• 0

5 zaboravljenih namirnica koje nijedna trudnica ne jede, a značajno utiču na zdravlje bebe i majke

Iako vam se čini da tokom trudnoće vodite računa o ishrani, ipak možda ne unosite dovoljno nutrijenata

  • 0

Zdravlje trudnice i bebe je najvažnija stvar za sprečavanje mnogih oboljenja u kasnijem periodu. Kako biste mu doprineli, obavezno je da ovih pet namirnica unosite u svoj organizam tokom trudnoće.

Pravilna i uravnotežena ishrana pre, tokom, i nakon trudnoće doprinosi pravilnom razvoju deteta, ulepšava period graviditeta i ubrza oporavak nakon njega.

Susam

Semenke susama zaista zaslužuju titulu namirnice višestruko značajne za trudnoću. Izuzetno su bogate gvožđem i kalcijumom, mineralima koji se ističu kao veoma značajni u periodu graviditeta i dojenja. 100 grama oljuštenih semenki susama sadrži 7,8 miligrama gvožđa - isto kao kod goveđe i pileće džigerice, pa čak i nešto više.

Kada je u pitanju kalcijum, koji je neophodan za razvoj kostiju bebe, susam ga sadrži sedam puta više nego mleko. Manjak kalcijuma u organizmu trudnice može da dovede do propadanja zuba, a kasnije i do razvoja osteoporoze. Pored toga, semenke susama obiluju omega-6 masnim kiselinama, koje dokazano snižavaju nivo holesterola i triglicerida u krvi. Takođe, sadrži i dijetetska vlakna, koja pomažu u slučaju opstipacije, jedne od najčešćih pojava u trudnoći. Semenke susama treba jesti u mlevenom obliku.

Brazil Zika Virus, seks, trudnica, trudnoća

Foto: Tanjug/AP, Profimedia

Lan

Semenke lana se prvenstveno ističu kao važan biljni izvor omega-3 masnih kiselina. Mnoge studije su dokazale njihov značaj u periodu trudnoće i dojenja. Trudnice koje su unosile dovoljnu količinu omega-3 masnih kiselina, lakše su podnosile trudnoću i porođaj i rađale su zdraviju, snažniju, i inteligentniju decu.

Semenke lana su jedan od najefikasnijih i najbezbednijih prirodnih laksativa, pa se preporučuju svim trudnicama za prevenciju, ali i otklanjanje već postojeće opstipacije. Važno je istaći da one ne izazivaju zavisnost i ne doprinose pojavi takozvanih lenjih creva, kao što to radi većina drugih laksativa. Da bi se postigao željeni efekat, semenke treba jesti isključivo u mlevenom obliku. U suprotnom, samo će da "protrče" kroz creva.

Seme bundeve

Očišćene semenke bundeve spadaju u dozvoljene, čak poželjne "grickalice" tokom trudnoće. Izuzetno su bogate proteinima, kao i mnogim vitaminima i mineralima, od kojih se naročito ističu gvožđe i cink. 100 grama semenki sadrži 11,2 miligrama gvožđa, što ih svrstava među najbogatije izvore tog minerala. Istina je da se gvožđe iz biljnih namirnica teže apsorbuje, ali uz dovoljnu količinu vitamina C, njegova apsorpcija će biti poboljšana.

Pored lanenog semena, bundevine semenke su na drugom mestu po količini omega-3 masnih kiselina, kada je biljna hrana u pitanju. Zavidna količina cinka u bundevinim semenkama je još jedan od razloga koji ih svrstava na spisak poželjnih namirnica tokom trudnoće. Cink je vrlo važan za funkcionisanje enzima, za sintezu belančevina, stvaranje insulina i razvoj reproduktivnih organa i imunog sistema. Istraživanja su pokazala da žene koje unose dovoljnu količinu cinka (15 miligrama dnevno), rađaju decu sa većom telesnom težinom

Semenke bundeve

Foto-ilustracija: Foter/wiserbailey

Proso

Ta žitarica se od davnina koristi i kao hrana, i kao lek. Bogata je magnezijumom, kalijumom, gvožđem, jodom, kalcijumom i fosforom, ali i belančevinama i vitaminima B grupe. Vrlo lako se vari, pa se preporučuje u ishrani trudnica, kako bi se izbegle tegobe sa probavom.

Proso smanjuje mučninu, olakšava pražnjenje creva, prirodni je diuretik - tako da smanjuje rizik od nakupljanja tečnosti i pojave edema (otoka), vrlo čestih kod trudnica. Takođe, poboljšava kvalitet kose, kože i noktiju, i potpomaže prevenciju i lečenje dijabetesa i anemije. Može da se koristi kao dodatak supama i čorbama, ili za pripremu slanih i slatkih kaša, pudinga, kolača.

Pasulj

S pravom zaslužuje titulu super-namirnice u periodu graviditeta. Nažalost, danas je dosta zapostavljen, jer je "ozloglašen" kao jedan od najvećih izazivača gasova u crevima. Pasulj sadrži većinu nutrijenata koji se preporučuju za zdravlje trudnice i bebe - proteine (22 odsto), ugljene hidrate (55,7 odsto), masti, dijetna vlakna, kalcijum, gvožđe, kalijum, vitamine B grupe i vitamin C. Zahvaljujući svom sastavu, pasulj olakšava pražnjenje creva, snižava holesterol, utiče na prevenciju i lečenje anemije, deluje diuretski - pa snižava krvni pritisak, reguliše šećer u krvi, i štiti od raka dojke i debelog creva.

Što se tiče nadimanja, postoje trikovi koji mogu da umanje to dejstvo, kao što je potapanje pasulja u vodu 12 sati pre pripreme, dodavanje belog luka, mirođije, đumbira i kima u jela od pasulja, kao i njegova priprema bez dodatka mesa, jer se u kombinaciji sa mesom njegovo varenje drastično otežava.

Trudnica, trudnoća, hrana, ishrana, voće, vitamini, dijeta,

Foto: Profimedia, Wavebreak

Vitamin C

Povrće i voće koje obiluje vitaminom C treba da zauzme jedno od najvažnijih mesta u ishrani, još u periodu pre začeća. Dokazano je da je C vitamin veliki pomoćnik u povećanju plodnosti - kako kod žena, tako i kod muškaraca. Osim toga, potpomaže u detoksikaciji organizma žene, što je još jedan od najvažnijih preduslova za začeće, zdravu trudnoću i zdrav razvoj bebe.

Upotreba C vitamina tokom trudnoće doprinosi jačanju imuniteta žene, poboljšava cirkulaciju, a nakon porođaja pomaže telu da se što pre oporavi, da se koža zategne, da raspoloženje majke bude stabilnije. Pored svega navedenog, vitamin C ima značajnu ulogu i u povećanju apsorpcije nekih drugih, takođe važnih nutrijenata - kao što je, na primer, gvožđe.

Namirnice bogate vitaminom C su citrusi, kupus, crvena paprika, jagode, kivi, prokelj, dinja, fizalis (plod slatko-kiselkastog ukusa, gaji se i kod nas), guava (plod koji raste u tropskim i suptropskim područjima Amerike, ali može da se nađe u našim bolje snabdevenim prodavnicama).

(Telegraf.rs / yumama.com)

Komentari

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima