• 0

Naš poznati nutricionista otkriva šta da jedemo da bismo se rashladili: U jednoj stvari svi grešimo

U vrelim danima mnogi prave pogrešan izbor hrane i pića

  • 0
frizider, hrana, povrće, voće, vegetarijanci, vegani, ishrana, čuvanje hrane

Foto: Shutterstock

Toplotni talas koji je ovih dana zahvatio Srbiju nosi veliki rizik od zdravstvenih tegoba, posebno kada je reč o kardiovaskularnim bolesnicima, u čemu se slažu lekari i nutricionisti.

Zbog ovakvih vremenskih prilika, pored toga što bi trebalo poslušati savet da pijemo što više vode, važno je i da unosimo namirnice koje ća pomoći našem organizmu da se rashladi.

- Ono što sigurno rashlađuje i što je neophodno unositi, kada su ovakve vrućine, jeste mineralna voda u koju bi trebalo dodati kriške limuna - kaže za Telegraf nutricionista Branka Mirković.

Ona objašnjava da je, pored mineralne vode koju treba piti zbog znojenja, jer se gube natrijum i kalijum, preporučljivo konzumirati i nezaslađeni, hladan čaj, limunadu bez šećera i običnu rashlađenu vodu.

- Kada je hrana u pitanju, najbolje je jesti lagane namirnice - bujone i supe koje ste prethodno procedili i koji nisu masni. Trebalo bi jesti umereno rashlađeno, sveže povrće kao što su paradajz, šargarepa, paprika i naročito hladan krastavac koji sadrži dosta vode - objašnjava nutricionista.

Ona preporučuje i rashlađeno voće, ali u umerenim količinama.

- Voće operite i rashladite, i ne zaboravite da je najbolje da ga jedete sveže. Možete, a i ne morate da napravite neku salatu. Lubenice su dobre, ali sadrže dosta šećera. One u momentu rashlade, ali sve što sadrži šećer, na duge staze, greje organizam. Ljudi koji imaju problem sa insulinskom rezistencijom trebalo bi pre ili posle lubenice da pojedu jedno kuvano jaje - savetuje Mirković.

Sagovornica Telegrafa kaže da bi lubenicu trebalo očistiti od kore, iseći na kriške, pa je tako držati u frižideru pre konzumiranja.

zdrava hrana, foto Pixabay

Zdrava hrana

- Poželjno je u ovom periodu praviti sokove od sveže ceđenog voća i povrća, pa ih rashlađene piti u umerenim količinama - kaže Mitrović.

Ona ističe da je u vrelim danima dobro jesti i niskomasne mlečne prerađevine.

- Možete jesti mladi sir, hladno kiselo mleko ili niskomasni jogurt. U jogurt možete ubaciti voće, pa napraviti domaći voćni jogurt, jer on ne sadrži dodatne šećere kao onaj kupovni -  kaže Mirković.

Dostava hrane je biznis koji je uznapredovao rapidno

Foto: Shutterstock

Nutricionista preporučuje da u vreme velikih vrućina ne jedemo mnogo mesa i plave ribe.

- Ako jedete meso, neka to bude 80 do 100 grama za obrok tako što ćete ga kombinovati sa povrćem. Nije preporučljivo jesti masno meso, a najbolje je jesti piletinu, ćuretinu i belu ribu. Kafu u ovim vrelim danima pijte bez šećera i uz vodu, jer će vam tako pomoći da se rashladite - navodi Mirković.

Nutricionista savetuje da bi trebalo izbegavati prženu hranu, a naročito prženje na masti i hidrogenizovanim uljima.

- Preporučuje se kuvana ili grilovana hrana, ispečena sa malo vode u pekaču, ali sve ono što ne morate da podgrevate i što možete da jedete i hladno. Recimo, bećar paprikaš sa jajima ili neka obrok salata su idealan ručak za ove vrele dane, jer to možete da jedete hladno - kaže sagovornica Telegrafa.

Povrće, korpa povrća, zdrava hrana

Foto: Shutterstock

Ona navodi da bi u ovim vrelim danima trebalo izbegavati sve konditorske, kao i suhomesnate proizvode koji zbog šećera i soli utiču na širenje krvnih sudova.

- Trebalo bi izbegavati začine kao što su biber, čili, ljuta paprtika, a poželjno je koristiti sveži peršun i origano - kaže Mirković.

Nutricionista poručuje da ne bi trebalo piti alkohol, kao i gazirana pića, ali i ne preterivati sa sladoledom jer sadrži mnogo šećera. To je ujedno i najveća greška koju mnogi prave - posežu za gaziranim napicima i sladoledom, uvereni da će ih to rashladiti.

- Sve što sadrži šećer rashladiće vas u momentu, ali to greje organizam na duže staze i dodatno dovodi do znojenja kojim se gube minerali i elektroliti. Nemojte jesti ni tešku i masnu hranu. Na primer umesto kuvane boranije s mesom, pojedite hladnu salatu od boranije - preporučuje Mirković.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima