Naučnici tvrde da ljudi koji piju ove lekove imaju dvostruko veću šansu da se zaraze korona virusom

I građani Srbije naširoko konzumiraju ove lekove

korona virus, zaraza, virus Foto: Pixabay.com

Korišćenje antacida, široko dostupnih lekova za gorušicu, gastroezofagealnu refluksnu bolest (GERB) i čir, povećano je sa rizikom od infekcije korona virusom, pokazuje studija američkih naučnika.

Inhibitori protonske pumpe koji se koriste za suzbijanje sekrecije želudačne kiseline, zapravo sprečavaju prodor mikroorganizama u digestivni trakt, tako sprečavajući crevne infekcije.

Međutim, nova studija koja je obuhvatila 53.130 osoba od kojih je 3.386 bilo pozitivno na korona virus, otkrila je da oni koji uzimaju lek jednom ili dvaput dnevno imaju veću verovatnoću da se zaraze korona virusom.

Naime, oni koji uzimaju ove lekove jednom dnevno, prema mišljenju naučnika imaju dvostruko veću verovatnoću da se zaraze korona virusom, a oni koji ih uzimaju dva puta dnevno, čak četiri.

Cilj stomačne kiseline je da ubije mikroorganizme pre nego što oni uđu u digestivni trakt. Iako se korona virus lako uništava kada je pH vrednost u želucu ispod 3, inhibitori protonske pumpe neutralizuju pH zbog čega virus ipak može da opstane u organizmu duže nego kod drugih ljudi.

Studija je objavljena ne čelu sa dr Brenanom Špigelom iz Medicinskog centra Čedar-Sinaj u Los Anđelesu i objavljena u američkom Žurnalu gastroenterologije. Ipak, istraživači kažu da su njeni rezultati i dalje podložni daljim i dubljim analizama.

(T.T./Telegraf.rs)

• Semajlirane_pufne

9. jul 2020 | 12:37

Svakog dana nesto novo najbolje je da nista ne pijemo i jedemo da stanemo ispod stakleno zvono

• Mimi

9. jul 2020 | 12:45

Nedavno sam pročitala sasvim suprotno. Pošto uzimam gastoprazol, pomislila sam da sam donekle zaštićena. Pojma oni nemaju.

• Dragan