• 0

Da li je dozvoljeno piti vodu sa limunom za vreme autofagije? Evo šta kažu nutricionisti

, Telegraf

Jedan od najpopularnijih trendova u ishrani ima svoja pravila

  • 0
Limun, limunada

Foto: Pixabay.com

Autofagija, po kojoj je unutar 8 sati dozvoljeno uzimati hranu, posle čega sledi 16 sati bez hrane i pića, bila je najpopularniji način ishrane u 2020. godini.

Ipak, mnogi su format autofagije prilagođavali svojim potrebama, ne poštujući format 16:8 i ne vodeći računa o kaloričnosti namirnica koje uzimaju, pa im autofagija nije dala očekivanje rezultate.

Ovo su neki od najčešćih stilova posta:

Osim najčešćeg formata 16:8, mnogi su se pridržavali restrikitvnijih načina autofagije.

Jedan ili dva dana u nedelji, nisu jeli ništa tokom 24 sata. Preostalih pet ili šest dana jeli su normalno. Nutricionisti kažu da ovaj režim može da bude rizičan po zdravlje.

Alternativni dnevni post podrazumeva uzimanje po 500 kalorija svakog drugog dana, dok se ostalim danima jede normalno. Ni ovaj režim nutricionisti ne smatraju zdravim.

Autofagija dva puta nedeljno ili 5:2 posta podrazumeva da dva dana u nedelji unosite oko 500 kalorija, a preostalih pet dana jedete normalno.

Još jedan format autofagije, takozvana "dijeta ratnika", podrazumeva da jedete na svaka četiri sata svakog dana. Ovaj princip ishrane je najpribližniji režimu koji preporučuju nutricionisti.

Limunada

Foto: Pixabay.com

Možete li piti vodu sa limunom u periodu povremenog posta?

Pošto voda ne sadrži kalorije i makronutrijente, voda ne podiže nivo insulina, kaže Lejt Meroto, dijetetičar iz Toronta.

- Slobodno pijte onoliko vode koliko volite da biste ostali hidrirani i podržali zdravo varenje tokom obroka i posta - kaže Meroto.

Mnogi se pitaju da li je voda sa limunom jednako dobra alternativa. Nutricionista Meroto kaže da nije greška ako tokom povremenog posta, u periodu kada ne uzimate hranu, popijete vodu začinjenu limunovim sokom.

- Limunov sok relativno nema ugljenih hidrata u poređenju sa drugim voćnim sokovima, tako da se limun može koristiti kao sredstvo za aromatizovanje vode - kaže Meroto.

Nutricionista predlaže da iscedite četvrtinu limuna u 2 decilitra vode, kako biste bili sigurni da držite kalorije i ugljene hidrate dovoljno niskim da ne podižete insulin.

Sok od četvrtine limuna sadrži približno:

  • 3 kalorije
  • 0,03 grama masti
  • 0,04 grama proteina
  • 0,8 grama ugljenih hidrata
  • 0,3 grama šećera

Potencijalne koristi i rizici pijenja vode s limunom

Većina nutricionista se slaže da je voda sa limunom nema kalorija i ugljenih hidrata i da neće izbaciti telo iz faze sagorevanja masti. Ujedno, metabolizam verovatno neće primetiti malu količinu prirodnih voćnih šećera u limunovom soku.

Limun

Foto: Pixabay.com

Iako ne utiče na post niti nudi makronutrijente vredne pažnje, limunova voda nudi neke prednosti. Moćan je izvor vitamina C koji ima antioksidativna, antiinflamatorna i podsticajna svojstva.

Takođe će je verovatno učiniti ukusnijom od obične vode sa slavine ili flaširane vode, što bi vas moglo podstaći da pijete više i da ostanete bolje hidrirani. Limunska kiselina koja se nalazi u ovom voću može da pomogne da se smanji rizik od nakupljanja kalcijuma koji može dovesti do kamenaca u bubrezima.

Limunov sok može biti kiseo i pijenje velikih količina može potencijalno uticati na gleđ zuba, ali sve dok ga razređujete sa vodom obično nema štete ako aromatizujete malo vode ceđenjem limunovog soka.

Povremeni post i gubitak viška kilograma

Postoji nekoliko dokazanih blagodati autofagije - od boljeg sna do smanjenja kardiovaskularnog rizika, ali većina ljudi se okreće ovom režimu zbog gubitka prekomernih kilograma.

Rezultati nekoliko studija dokazuju da je autofagija bolja za gubitak viška kilograma od brojnih drugih brzopoteznih dijeta.

Čini se da jesti ranije tokom dana nudi najveće telesne dobrobiti, uključujući niži krvni pritisak i manje gladovanje, jer je usklađenije sa prirodnim cirkadijskim ritmovima, sugeriše studija o ćelijskom metabolizmu. Sve u svemu, rezultati su privremeni, što znači da je isprekidan post koristan samo onoliko koliko dugo možete da ga se držite.

- Međutim, nije sasvim bezbedno odlučiti se na post od 24 sata, pa čak i 14 sati za neke ljude - upozorava nutricionista Meroto. - Žene koje su u drugom stanju ili doje, kao i pripadnici oba pola koji vode izuzetno aktivan život, imaju dijabetes ili neko drugo oboljenje, ili su patili od poremećaja ishrane, ne bi trebalo da praktikuju autofagiju.

Prema rečima nutricioniste, trebalo bi da razmotre samo iskušavanje posta uz pažljiv nadzor iskusnog dijetetičara ili lekara.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima