REVOLUCIONARNO: Slovenački mikrobiolog otkrio gen koji reguliše gojaznost!

Genomskom analizom miševa slovenački mikrobiolog Simon Horvat došao je do otkrića koje će u dalekoj budućnosti možda pomoći i ljudima s preteranom telesnom težinom

Radi se o genu debljine koji je nazvan deptor. Za razliku od već otkrivenih gena koji utiču na regulaciju apetita uglavnom signalizacijom preko centralnog nervnog sistema, deptor deluje u mišićnoj masi. Zato se veruje da bi u budućnosti naučnici mogli razviti sredstvo za stišavanje tog gena i na taj način pomoći ljudima s preteranom telesnom težinom ako je ona genetski uslovljena.

U međuvremenu, Simon Horvat s Biotehničkog fakulteta u Ljubljani i dalje  smatra da je najbolja preporuka osobama koje se bore s preteranom težinom dijeta i fizička aktivnost.

Horvat zadnjih 15 godina intenzivno proučava genetske uzroke zašto su neki ljudi debeli, a drugi mršavi. Sa saradnicima na svom institutu u Ljubljani on je dugogodišnjom selekcijom izdvojio dve grupe miševa različitih genetskih karakteristika. Jedni su miševi ostajali mršavi bez obzira na količinu pojedene hrane, a drugi su se gojili i kod uživanja manje količine, sve u zavisnosti od toga jesu li imali vitku ili debelu varijantu deptor gena.

Rad kojim je dokazana veza između gena deptor i gojaznosti kod ljudi i način samog funkcionisanja gena objavljeni su nedavno u američkom naučnom časopisu Cell Metabolism. Horvat je tokom rada na studiji sarađivao s kolegama s Instuta za tehnologiju u Masačusetsu (MIT), objavili su slovenački mediji.

(kliX.ba)