DOBRO IH ZAPAMTITE: Ovo su reči koje koriste najuspešniji prodavci

Danas je prodaja umetnost. Prošlo je vreme kada vam je dobar proizvod (koji je zaista potreban vašim kupcima) osiguravao da ćete ga i prodati.

  • 2

Često čujemo da se oglašavanje stalno menja i da je danas ključno ispričati dobru priču. U prodaji je to još važnije. Zato uspešni prodavci znaju kojim rečima da se približe kupcu i uvuku mu se pod kožu.

HubSpot, kompanija koja se bavi prodajom softvera, napravila je istraživanje i objavila spisak reči koje će svakom prodavcu pomoći da zaključi prodaju.

Prva na spisku je, naravno, reč „vi”. Dobar prodavac bi trebalo da ovu reč upotrebi svakog minuta po jedanput. Tako se stvara utisak da je ponuda prilagođena baš tom jednom kupcu i da nikako ne treba da je propusti.

Foto: Pixabay.com

Druga važna uspešna reč jeste „vrednost”. Kupce odavno ne interesuju stvarne osobine i prednost nekog proizvoda u odnosu na konkurenciju, jedino je važno šta to njima donosi i kako im olakšava ili poboljšava život.

Na trećem mestu je „i”. Dobar prodavac ne koristi negacije, čak ni kada je to najlogičniji (i najpravilniji) izbor. Umesto „ali”, koristite „i” – učinite da sve teče. Na primer: „Znam da je vaš budžet 1.000 dinara i dopustite da vam objasnim zašto naš sistem vredi 5.000.”

Četvrto mesto zauzima reč – „uraditi”. Ne „probati”, niti „pokušati”. Tako stvarate poverenje, bez mogućnosti da budete pogrešno shvaćeni. Ne: „Hajde da probamo…”, već: „Pogledajte kako to radim.”

Zatim: „ili”. Tako dajete više mogućnosti, a kupac stiče utisak da sam donosi odluku. Predstavite svoju ponudu stepenasto: „Možete da uzmete samo osnovni paket ili da dodate i ovo ili da uzmete sve.” Svaka mogućnost je dobra za vas.

Tu je i: „Zašto ne bismo pokušali da…” Niko ne voli da mu drugi govore šta da radi, zato ono što želite da kupac uradi pretvorite u sugestivno pitanje.

Foto: Profimedia/AFP/Facebook

Na sedmom mestu je „konsenzus”. Kada predstavite ponudu, predložite njeno poboljšanje, za koje morate da se konsultujete sa svojim nadređenima. I pozovite ih odmah. Time ne samo da kupcu dajete bolje uslove, već i na licu mesta pokazujete snagu kompanije time što vam je korisnik na prvom mestu i zbog njega su svi na raspolaganju.

Onda: „Zamislite…” Ovo je trenutak da ispričate priču: kakav će biti život ukoliko se kupac odluči za kupovinu naspram onoga što će se desiti ako se prodaja ne dogodi. Tako su u prvom planu jednako i korisnik i vaš proizvod.

Tada treba da angažujete čula: „pogledajte”, „poslušajte”, „dodirnite”, „osetite”. Poenta je da kupac ima interakciju sa vašim proizvodom, da sam donese pozitivne zaključke.

Tako dolazite do trenutka kada treba da mu se obratite na pravi način – imenom. Ovo je vrlo slično korišćenju reči „vi” i ličnom pristupu s početka. Međutim, sada ste se već upoznali i kupac vam (makar donekle) veruje.

Čitavu priču podvucite rečima koje doprinose osećanju moći, navedite sve ono što će se dogoditi nakon zaključene prodaje: „pobeda”, „trijumf”, „magično”, „fantastično”, „neponovljivo”, „hrabro”, „nestvarno”...

Foto: AP/Tanjug

Zatim, dajte prave razloge – „zato što”. Zamislite situaciju: čekate u redu i dve osobe vas zamole da ih propustite. Prva kaže: „Molim vas, da li mogu pre vas?”, a druga: „Molim vas, da li mogu pre vas zato što kasnim na važan sastanak?” Koga ćete propustiti? Jedno od istraživanja sa Harvarda pokazuje da će vam bar 20% više ljudi radije izaći u susret ako im iskreno kažete pravi razlog.

Na kraju – „mogućnost”. Kupac zna da problem postoji, a vaš posao je da mu pokažete kako vaš proizvod daje mogućnost da taj problem nestane. Samo još treba da ga kupi.

Prodavac je onaj koji kompaniji direktno donosi profit. Zato je to ozbiljan i zahtevan posao kojim treba ovladati. I donosi veliku zaradu. „Zamislite” da propustite priliku za veliki uspeh....

Daljinac

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • marko

    19. mart 2018 | 21:18

    Zapamtite sve ovo nabrojano pada u vodu ako potencijalni kupac NEMA novaca, mozes da mu pricas o proizvodu do prekosutra...

  • Top

    19. mart 2018 | 18:28

    Uglavnom prepoznajem te nagovaracke i motivacione taktike. I bas me nerviraju. Nasedala sam na neke i kupovala glupisti. Sad se jezim narocito na podilazece fore tipa VI TO ZASLUZUJETE ili SAMO ZA VAS. Ide se na sujetu a tu smo tanki. Kupujem po spisku. Stalno imam utisak da neko hoce da me prevari.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA