Platite letovanje 100 evra, a onda vam smeta što soba ne gleda na more? Da li smo i ovog leta opravdali titulu najbahatijih turista?

Postoje dve grupe turista: oni koji na put idu da odmore i uživaju, svesni novca koji su odvojili za smeštaj i oni koji veze sa životom nemaju, pa im smeta namrgođeni recepcionar. U kojoj ste vi?

  • 4

Najveći broj ljudi vredno radi cele godine i čeka onih 10 čuvenih dana odmora, kada će se konačno opustiti i uživati na moru. Najčešće biramo jeftinije i povoljnije aranžmane, jer je, logično, najvažnije da se kupamo, sunčamo i opustimo, a smeštaj je važan tek toliko da je čist i da može da se prespava. Sasvim opravdano i očekivano.

E sad, tu se javlja nov problem: šta očekujemo od takvog letovanja?

Da neko ne shvati pogrešno, ako platimo aranžman 100 eura, nije opravdanje da se apartman ili soba raspadaju, da bude prljavo i da bude nemoguće prespavati unutra. Ipak, čitajući recenzije i komentare na društvenim mrežama, deluje da smo se u poslednje vreme malo "pogubili" sa očekivanjima. Opet, izvinite ako zvuči grubo, ali zaista - šta očekujemo od jeftinih aranžmana?

Ljudi su otišli korak dalje: smeta im buka sa ulice, stari nameštaj, mala soba, nedostatak posuđa... Ide se i dalje: čistačica je neljubazna, nemam pogled na more, isterali su nas iz sobe u devet ujutru, a autobus je polazio u osam uveče...

Razmislite šta zaista očekujete od puta; Foto: Profimedia

PROČITAJTE USLOVE I PRAVILA PUTOVANJA

Dakle, da krenemo ispočetka: svaka agencija ima uslove putovanja - to je onaj papir koji samo potpišemo, ushićeni što konačno znamo dan kada odlazimo na more, pa ga samo strpamo u torbu i krenemo da se pakujemo. Pročitajte ga.

Tu lepo piše kada se sobe mogu dobiti - i najčešće je to par sati po dolasku, prosto, treba vremena da se očiste i srede za nove korisnike istih. Ne možete očekivati da stignete u smeštaj i ključeve dobijete odmah na recepciji.

Zatim, poslednjeg dana boravka postoji rok do kada morate iste da napustite - a koferi i ostali prtljag mogu i moraju da budu zbrinuti do vašeg polaska u zajedničkoj prostoriji. To takođe piše u uslovima putovanja i tako je oduvek, od kad ljudi putuju.

Sasvim je normalno da se sami snađete poslednjeg dana boravka i osmislite svoje vreme do trenutka polaska. Niko vam ne brani da se kupate, ali za tuš i prostor za presvlačenje morate sami da se snađete. Takođe, mokri kostimi i peškiri nisu ničiji do vaš problem - ako nemate gde sa njima, onda poslednjeg dana šetajte i obilazite mesta koja možda niste stigli da vidite zbog svakodnevnog boravka na plaži.

Cena aranžmana umnogome određuje kvalitet smeštaja; Foto-ilustracija: Profimedia/Michaela Dusíková - ČIF

LOŠ SMEŠTAJ = UGLAVNOM NISKA CENA

Za tip smeštaja morate da budete svesni da ste sami birali: ako ste platili ultrajeftino, ni smeštaj neće biti kao u "Hiltonu". Morate da budete svesni da se pet zvezdica debelo plaća, te da za 100 eura nigde na svetu nećete dobiti luksuz. I to nema veze sa zemljom iz koje ste - tako je oduvek i svuda.

Smeta vam što nemate pogled na more? On se plaća. Svuda. Smeta vam stari nameštaj? Platite skuplji smeštaj ili uzmite bolji hotel.

Izbacuju vas iz sobe rano ujutru poslednjeg dana? Platite sami još jedan dan boravka.

Neljubazne spremačice, namrgođeni konobar u hotelskom restoranu? Izvinite, ali vi ste došli na odmor. Zašto je bitno da vam se svi keze u facu "od uha do uha"? Idite uživajte, opustite se, smejte se sami, na odmoru ste!

A ako vam je mesto "glupo", "dosadno" ili nešto slično - pustite mašti na volju, osmislite svoje vreme i opustite se. Cele godine ćete se nervirati na poslu, kod kuće... Uživajte bar tih 10 dana.

Važno je da umete da uživate; Foto: Pixabay.com

NAUČITE DA UŽIVATE

Prestanite da tražite dlaku u jajetu. Opravdano je da se žalite na sve što nije onako kako ste platili i odabrali, ali morate imati realna očekivanja. I prekinite da se ponašate kao razmažena derišta koja su rasla u dvorcu, jer - koliko para, toliko muzike. Zato, ne napadajte agencije zbog marginalnih detalja, već budite svesni da ste sami birali i da ste na odmoru - dakle, odmorite. I NEMOJTE da napadate agencije. Ponavljamo, sami ste birali svoje putovanje.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dex

    11. oktobar 2018 | 22:30

    Bio na lefkadi, u Nidriju 6-16 tog juna i 24sep do 4 oktobra... Oba puta me aranžman koštao 107€.... Apartman izuzetno čist... Žena čistila bukvalno svakog dana... Posteljina se menja 5tog dana... Tada se menjaju i dva velika i jedan mali peškir.... U junu smo izašli u 9h jer to tako funkcioniše... Niko me nije izbacivao... 4okobra sam ostao u apartmanu do 16h (bus je krenuo u 16:30) jer smo bili poslednji gosti u sezoni i vlasnica nas nije "izbacivala" u 9h.... Pošto sam preko dana "zujao" po ostrvu apartman mi je trebao bukvalno za spavanje i tuširanje..... A tekst je na mestu jer smo u povratku u autobusu popunjavali upitnik o utiscima i tada sam od dosta putnika čuo komentare o tome čime su sve "nezadovoljni" Imao sam utisak da su godinama pre toga letovali na Ibici, havajima, maldivima...

  • Др

    11. oktobar 2018 | 22:11

    Па,то је зато што мислимо да су то велике паре и да можемо да се иживљавамо!

  • Banja Luka

    11. oktobar 2018 | 23:48

    Bravo za tačno napisanu recenziju ljetovanja za većinu naših ljudi u Grčkoj...dakle i ja se svaki put ponovo zapitam, da li je moguće da ideš negdje na odmor i opuštanje a ništa ti ne valja...i pri tome to košta ništa...uzmeš brate vreću para, uplatiš skupu destinaciju i sve će biti potaman...ali ne 100 nego 200%... dakle ja sa svojom porodicom već godinama se zaputimo na put dug preko 1000km i nema te sobe,konobara ili bilo koga, ko bi mogao da nas izbaci iz štimunga zvanog ODMOR...jer je to zaista ODMOR....

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA