• 5

7 stvari koje treba da praktikujete da biste bili zdravi kao dren u 2020. godini

Otkrivamo vam kojih sedam navika treba da razvijete da biste se osećali bolje nego ikad

  • 5

Svi mi mislimo da se o svom fizičkom i psihičkom zdravlju staramo najbolje što možemo, ali isto tako znamo i da uvek može bolje. U poslednjih nekoliko godina naučnici su došli do brojnih otkrića u vezi sa ljudskim zdravljem, pa su mnogi počeli da praktikuju njihove savete, pišu NBC News.

Evo šta bi trebalo da radite da biste bili zdravi kao dren.

1) Neka vam briga o sopstvenom zdravlju bude na prvom mestu

Većina ljudi najveći deo svog vremena posvećuje poslu, zbog čega druge stvari često budu zapostavljene. Ali koliko god voleli svoj posao i bili uspešni u njemu, na prvom mestu treba da nam bude naše sveukupno zdravlje, jer je zdrav čovek srećan čovek.

Da biste na adekvatan način brinuli o sebi, ne treba samo da redovno idete kod doktora, nego da svojim postupcima smanjite potrebu za odlazak kod njega. Trebalo bi da pazite šta jedete, da vežbate redovno, da spavate dovoljno i da održavate dobre odnose sa ljudima do kojih vam je stalo.

2) Dobar san je pola zdravlja

Mnogi se kroz život vode rečenicom „spavaću kad umrem“, ne shvatajući šta nedovoljnim spavanjem rade svom organizmu. Veliki broj istraživanja utvrdio je da su kvalitet sna i broj sati koje provedemo spavajući ključni za dobro funkcionisanje mozga i imunog sistema, kao i za kardiovaskularni sistem. Oni koji ne spavaju dovoljno povećevaju rizik da obole od dijabetesa, srčanih bolesti i Alchajmerove bolesti, a njihov organizam se teže bori sa infekcijama. San je ključan i za učenje i pamćenje, jer mozak za to vreme čisti nepotrebne informacije koje su se nataložile u toku dana.

3) Trening za jačanje tela je u modi

U trendu više nije biti mršav, nego biti izvajan i jak, a taj trend se poklapa i sa naučnim otkrićima. Naime, ustanovljeno je da su oni ljudi koji vežbaju redovno zdraviji od onih koji to ne rade, kao i da bolje funkcionišu u starosti. Trening snage poboljšava masu kostiju, što smanjuje rizik od osteoporoze u kasnijim godinama, a vežbanje može biti dobro i za kognitivne funkcije.

trening treniranje trčanje teretana

foto: pixabay.com

4) Obraćajte više pažnje na mentalno zdravlje

Mentalno i emocionalno zdravlje je veoma važno za opšte blagostanje. Meditacija je pre samo nekoliko godina bila nepoznanica i malo je bilo onih koji je praktikuju, ali to se u poslednje vreme menja. Sada postoje i aplikacije za meditaciju, a sve je popularnije pričati otvoreno o svom psihičkom zdravlju, što vidimo na primeru mnogih poznatih ličnosti koje su javno iznele svoje probleme, zbog čega je sve više ljudi koji na vreme traže pomoć kako bi se izborili sa onim što ih muči.

5) Mir i tišina su sjajne stvari

Mnogi sreću povezuju sa zabavnim sadržajima i materijlnim stvarima, ali nije sve u tome. Nekada je potrebno i da ostanemo sami sa sobom i da uživamo u miru i tišini, da saberemo svoje misli i pretresemo sve što treba da razrešimo. Osim toga, treba da se okružimo ljudima koji nam prijaju i u čijem društvu se osećamo slobodno da budemo svoji.

6) Voće i povrće je kul

U poslednjih nekoliko godina ishrana koja se bazira na voću i povrću postaje sve popularnija. Sve je više vegetarijanaca i vegana, a veliki broj naučnika bavio se proučavanjem pozitivnih strana ovakve ishrane. Ispostavilo se da oni koji jedu raznoliko voće i povrće ublažavaju procese upala u organizmu, sprečavaju autoimune bolesti, imaju manji rizik od raka i drugih hroničnih oboljenja.

7) Neslaganje je zdravo

Iako ga mnogi izbegavaju, konflikt je veoma važan za naše zdravlje. On nas uči da upravljamo rečima i da konstruktivno razgovaramo u pravcu rešavanja problema. Većina ljudi je frustrirana i nervozna zbog izbegavanja konflikta, a da toga nije svesna. Kada izrazite svoje mišljenje, osećaćete se bolje, a na kraju rasprave saznaćete nešto i o sebi i o onome s kime ste bili u konfliktu.

(V. T.)

Komentari

  • Pika

    Ja se osecam odlicno a za ostale bas me briga.

  • DARKO 100%

    I sve to posle zalijete jutarnjom casicom rakije ili crnim vinom posle rucka,a uz svaki obrok beli luk

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima