≫ 

Pitanje jedne majke za roditelje u Srbiji: Kada ćete prestati da dovodite bolesnu decu u vrtić?

 ≫ 

Sigurno ste do sada nekoliko puta čuli roditelje da pričaju kako drugi dovode bolesnu decu u vrtić ili školu

Komentari

  • Lekar

    11. februar 2020 | 12:25

    Kada se pojavi dete sa roditeljem u ordinaciji sa simtomima kijanje...nos...bez temperature, savetuje se mirovanje kod kuce. Nije tacno da lekar kaze da je spremno za vrtic ili skolu. Druga je stvar sto u tim situacijama roditelji odluce da dete odvedu u kolektiv i kazu neistinu. Tad je samo odluka roditelja smisljena da ode u kolektiv, a onda muku muce vaspitaci....nastavnici, jer ako kazu da je dete po njihovom misljenju bolesno, oni se napadnu. Tako da sav greh je na roditeljima, jer imaju spreman napad i neprimereno ponasanje na sve koji im se nadju na putu.

  • maja

    9. februar 2020 | 08:30

    Na zalost, ne mogu svi na bolovanje tako cesto. Uostalom, pustite decu da stvaraju imunitet.

  • Katarina

    8. februar 2020 | 19:28

    Isti slucaj i kod mene. Dete ne ide od polovine decembra u vrtic. U ponedeljak je vodim, pa da vidimo koliko ce izdrzati. Sramota je kako bolesnu decu roditelji dovode. Otvorite bolovanje, ostavite dete kod vasih roditelja. Ispastaju druga deca i savesni roditelji.

  • Goca

    8. februar 2020 | 12:13

    Ovo je bio moj slučaj. Dete mi je krenulo u vrtić sa nepunih tri godine. I tada kreće agonija. Više kod kuće i po lekarima, nego vrtiću. Sva sreća te ja nisam htela da radim dok se dete ne adaptiran. Prošlo je više od godinu dana i ja se palim njegovoj doktori da čim krene u vrtić odmah nos proradi..... A, ona kaže, jedini način je da ojača da ga puštate takvog u vrtić i sa slinama, slabijim kijavicom, samo da nije malaksao pod temperaturom. Iako pije antibiotik, a oseća se dobro može ukolektiv. Ja je poslušam ibila je u pravu. Jer deca skoro nikada nisu skroz fit u kolektivu i ne vredi ih povlačiti iz istog. Nisam ga puštala da ide bar jedan dan posle temperatura, jer mi je i doktorka tako savetovala. Dečak je sada prvi razred i opet neki novi virusi. Nema nerviranja. I da, ja sam zaposlena već dve i po godine. Srećno mame i nema nervoze.

  • Tanja

    8. februar 2020 | 11:59

    Ja sam i roditelj i vaspitač.. I nije mi lako ni u jednoj od dve navedene kategorije. Kao roditelj četvorogodišnjeg deteta više sam bila na bolovanjima, nego što sam radila jer je sve što je mogao skupljao po vrtiću. Nikada ga bolesnog nisam vodila, ali drugi jesu. Na žalost, babe i dede nisu više živi tako da pomoć nemamo. Činjenica je da i roditelji koji ih imaju ne dobijaju pomoć oko čuvanja od njih. Zašto?? pitanje za babe i dede. Sa druge strane, na poslu se suočavam sa nemarnim roditeljima koji u suštini ne brinu prvenstvo za to svoje bolesno dete. Nakljukaju ga sirupom protiv temperature, dovedu ga i ono ostane par sati dok isti drži stvar pod kontrolom. Nakon skoka temperature ih zovemo, a onda ih nema po par sati. Već za dan ili dva, dete se vraća sa potvrdom od pedijatra i mi zaposleni u vrtiću tu vise nista ne možemo. Iz svog iskustva kažem da su to obicno roditelji koji mogu na bolovanja... Lako je kriviti uvek nekog drugog-poslodavca, vaspitače, lekare... Krivi su roditelji i niko drugi. Ne znam ko je rekao da je podići dete lako i jednostavno?!?

    • 9. februar 2020 | 00:45

      Ida

      @Tanja

      Isti slučaj.I roditelj sam i vaspitač.Bolesno dete nikad nisam vodila u kolektiv,ako nisam mogla ja ostati kod kuće,bio je neko sa detetom.Problem je nastao kada više nije imao ko da čuva moje dete kad se razboli,pa mi je direktorka vrtića preporučila da nađem nekoga ko bi čuvao dete,da posao ne bi trpeo.Sve mogu da razumem,ima situacija kad neko stvarno nema kome da ostavi dete, bolovanje ne može da uzme,a para za dadilje nema,pa je primoran da ga vodi u vrtić.Ali to je mali procenat roditelja.Velika većina ima kome da ostavi dete,ali ih ipak dovedu u vrtić.Dovedu ih ne samo prehlađene,već i sa ešerihijom i prećute,pa se ostatak grupe zarazi.Koliko puta napomenem roditelju da dete kašlje,zovem kada ima temperaturu, povraća,ali džaba.Dođu na kraj radnog vremena.I pri tom sutradan ga dovede i kaže da je sve u redu.Da je kod kuće bio zdrav,da nema potrebe da ga vodi kod lekara.Ima i onih koji se uvrede kad im tražiš potvrdu od lekara da je dete zdravo i da može u kolektiv,pa se žale direktoru što sam to tražila.....Prehlade su normalna stvar,ali da ima previše nemarnih i neodgovornih roditelja to je činjenica.Zbog takvih ispaštaju svi drugi.

  • Marijana

    8. februar 2020 | 08:47

    Nisu ni samo roditelji krivi,i doktori salju bolesnu decu u vrtic. Svoje dete koje je bilo bolesno,odvela sam kod doktora,koje je kijalo,kasljalo,nosic joj cureo...ma bas je uzasno izgledala....da bi doktorka rekla da je u pitanju samo prehlada i da moze da ide u vrtic. Kaze "zasto ne bi isla, dete nema temperaturu". Nisam je takvu odvela u vrtic,rekla sam vaspitacici kako stoje stvari,i sama je rekla da je takvu ne dovodim,opravdace i bez lekarskog opravdanja... Eto kakvi su i doktori!

  • sale

    8. februar 2020 | 07:17

    Nemojte radjati decu ako cete da ih mucite tako i dajete kojekakve izgovore da ih vodite bolesne u vrtic. Meni je kriva ustanova koja primi bolesno dete. Uostalom ako vam je dete boleno a nemozete da ga ostavite u vrticu vodite ga na posao da zarazi vaseg sefa koji nema razumevanja pa da vidimo da li ce on bolestan raditi

    • 8. februar 2020 | 09:02

      Lolita

      @sale

      Tebe, očigledno, ni u školu nisu vodili jer si pravopis izostavila, a ni gramatika ti nije jača strana.

  • Snežana

    7. februar 2020 | 20:56

    Što ae pravite blesavi kad svi znate da doktori teško daju bolovanje i privatnici to bolovanje NE plaćaju,i NE priznaju. Državne firme su drugo i ti se sada primaju preko VEZE. Baka sam male devojčice kojaima problem grla,kad je snajka uzela bolobanje preselo joj od šefice koja mislida je Bog. Svi koji mi daju minus idu protiv svoje svesti i savesti

    • 8. februar 2020 | 11:50

      Tanja

      @Snežana

      Slažem se sa vama, draga gospodjo. Samo se pitam da li ste ipak nekako mogli Vi ili otac deteta da se nekako uključite i pricuvate dete dok je bolesno??

  • Лиса

    7. februar 2020 | 18:11

    Имам родитеље такође имам и свекрву и свекра али као да их немам.Сви су још у радном односу.Кад год замолимо било кога од њих да нам причувају дете на сат два падне им тешко (а ретке су прилике да их питамо за такву услугу).До недавно сам била запослена код приватника и кад ми је дете било болесно отварала сам боловање и нисам га водила у јаслице.Након истека уговора добила сам отказ а како они кажу разлог због којег сам га добила јесте БОЛОВАЊЕ.Никада не бих дозволила да ми дете иде болесно у јаслице али разумем родитеље који не желе ризиковати посао иако нисам један од њих,једноставно живимо у таквој држави где су родитељи са малом децом угрожени и где постоји само један услов 'или дете или посао'.Па сада гледајте колико избора имамо.

  • MarijaR

    7. februar 2020 | 17:24

    Joj glupiranja ovoga, nije šala,svojim očima videla da otac briše detetu nos. Moja deca su u vrtiću u Nemačkoj i za curenje nosa mi niko ne bi otvorio bolovanje,jer bi to značilo da bih bila na bolovanju od oktobra do marta, jer bar jedno dete povremeno ima slinav nos i to vuče mesec dana. A posle bronhiolitisa je normalno da dete kašlje i dva meseca,pa neće biti kući. Vaspitačice imaju maramice i svima im nos brišu. I nikad se niko nije žalio.

    • 7. februar 2020 | 19:43

      Jana

      @MarijaR

      Takodje.Budemo u HH i strahota sta citam...Kod nas je 3puta hladnije,do maja smo u zimskim jaknama.Smjesno zbilja

  • Branka s

    7. februar 2020 | 17:17

    Onog momenta kad nakon bolovanja budem sigurna da necu dobiti otkaz.

  • Svetlana

    7. februar 2020 | 16:01

    Svaki roditelj ima pravo na bolovanje. Tako da tu nema komentara. Druga stvar mame ne zele da se bave bolesnom decom..Ja kao zdrastveni radnik sam imala sa mamom koja nije htela da otvori bolovanje a dete u boginjama..ja sam vrtic htela da zatvorim.. Za ovo resenje je jedino da se raspita ko je nadlezni za ovakvo ponasanje..i da li sme ista vaspitacica da primi dete

  • D88

    7. februar 2020 | 14:40

    Kada sam to rekla na roditeljskom,nasmejala se mama koja redovno dovodi bolesnu decu u školu. A deca žive na 2 min od škole. Ja ovu ženu razumem!!!!

  • Maja

    7. februar 2020 | 14:28

    Da da dragi roditelji, mozete da ostavljate decu kod kuce kad im slini nos, zato sto imate mame tate svkrve na taster pa vam uskoce kad god vam je to potrebno. A sta je sa nama koji nemamo nikoga a pri tom imamo troje dece, bolovanje ne smemo ni da zamislimo a ne da isoristimo!!!!!! A deca su vam bolesna 2 meseca zato sto ih vodite u dispanzer cim im procuri nos pa vam tamo u onoj guzvi gde cekate po 2 sata da bi ste dosli na red pokupe jos koje kakve viruse i bakterije..... zato sto mislite da lekari imaju carobni stapic i odmah ce vam izleciti dete!!!!!

    • 7. februar 2020 | 16:09

      Dunja

      @Maja

      Nije bas tako,otvorim bolovanje i budem.I,ne mojte molim Vas tako.

  • Aga

    7. februar 2020 | 14:07

    Ova majka nije nikada bila slinava a zdrava? Doktorka li je koja bez pregleda moze da da dijagnozu?

  • Ja

    7. februar 2020 | 14:04

    Ovi sto tvrde da moraju da rade i dovode bolesnu decu ,pretnju po zdravlje druge dece, moraju da znaju da vrttic i skola nisu bolnica ni sanatorijum niti su zamena za iste

  • Profesorka

    7. februar 2020 | 13:38

    Ima svega. I malo "opustenijih" roditelja koji ne zele da naruse svoj komfor i salju bolesnu decu kako navodno ne bi propustili nastavu. Ali ipak mislim da provladjuju ljudi koji,ma koliko zeleli,nemaju uslove da ostave decu kod kuce. Koji rade za male plate,puno radno vreme,sve cesce i subotom,sa neplacenim godisnjim odmorima... Pravo moderno ropstvo. I da,ima onih koji zaista nemaju nikoga ko bi mogao da im pricuva dete. Ako nemate rodbinu,da li bi vam se ponudila prijateljica ili komsinica za cuvanje,u Beogradu? Cisto sumnjam. Ne treba biti tako brz u osudjivanju,tezak zivot zna da satera u cosak.

    • 7. februar 2020 | 14:18

      ja

      @Profesorka

      Mislim da ti koji nemaju najvise postuju to kad su im deca bolesna i ne dovode ih u kolektiv. Moje dete ide u privatni vrtic ( posto u drzavni nije primljeno dve godine za redom), tamo vaspitaci vracaju decu koja su pretnja za kolektiv i to je sasvim u redu. Po zakonu svako moze da uzme bolovanje kad mu se dete razboli...

    • 8. februar 2020 | 12:03

      Tanja

      @Profesorka

      Vraćaju ih i iz državnih vrtića, ali pedijatri daju potvrde preko kojih vrtić ne može

    • 17. februar 2020 | 00:55

      IM

      @Profesorka

      Nije baš u svim privatnim vrtićima tako.U ovom vrtiću gde ja radim,ne vraćaju decu kući,primaju ih u svim stanjima,ako roditelj kaže da može u vrtić.Čak su se par puta roditelji žalili direktorki zato što im tražimo potvrde da je dete zdravo za kolektiv.Jedna "divna" majka čak kad je zovemo da dođe po dete,jer ima temperaturu,donese sirup iako zna da ga nećemo i ne smemo uzeti bez potvrde lekara.Pri tom joj je dete od otvaranja do zatvaranja u vrtiću....

  • Odgovor jednoj majci

    7. februar 2020 | 13:33

    Draga jedna majko,da li znaš koliko drugih majki radi kod privatnika i NE SME da otvori bolovanje za dete,čak i kad ga otvori za dete ili sebe nakon isteka istog čeka je otkaz ili u najboljem slučaju smanjivanje ianako bedne plate.Draga majko,da li znaš da veliki broj malih privatnika bukvalno radi od jutra do sutra da bi opstao.I njihova deca često bolesna idu u vrtić jer roditelji nemaju novac da plate dadilju.Takođe,draga majko,nemamo svi sreću da radimo u lokalnoj i državnoj upravi pa da možemo da odemo na bolovanje kad nam se prohte. Misliš li da roditelji vole da odvedu bolesno dete u vrtić umesto da budu s njim kući? Ako tako misliš,onda nisi u pravu.

    • 7. februar 2020 | 14:07

      Ja

      @Odgovor jednoj majci

      Nemate pravo da na osnovu bednih izgovora dovoditi drugu decu u opasnost od razbolevanja jer saljete dete koje nije za kolektiv zbog bolesti u kolektiv. Sta bi bilo da neko tebe namerno zarazi? Za to se odgovara krivicno

  • Ja

    7. februar 2020 | 13:30

    Sećam se kad sam bila mala i majka me dovede u vrtić, prvo ulazimo u jednu sobu odmah pored ulaznih vrata i tu sedi medicinska sestra koja mi gleda grlo, nos, sluša me stetoskopom, gleda da nemam vaške i nokti da li su mi podseceni, i ako je sve to u redu tek onda me pusta unutra. Ako se desi da je nekom detetu nos zapusen ili grlo crveno ili bilo šta drugo, ona vraća dete kući sa roditeljem. Da li to sada postoji u vrtićima ili ne?

    • 7. februar 2020 | 15:17

      Goga Babaroga

      @Ja

      I poslednje dete uđe u vrtić oko podne dok ih sve pregleda ili ste to malo izmislili?

    • 7. februar 2020 | 16:36

      Tačno

      @Ja

      Sve je tačno tako bilo i znalo se reda ali toga više nema. Sad niko ne kontroliše to i majke ostavljaju bolesnu decu i čak donose vaspitacicama sirup da daju deci dok su u vrtiću

  • Jasna

    7. februar 2020 | 12:51

    Svako ima pravo na bolovanje zbog nege deteta i tu nema diskusije. Dovoditi bolesnu decu je nekultura i bezobrazluk. Ako i rade u firmama gde mogu da dobiju otkaz uvek ima neko ko moze da pricuva decu

    • 7. februar 2020 | 13:54

      Lord

      @Jasna

      Ti zivis u Srbiji...???

    • 7. februar 2020 | 14:14

      Vidi se Jasna

      @Jasna

      da radiš u državnoj upravi i da radiš po sistemu : ,,Ala volim ovaj režim,plata ide a ja ležim" Moja komšinica radi u opštini i otvara bolovanje ako joj se ,,sinčić " od 30 godina razboli od prehlade.Boli je briga jer joj je plata na bolovanju manja samo za 2300 dinara nego kad radi.Ali zato moja sestra kod privatnika u pekari ne sme ni da pomisli da ode na bolovanje kad se petogodišnja sestričina razboli.

    • 7. februar 2020 | 14:52

      Nefertiti

      @Jasna

      Mnogo su pametni ovi sto misle da svako ima nekog ko moze da mu pricuva dete. E pa ,nema svako nekog,niti moze da uzme bolovanje,a ko pominje zakon,taj onda ne zna gde zivi,i zato bolje da cuti.

    • 7. februar 2020 | 15:13

      Lolita

      @Jasna

      Ja nemam roditelje, suprug nema. Zaista nema ko da mi čuva decu kad su bolesna.

  • Da

    7. februar 2020 | 12:48

    Zalosno je u kakvom stanju dolaze deca u vrtic, krkljaju, kaslju, kijaju, slinavi, od providnog do onog zelenog, nije mi dobro kad dovedem dete i bacim pogled na neku decu. Tesko je dobiti bolovanje svaki put kad je dete bolesno,posebno kod privatnika. Ali ima tu i drugih, koji mogu, imaju i pomoc baka, rodjaka..ali ih bas briga, cap antibiotik i paracetamol i baj baj. Sestre na preventivi nikada dete vratile nisu. Uzas

    • 7. februar 2020 | 13:18

      Z

      @Da

      Budemo u Berlinu,ovde je normalno djete dovesti ako kaslje,slinavi i NEMA TEMPERATURU!Tako je svukud u svijetu,niko nece djete s temperaturom poslati u vrtic. Drugo i sama sam isla u vrtic 90ih u BL i mama kaze isto je bilo...I vi idete na posao, kasljuci, slinavi pa jel problem...🤷‍♀️

  • Lolita

    7. februar 2020 | 12:23

    Kad majke budu prestale da dobijaju otkaz zbog bolovanja i kada bude prestao da se uzima harač od plate za bolovanje. Eto, tada.

    • 7. februar 2020 | 13:19

      ZVEZDA

      @Lolita

      E sad htedoh da napišem isto, hvala.

    • 8. februar 2020 | 07:23

      sale

      @Lolita

      Izgovori

    • 8. februar 2020 | 07:25

      sale

      @Lolita

      Takvim roditeljima bih oduzela pravo uopste da imaju privilegiju da upisu dete u vrtic. Banovala bi ih pa da vidis kako bi se onda snasli bezobraznici

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA