• 0

Kad vas zabole zglobovi primenite ovaj trik - stojite 2 minuta na jednoj nozi. Evo zašto pomaže

Postoje prirodni načini koji će vam pomoći kod bolova ove vrste, a neki od njih su kranje neobični...

  • 0

Ako ste već zašli u srednje godine ili dosta vremena provodite sedeći, bolovi u zglobovima i "škripanje" kolena pri svakoj imalo intenzivnijoj fizičkoj aktivnosti su sasvim uobičajena pojava.

Statistike kažu da od bolova u zglobovima pati bar 40 posto svetskog stanovništva. Kako se izboriti sa ovim tegobama?

Postoje prirodni načini koji će vam pomoći kod bolova ove vrste, a neki od njih su kranje neobični...

1. Utoplite se

Kada vam je hladno i drhtite, mišići su napeti i ukočeni, što ih čini podložnijima povredama, ali i osećaju bola i nelagodnosti.

2. Pijte vodu

Naravno, voda je lek za sve. Ali, bez šale, hidriranje organizma može da smanji bol uzrokovanu stanjima kao što su reumatoidni artritis, osteoartritis i giht, kaže Erl Logan, savetnik na odeljenju reumatologije u Velikoj Britaniji.

reklama, vodavoda

Printskrin: VODAVODA

- Ako ne pijemo dovoljno vode, proizvodnja zaštitne sinovijalne tečnosti biće smanjena, što povećava rizik od trenja i propadanja hrskavice.

3. Mudro birajte fizičku aktivnost

Redovno vežbanje pomaže da se kontroliše težina i sprečava ukočenost i otekline u zglobovima.

- Fizičke aktivnosti manjeg intenziteta, poput biciklizma i hodanja, mnogo su delotvornije od trčanja ili aerobika, a plivanje  je najbolje jer onemogućava opšterećenje zglobova na celom telu - kaže dr Jusuf Habab.

Vežbe koje ciljeno deluju na kičmu, taj-čija, pilatesa i joge, poboljšavaju držanje i smanjuju "rabljenje" zglobova.

4. Izgradite mišiće

Oko 60% sile koja opterećuje noge prilikom hodanja treba da preuzmi na sebe mišići na bokovima. Ako vaši mišići nisu dovoljno jaki, zglobovi su ti koji bivaju opterećeni i samim tim su skloniji povredama. Zato radite vežbe snage za mišiće nogu, ali i zadnjice.

Vežbanje u Paru

Foto: Telegraf

5. Prestanite da pušite

Nekoliko cigareta dnevno više nego dvostruko će povećati rizik od razvoja reumatoidnog artritisa, tvrde švedski istraživači koji su tokom sedam godina pratili više od 30.000 žena.

6. Stojite na jednoj nozi

Vežbe ravnoteže su važne, smatra britanski fizioterapeut Tim Elardis.

- Stojite na jednoj nozi sa otvorenim očima, pa ih polako zatvarajte i pokušajte da održite ravnotežu dva minuta. Aukolo vam ne polazi za rukom, u početku se prodržavajte za zid. Na ovaj način jačate mišiće i ligamente oko zglobova i kolena, poboljšavate ravnotežu i koordinaciju.

(Telegraf.rs)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima