Vreme čitanja: oko 4 min.

Svaki detalj je bitan: Da li vaš dom govori o vašoj ličnosti?

Vreme čitanja: oko 4 min.

Ljubav koju pružate svom domu, pružate sebi

  • 1
Ikea Foto: Promo/ IKEA

Koliko god volimo svoj posao, grad u kom živimo i hobije kojima se bavimo, svakodnevica može da bude naporna, te bi vraćanje u prostor koji je samo naš, trebalo da predstavlja osećaj istinske sigurnosti i komfora.

Prema godišnjem istraživanju o životu kod kuće koji je sprovela IKEA, a u kome je učestvovalo 37000 ljudi iz 37 zemalja uključujući Srbiju, čak 88% ​​ljudi se slaže da je važno osećati se dobro kod kuće, ali samo 63% to zapravo oseća. ​Ovaj broj se povećava na 70% među vlasnicima domova.

Međutim, da li je posedovanje životnog prostora neophodno da bismo se u njemu osećali prijatno? Ne nužno, jer na ovo osećanje utiče više faktora. Ovo istraživanje je pokazalo da je verovatnoća da ljudi imaju pozitivna osećanja prema svom domu 1,2 puta veća za one koji osećaju da njihov dom odražava njihovu ličnost.​ Kuća je samo prostor koji postaje dom onda kada, osim što nam pruža mir i utehu, odražava i nas i našu ličnost – bilo da je to stil kojim uređujemo prostor, stvari koje posedujemo, ili ljudi sa kojima živimo.

Ikea Foto: Promo/ IKEA

Podaci za Srbiju govore da samo 59% ljudi oseća da njihov dom zaista odražava njih, a među mladima je ta brojka još i manja, zato je važno da se zapitamo šta neku kuću čini baš našim domom. Boja zidova? Nameštaj? Uspomene? Tehnika? Lampe, ofingeri, satovi i druge stvari koje smo sami izabrali i kupili? Porodica? Zapravo, sve to pomalo utiče na to da li ste srećni u svom domu. A ako pogledamo brojke, situacija je sledeća:

  • 47% ljudi kaže da je njihov dom odraz njih samih ako imaju prostor za lične potrebe i interesovanja
  • 43% misli da su njihovi ukućani ti koji životni prostor čine domom
  • za 41% ljudi stvari koje su sami kupili povezuju njihov dom i njihovu ličnost
  • uspomene na prethodna životna iskustva su veoma bitan faktor za 36% ljudi

Uz kovid krizu koja je 2020. godine pogodila ceo svet, ljudi su postali svesni svih nesavršenosti svog doma. Provođenjem više vremena kod kuće počeli smo da uviđamo koje delove bismo najviše voleli da promenimo i učinimo praktičnijim i lepšim, te su mnogi počeli aktivnije da rade na preuređivanju svog doma.

Takođe, počeli smo da shvatamo da možda imamo previše sitnica sa kojih treba da brišemo prašinu ili da ogroman broj stvari jednostavno nema odgovarajuće mesto u životnom prostoru.

Ikea Foto: Promo/ IKEA

A to je ujedno i jedna od najvećih frustracija – IKEA saznaje da je ono što najviše frustrira stanovnike Srbije, kada je u pitanju život u domu – posedovanje previše stvari koje nemaju svoje mesto, nered, kao i drugačije razumevanje nereda u poređenju sa ukućanima. To, sigurni smo, dovodi do mnogih "veselih" razgovora sa ukućanima o tome da li je nakitu mesto na sred stola ili pak u kutiji predviđenoj za to, kao i da li je prljavim čarapama mesto u korpi za veš, umesto uglova i sredine spavaće sobe koje su nastanile.

Ono što su ispitanici takođe navodili kao jedan od izazova u domu je pitanje privatnosti. Samo 56% ispitanika se slaže sa tvrdnjom da njihov dom pruža privatnost svim ukućanima.

Sve ovo dovodi do toga da relativno mali procenat ljudi (63%) u odnosu na ono što bismo možda očekivali, oseća užitak u svom domu iako su svesni da bi kod kuće trebalo da se osećaju ugodno.

Osim nereda i povremenog nerazumevanja sa ukućanima, građane Srbije brinu i pitanja koja zavise od eksternih faktora. Najveći broj njih, oko 65%, zabrinut je primarno za nacionalnu ekonomiju, zatim za finansijsku situaciju domaćinstva, oko 65%, kao i za lične finansije 63%. Uz porast svakodnevnih životnih troškova, mnogi ispitanici, oko 43%​ njih, očekuju i smanjenje budžeta za hobije i interesovanja van doma, te se može očekivati da tokom naredne godine još više vremena provodimo u domu.

Ikea Foto: Promo/ IKEA

To je još jedan razlog da se više posvetimo uređenju svog prostora i potrudimo se da se u njemu osećamo prijatno i sigurno. I dok neki ljudi imaju u glavi preciznu sliku doma iz snova, drugima treba malo usmerenja i inspiracije. Najčešće ih tražimo na internetu i društvenim mrežama koje nameću trendove koji se često dosta razlikuju od situacije koju vidimo u sopstvenom domu. Polovina ispitanika kaže da ne oseća da mediji odražavaju način na koji oni žive kod kuće, te da ih više inspirišu realni domovi – prijatelja ili članova porodice.

Međutim, ne treba zaboraviti da ćete se u domu osećati dobro samo onda kada odražava vas same, i zato započnite razgovor sa sobom, razmislite šta vaš čini srećnim, šta vas smiruje i opušta. Kada pronađete odgovore na ova pitanja lako ćete prilagoditi svoj dom da bude baš ono što vam je potrebno.

Iskoristite sve resurse koje imate da pronađete svoj stil, fokusirajte se na sebe, svoje potrebe i želje, budite svesni da je ljubav koju uložite u uređenje svog doma ljubav koju pružate sebi jer dom bi trebalo da bude mesto u kome se osećamo bezbedno, opušteno i voljeno, a samo mi možemo da ga učinimo takvim.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA