Pijanista spakovao drvo u kese

Pijanista i Lidl - stop klimatskim promenama

  • 0
Instalacija Život u kesi Foto: Soultime media/Nikola Žakula

Povodom Svetskog dana klimatskih promena, kompanija Lidl Srbija je sa umetnikom Andrejem Josifovskim, poznatijim pod imenom "Pijanista", predstavila instalaciju "ŽIVOT U KESI", gde je krošnja jednog javora u Beogradu privremeno uvijena zastorom spojenih plastičnih kesa. "Zapakovano" drvo simbolično predstavlja gušenje prirode neefikasnom upotrebom i neadekvatnim zbrinjavanjem resursa, čime se indirektno, doprinosi emisiji štetnih gasova i povećanju prosečnih temperatura u svetu.

Više hiljada plastičnih kesa teških preko 400 kilograma bilo je potrebno "Pijanisti" da se jedno drvo ispred Muzeja savremene umetnosti u potpunosti prekrije, a čak pet sati trajalo je njegovo upakivanje i raspakivanje. Za instalaciju su upotrebljene kese, preostale nakon što je Lidl Srbija iz prodaje trajno povukao ovaj artikal, s tim što su po uklanjanju instalacije poslale na reciklažu.

- Nekontrolisano bacanje plastike je postao najveći zagađivač prirodne sredine i zbog toga jako je važno kontrolisati bacanje i upravljati otpadom. Ideja da napravim veliku kesu i prekrijem zdravo drvo je moj način da ukažem da nas plastika ubija. Fokus mog rada su ljudi, njihova interesovanja i problemi, život u izazovima i punom sjaju, ali bez zdrave životne sredine, nema ni zdrave misli, ni radosti življenja. Jedino zajedno možemo da imamo zdravo sutra i zato svi hrabro moramo da izađemo iz kese i da mislimo izvan nje - izjavio je Josifovski, popularni "Pijanista".

Kao kompanija koja je u prethodnoj godini imala više inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, Lidl Srbija je podrškom ovoj instalaciji "Pijaniste" želela da široj javnosti približi temu koja je od važnosti za budućnost planete.

- Kada je ceo svet usmeren na dešavanja u Glazgovu, gde se održava 26. Konferencija država članica Okvirne konvencije UN o klimatskim promenama, želeli smo da na upečatljiv način i u Srbiji skrenemo pažnju na važnost razgovora o klimatskim promenama, temi koja je u pojašnjavanju kompleksna, ali koju svako od nas oseća, bez obzira na to koliko je razume. Mi u Lidlu Srbija posvećeno radimo na tome da smanjimo sopstvenu emisiju ugljen dioksida za 96%* do 2030. i osećamo obavezu da transparentno i odgovorno prenosimo znanje i otvaramo teme koje su od značaja za Srbiju i svet - izjavila je rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija, Martina Petrović.

Kompanija Lidl Srbija* se obavezala da sopstvene emisije ugljen-dioksida, direktne i povezane sa nabavkom energije (Scope 1 i 2) smanji za 96% do 2030. godine u odnosu na 2019. Najveći pomak ka ostvarenju tog cilja napravljen je u maju ove godine, kada je kompanija u potpunosti prešla na struju iz obnovljivih izvora. U narednom periodu, kompanija će se fokusirati na smanjenje emisija gasova iz rashladnih uređaja u prodavnicama logističkom centru i direkciji, ali i iz stacionarnog i mobilnog sagorevanja, poput mera smanjenja emisija iz sopstvenog voznog parka. Ovi ciljevi u Srbiji doprineće ciljevima Lidla na globalu, koji se obavezao da će, u proseku, u svim zemljama u kojima posluje do 2030. godine smanjiti direktne emisije i emisije povezane sa nabavkom energije za 80% u odnosu na vrednosti iz 2019. godine.

Realizaciju je pomogao Grad Beograd.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA