• 0

6 namirnica koje poboljšavaju cirkulaciju: Ukusne su i veoma dostupne

Loš protok krvi može izazvati bolove, grčeve u mišićima, utrnulost, probleme sa varenjem, hladnoću u rukama ili stopalima

Beli luk, đumbir, namirnice, ljuto, hrana, povrće

Foto: Pixabay

Normalna cirkulacija krvi je jedan od veoma važnih faktora za zdrav život. Loš protok krvi može izazvati bolove, grčeve u mišićima, utrnulost, probleme sa varenjem, hladnoću u rukama ili stopalima.

Cirkulaciju možete poboljšati redovnim vežbanjem, šetnjom, izbacivanjem cigareta iz upotrebe, ukoliko imate ovu štetnu naviku.

Iako je za rešavanje problema cirkulacija često potrebna terapija, konzumiranjem određenih nanirnica možete pozitivno da utičete na cirkulaciju krvi.

1. Riba

Istraživanja kažu da je riba hrana za srce, jer su pojedine vrste, kao što su loso, haringa, skuša, bogate omega-3 masnim kiselinama. 

Ove zdrave masti podstiču cirkulaciju i snižavaju krvni pritisak. Riba je jedna od namirnica koje poboljšavaju protok krvi i održavaju arterije nezačepljenima.

2. Đumbir

Đumbir je poznat po svojim antibakterijskim, antimikrobnim i antiseptičkim karakteristikama koje jačaju imuni sistem.

On je bitan i za primarnu i perifernu cirkulaciju u telu jer spada u red najboljih prirodnih antikoagulanata. Razređuje krv i sprečava stvaranje tromba.

Đumbir možete dodavati u jela kao začin ili ga možete piti kao čaj.

3. Beli luk

Beli luk je dobro poznat po svom blagotvornom dejstu na cirkulaciju i zdravlje srca. Istraživanja pokazuju da alicin, koji beli luk sadrži, može da poboljša cirkulaciju i smanje krvni pritisak.

Beli luk oslobađa zakrčena arterije i razređuje krv i snižava holesterol.

4. Crna čokolada

Crna čokolada sadrži posebnu vrstu antioksidansa poznatog kao flavonoid. Nalazi se u voću i biljakama i omogućava povećani protok krvi.

Konzumacija crne čokolade se preporučuje u umerenim količinama, jer svakako sadrže šećer i masti koje utiču na povećanje telesne mase.

Birajte uvek onu sa većim procentom kakaa.

5. Citrusi

Citrusi su puni vitamina C i mnogim antioksidansima. Konzumacijom voća kao što su mandarine, limun, pomorandže i grejp, poboljšavate zdravlje srca i cirkulaciju.

6. Orašasti proizvodi

Proizvodi kao što su bademi, orasi, lešnici, kikiriki, pistaći itd. bogati su vitaminom B3 ili niacinom koji je direktno vezan za poboljšanje cirkulacije krvi u telu. Možete ih grickati svakodnevno ili ih dodavati u razna jela.

Video: Koliko su prodavnice zdrave hrane u Srbiji uopšte zdrave?

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima