• 0

Kako organizovati namirnice u toku dana da podignete sebi raspoloženje

Imamo predlog kako da "otključate" raspoloženje već danas

  • 0
Porodica, zdrava hrana, povrce, priprema hrane, ishrana

Foto: Shutterstock

Da se nagomilani kilogrami mogu skinuti menjanjem režima ishrane i podizanjem nivoa fizičke aktivnosti, to znamo. Ali da li vam je poznato da pravilnim izborom namirnica možemo da pozitivno utičemo na svoje raspoloženje i vratimo osmeh na lice?

A da bismo to postigli, prema savetima nutricionista, moramo da jedemo češće i manje obroke i izbegavamo tako čestu naviku da jedemo jednom ili dva puta dnevno. Na taj način izbegavamo oscilacije raspoloženja prouzrokovane padom nivoa šećera u krvi.

povrće, meso, hrana, namirnice

Pixabay.com

Glavni izvor serotonina, često pominjanog hormona sreće, jeste aminokiselina triptofan, a njegovi dobri izvori su grašak, pasulj, banane, riba, jaja, ćuretina… Pozitivnoj promeni raspoloženja pomoći će i hrana bogata esencijalnim masnim kiselinama poput morske ribe. Nutricionisti insistiraju da se u ishranu uvede puno voća, naročito kao zamena za šećer, kao i povrća. Namirnice bogate vitaminima B kompleksa odlični su “podizači” raspoloženja - integralne žitarice, orašasti plodovi, mleko i mlečni proizvodi, razne vrste mahunarki poput pasulja, graška i sočiva, zeleno lisnato povrće…

Omega 3 i omega 6 masne kiselina takođe moraju biti deo svakodnevne ishrane, a njihovi odlični izvori su skuša, sardina, losos, tunjevina, maslinovo ulje. Ista preporuka važi i za pečurke, paprike, jabuke i orašaste plodove kao odlične izvore selena, cinka i hroma, važnih esencijalnih materija koje mogu da utiču na naše raspoloženje.

(Telegraf.rs/PR)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima