3

Evo šta će se desiti vašem telu ako dremnete 20, 60 ili 90 minuta

Mozgu je potrebno jako malo odmora da bi mogao da nastavi sa radom

dremanje
Foto: Pixabay.com

U pojedinim kulturama se dremanje smatra izrazom lenjosti, dok je u drugim koa što je Japan, dremanje viđeno kao posvećenost poslu.

Kome god da verujete, svako od nas je osetio koliko važno dremanje može da bude za našu mentalnu budnost.

Kratka dremka može da vam "resetuje" mozak. Foto: Pixabay.com

Sada, čak ga i stručnjaci preporučuju s vremena na vreme jer nam može pomoći u pravilnom funkcionisanju mozga, ali i celog tela. Evo koliko minuta trebate da dremate u zavisnosti od efekta koji želite da postignete na telo i mozak.

10 do 20 minuta: Brzi povratak osećaja budnosti

Kratka dremka od 10 do 20 minuta daje nam snažan nalet energije i odlična je za budnost i povećanje nivoa energije. Kratko trajanje dremke je važno jer se tako osoba koja drema sprečava da padne u stanje dubokog sna. Svi znamo koliko je teško probuditi se nakon što smo slatko zaspali. Ako dremate između 15 i 16 časova smanjujete žudnju za nezdravom hranom i izbeći gojenje.

30 minuta: recite umoru zbogom

Iako može da vam bude teško da se probudite iz dremke koja traje pola sata, benefiti koje donosi su vredni rizika. Ona poboljšava pamćenje, smanjuje stres, povećava fokus, smanjuje rizik od dijabetesa i sprečava demenciju. Mozak nakon 7 do 8 sati budnog stanja zahteva mali predah.

60 minuta: Odlično je za kognitivne sposobnosti

Dremanje od 60 minuta j eodlično, samo pazite da se na vreme probudite. Foto: Pixabay.com

Ukoliko vaš posao zahteva mentalnu aktivnost, onda je ovo idealna dužina trajanja dremke za vas. Pomoći će vam da odblokirate mozak i povećate kognitivnu sposobnost, kao što su sposobnost pamćenja činjenica. Pomaže i u borbi protiv frustracije.

90 minuta: Ceo ciklus spavanja

Uključuje i blagu i duboku fazu sna. Može da se desi da zapadnete u REM fazu. Poboljšava memoriju i povećava kreativnost. Ono što je najboolje jeste što se iz ove faze sna budite bez osećaja ošamućenosti.

Blagodeti dremanja

Kratka dremka utiče na smanjenje rizika od bolesti srca, smanjuje kardiovaskularni sres i krvni pritisak. Manja je opasnost od pojave dijabetesa i gojaznosti, a sprečava i demenciju. Odlučite se za neku od gorepomenutih dremki u zavisnosti od toga šta želite da postignete i kakav odmor vam j epotreban.

(Telegraf.rs/brightside.me)

Tagovi: Dremanje, Mozak, Odmor, Spavanje

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (3)
Poređaj komentare:
  • М
    Милица

    Ако немам бар 2 сата слободна не лежем, само могу бити поспанија

  • M
    Majstor

    Bogme, vojska me naucila tom pravilu.

  • V
    Vlada

    Ako ne odvalim sat-sat ipo kao da nisam ni prilegao. Jos kad je voljena osoba pored, nema lepše dremke

Evo zašto i dalje kašljete, iako vas je prošla prehlada

600 žena u Srbiji godišnje umre od raka grlića materice, a mi još ne koristimo vakcinu koja uveliko postoji

Ova salata pomaže da vam mozak bolje radi - tvrde nutricionisti

Seks treba meriti po kvalitetu, a ne po kvantitetu, ako želite da uživate do maksimuma

Boja vaših noktiju otkriva u kakvom je stanju vaše zdravlje i preti li vam smrtonosni melanom

Gorka, slana ili kisela: Hrana koju jedete utiče na ukus vaše sperme, a samo ova ga poboljšava

Nova antistres terapija stiže nam iz Kine i potpuni je hit u svetu

Eksperti smislili jelovnik: Ovo je hrana koja će spasti planetu

Ovih 10 vrsta soli može da utiče na vaše zdravlje - evo koje mogu da vam produže život, a koje samo začine jelo

6 uzroka bola i trnjenja u stopalima koje nikako ne smete ignorisati

"Žene prestanite da stavljate peršun u vaginu": Doktori upozoravaju da "čudotvorna" metoda može da bude smrtonosna

Ovi delovi vašeg tela nikada ne prestaju da rastu, a nisu kosa i nokti

Sve što vam treba za miran san je neki od ovih super napitaka

Osobe koje stalno zaboravljaju stvari su veoma posebne zbog jedne stvari koju tada radi njihov mozak

4 situacije u kojima nikako ne biste smeli da pijete kafu

Ukoliko imate ove simptome dok pijete zeleni čaj budite sigurni da uništavate svoje telo i zdravlje

Ovo su stvari koje najinteligentnija žena na svetu radi kako bi smršala

Stres može da se uoči jednim pogledom u oči - veličina zenica otkriva koliko smo otporni na njega

Upravo je proglašena najveća opasnosti po naše zdravlje u 2019. godini - i u pitanju nije bolest, već nešto podjednako smrtonosno

Otkriveno koliko zaista bole menstrualni grčevi - i najsličniji su ovom opasnom problemu

Evo zašto žene žive duže: Ubrizgavao je sam sebi spermu u rame kako bi se rešio bola, a onda su ga stigle posledice

Jedna stvar koju bukvalno dodirujete svaki dan u prodavnici može da izazove rak

Rat zbog mikropenisa: Muškarci su u šoku, žene tvrde da je potpuno normalan, a evo šta kaže nauka

Evo kako horoskopski znak određuje kakvo će biti vaše zdravlje

Najbolji saveti za trčanje zimi: Sve što vam treba za dobar trening kada je napolju minus

Bol u zadnjici može da bude posledica ozbiljnog zdravstvenog problema

Evo šta tačno znači kada vam se pije nešto gazirano

Dijeta koja zabranjuje 9 ključnih namirnica je postala hit - a dozvoljeni su pivo i vino

Poznata pevačica se podvrgla tretmanu "struganja" vagine za koji mnogi lekari kažu da može da dovede do raka

Znakovi koji otkrivaju da vaš grip može da bude smrtonosan

Eksperti odlučili: Ovo je najgora, a ovo najbolja dijeta za 2019.

Usne, nokti, grudi i kukovi - evo kako vaš izgled može da vas upozori na opasne bolesti

Evo koliko daleko morate da stojite od bolesne osobe da biste izbegli da vas zarazi gripom

5 vrsta alkoholnih pića koje su dobre za zdravlje i jedna koju ne biste trebali ni da pomirišete

Jela je jedan obrok dnevno i nakon samo 7 dana primetila je 5 velikih promena na svom telu

Jedan savet psihologa je dovoljan da prestanete da pušite, iako ste mislili da je to nemoguće

Čokolada je bolja od sirupa za kašalj - tvrde doktori

Sve o urođenom deformitetu kičmenog stuba, poremećaju od kojeg je preminuo dečak (15) u Tiršovoj

Ugljeni hidrati bogati vlaknima smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja i prerane smrti

Nije sve tako srećno: Zbog ovoga društvene mreže češće izazivaju depresiju kod devojaka nego kod momaka

Samoća je opasnija po zdravlje od gojaznosti

Perfekcionisti imaju veće šanse da postanu alkoholičari, a ovaj poremećaj čini situaciju još opasnijom

/
<% galerijaAlt  %>