridijum, najređi element na svetu. Sudar metala sa laserskim zrakom izaziva otrovni oblik kiseonika koji ključno ubija ćelije tumora, ali je bezopasan za zdrave. To može biti revolucionarni tretman protiv najsmrtonosnijih oblika raka.

Novi oblik kiseonika prodire u nukleus ćelija raka povezujući se sa albuminom u krvi.Postaje toksičan samo kada je izložen svetlosti u praksi poznatoj kao fotodinamička terapija. Iridijum se iskrcao u Meksičkom zalivu pre otprilike 66 miliona godina na masivnoj svemirskoj steni širine sedam milja koja se srušila na Zemlju i ubila 70% živih vrsta, uključujući i dinosauruse.

Foto: Patrik Marfi

Profesor Peter Sadler sa Univerziteta Varvick rekao je: „Neverovatno je da ovaj veliki protein može da prodre u ćelije raka i da dostavi iridijum koji ih može ubiti selektivno aktiviran vidljivom svetlošću. "Ako se ova tehnologija može prevesti u kliniku, to bi moglo biti efikasno protiv rezistentnih karcinoma i smanjiti nuspojave hemoterapije."

Sledeći izazov je da se isprobaju na manjim područjima i sa nižim dozama pre početka ispitivanja. U eksperimentu je korišćen organski premaz za povezivanje iridijuma sa albuminom i to je svetlo bilo moguće pratiti. Mogao je da ubije ćelije raka pluća koji su rasli u laboratoriji. Fotodinamička terapija se zasniva na hemijskim jedinjenjima koja se nazivaju fotosenzibilizatori koji proizvode oksidirajuće vrste kada se uključe putem lasera. Već se koristi za uobičajene vrste raka, uključujući one na koži, dojkama i plućima. Na određenoj svetlosnoj talasnoj dužini stvara se oblik kiseonika koji ubija ćelije, a optička vlakna se koriste od strane naučnika kako bi pokušali da ga navedu na ciljane ćelije raka.

Foto: Pixabay.com

Ova najnovija studija, objavljena u časopisu Angevandte Chemie International Edition, otkrila je da je proizvod zasnovan na Iridijumu odličan fotosenzibilizator. Uz to se može usmeriti na nukleus ćelije raka, a crvena laserska svetlost može koristiti za uništenje. Koautor Dr Cinzia Imberti, sa Univerziteta Varvick, je rekla: „Fascinantno je kako albumin može tako specifično dostaviti naš fotosenzibilizator jezgru. "Mi smo u vrlo ranoj fazi, ali se radujemo da vidimo gde predklinički razvoj ovog novog spoja može voditi."

(Telegraf.rs/Ivana Trišić)

• Dija

5. februar 2019 | 21:26

Koliko znam Iridijuma ima u Trepči,Amerikanci to odavni znaju zato su i Došli ,Kosovo leži na zlatu,srebru. I još desetak dragocenih metala,Ali im je priori ovo prvo!