• 0

Tri vežbe disanja koje smiruju kad je napolju velika vrućina

, Telegraf

Tehnike disanja dokazani su način smirivanja uma i nerava, što može da uspori otkucaje srca i pomogne nam da ne razmišljamo o nelagodi koju velike vrućine mogu da naprave

  • 0
Disanje, sreća, priroda, devojka

Foto: Pixabay

Izvođenje vežbi disanja ne samo da mogu pomoći da se psihički smirite, već mogu da pomognu i da se telesna temperatura prirodno smanji.

Tehnike disanja dokazani su način smirivanja uma i nerava, što može da uspori otkucaje srca i pomogne nam da ne razmišljamo o nelagodi koju velike vrućine mogu da naprave.

- Veoma je moguće da telesnu temperaturu kontroliše mozak. Otkrili smo da se povišenje telesne temeprature može postići pomoću određenih tehnika meditacije, koje bi mogle da pomognu u jačanju imuniteta u borbi protiv zaraznih bolesti - rekli su naučnici sa Nacionalnog univerziteta u Singapuru, u studiji objavljenoj u časopisu "Plos One", koja je bila usredsređena na tehnike disanja za zagrevanje tela.

Iako o hlađenju tela na ovaj način nema mnogo naučnih dokaza, učitelji joge veruju da postoje određene tehnike disanja koje pomažu u tome.

Učitelj joge i meditacije Trevis Eliot otkrio je tri vežbe disanja, koje bi mogle da pomognu da se rashladite.

Opuštanje

Foto: Pixabay.com

Naizmenično disanje

U udobnom sedećem položaju desnim palcem zatvorite desnu nozdrvu. Udahnite kroz levu brojeći do četiri. Na kraju udisaja sklonite palac sa desne i zatvorite levu nozdrvu desnim domalim prstom. Udahnite kroz desnu nozdrvu brojeći do četiri. Ponavljajte pet do 10 ciklusa.

U jogi levi kanal je yin odnosno hladna energija, a desni kanal je yang odnosno topla energija. Prema ovom verovanju, ovakvim disanjem povećavate hladnu energiju i smanjujete toplotu.

Nejednaki udisaji

Ova vežba disanja može da se izvodi u udobnom sedećem ili ležećem položaju. Udahnite kroz nos brojeći do četiri. Zatim izdahnite brojeći do osam. Ponavljajte pet do 10 ciklusa.

Udisaji aktiviraju simpatičku granu autonomnog nervnog sistema, a izdah pomaže aktiviranju parasimpatičke granu. Kad su izdisaji duži od udisaja, to omogućava telu da se ohladi.

Savršeno disanje

Ova vežba disanja može da se izvodi u udobnom sedećem ili ležećem položaju. Udišite na nos oko 5,5 sekundi, a zatim izdahnite na nos 5,5 sekundi. Ovu vežbu radite 5,5 minuta.

Procenjuje se da prosečna osoba udiše oko 16 do 17 udisaja u minuti što stvara veće potrebe za energijom u telu, uključujući i krvni pritisak.

Udišući i izdišući kroz nos, zadržavamo više vlage u telu. Disanje na usta uzrokuje gubitak 40 odsto više vode iz tela, pa možete da osećate suvoću u disajnim putevima, prenosi Yahoo.

Video: Spirala smrti! Evo kako vrućina može da bude fatalna

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima