• 3

Svet je u šoku: Popularna dijeta 16:8 ipak ne radi! Najverovatnije nećete smršati ako je pratite

, Telegraf

Nova istraživanja su razuverila naučnika koji se ranije kleo u praktikovanje povremenog posta

  • 3
jede, obrok, ručak, hrana

Foto: Pixabay.com

Poznate ličnosti, poput Dženifer Aniston, tvrde da je dijeta 16:8 tajna njihove savršene linije, a i generalno zdravog života. Međutim, najnovija istraživanja svedoče suprotno.

Čak je i dr Iten Vejs, koautor nove studije, godinama preporučivao ovu ishranu svojim pacijentima.

Naime, na osnovu sprovedenog eksperimenta miševi koji su jeli samo u intervalu od 8 sati dnevno su i smršali i živeli duže od onih koji su mogli da jedu bilo kada.

To otkriće je bilo veoma zanimljivo naučnicima, a mnogi ljudi su odlučili da isprobaju taj tačin ishrane.

Međutim, kada su dr Vejs i kolege ponovili isti eksperiment na ljudima, on nije doneo očekivane rezultate. U istraživanju su učestvovale dve grupe gojaznih ljudi. Jednoj grupi je rečeno da može da jede bilo šta, kad god poželi. A drugoj naravno, da može da jede bilo šta, ali samo od 12 do 20 časova.

Merenje, vaga, težina, kilaža

Foto: Shutterstock

Tokom 12 nedelja eksperimenta obe grupe su smršale u proseku 1 kilogram, bez obzira na dijetu.

- To jednostavno nije baš dobar način za mršavljenje - priznao je dr Vejs za Dejli Mejl.

Rukovodilac istraživanja kaže da je ovaj koncept uzimanja obroka jednostavan i ne zahteva previše razmišljanja.

Pre nekoliko godina, dr Vejs je bio impresioniran jednostavnošću i doslednošću istraživanja koje je sprovedeno na miševima. Oni su dobijali istu količinu hrane, s tim što je jedna grupa imala pristup hrani samo tokom "prozora" od osam sati.

Svaka grupa životinja jela je približno istu količinu iste hrane, a one na kojima je bilo primenjeno pravila dijete 16:8 ne samo da su smršali, nego su i živeli duže.

vaga, mršavljenje

Pixabay.com

- Teorija je glasila da mora postojati neka metabolička prednost u promenama cirkadijalnog ritma ili hormona koji se izlučuju - rekao je dr Vejs.

Tada je doktor i samo počeo da se hrani na taj način. On je u početku takođe smršao nekoliko kilograma. Delovalo je kao da dijeta "radi".

Kasnije je dodao i plan ishrane koji je bio fokusiran na nizak nivo unosa ugljenih hidrata. Nakon toga su kilogrami počeli da spadaju, i dr Vejs se bio ubeđen u efikasnost dijete.

- Morao sam da kupim novu odeću, smršao sam nekoliko brojeva - rekao je.

Ali on i njegov tim su pokušali da dokažu hipotezu da samo ovaj ritam ishrane može dovesti do gubitka kilograma, sa dve grupe od 57 i 59 ljudi koji su imali prekomernu težinu ili gojaznost.

Rekli su jednoj grupi da jedu tri obroka i grickaju kad god to žele.

Drugoj grupi su rekli isto u osnovi, ali da moraju da pojedu svu čvrstu hranu koju bi jeli svakog dana između podneva i 20 sati.

Svi su izgubili zanemarljivi 1 kilogram tokom 12-nedeljnog perioda studije. Osoba koja je najviše smršala izgubila je 8 odsto telesne masti, ali ona je bila u grupi koja je mogla da jede bilo kada.

Dr Vejs sada smatra da je ova dijeta klasični placebo efekat.

A kakva su vaša iskustva sa povremenim postom? Da li su dala očekivane rezultate i ako jesu, koliko kilograma ste izgubili? Podelite sa nama kroz komentare!

Video: Plus-sajz manekenka odlučila da smrša i krenula u teretanu: Snimak koji je pogledan 15 miliona puta

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ja

    Amrsala 18 kg za 3 meseca sa 16:8 ishranom. Hleb inace ne jedem, samo sam slatkise smanjila.

  • Loool

    Pa zato je i smrsao, zbog smanjenog unosa UH.

  • 😎

    Secer, gazirano, hleb i normalne porcije hrane, topi salo expresno. 🙋‍♂️ 3 obroka.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima