Srpski naučnici odbrusili: NASA izmišlja otkrića da popuni budžet, nema ništa od života na novim planetama!

- Već je otkriveno 4.000 ovakvih planeta o kojima se danas priča, ovo je čisto reklamiranje Američke svemirske agencije kako bi dobili veći budžet - tvrde naši astronomi

NASA je sinoć senzacionalno objavila da su astronomi otkrili novi planetarni sistem, udaljen oko 40 svetlosnih godina od Zemlje. Nazvan je "Trapist 1", a u njemu čak sedam planeta sličnih Zemlji kruži oko patuljaste zvezde. Srpski astronomi, ipak, ne vide ništa spektatularno u tome.

Istorijsko otkriće: NASA pronašla sedam novih planeta (VIDEO)

- Oni samo reklamiraju sebe, naročito kad treba da im se poveća budžet, pa od svega prave spektakl. A ljudi podležu senzacijama, pa stvarno misle da je u pitanju epohalno otkriće, iako je do sada otkriveno preko 4.000 identičnih planeta poput ovih o kojima se danas priča - rekao nam je Aleksandar Otašević iz Astronomskog društva "Ruđer Bošković".

Sinoć je NASA, takođe, najavila da će 2018. godine lansirati teleskop "Džejms Veb", pomoću kog će biti moguće detaljnije proučiti otkrivene planete. Taj teleskop bi trebalo da otkrije hemijske tragove vode, metana i kiseonika potencijalnih planetarnih atmosfera.

- Nema ništa od svega toga. Daleko smo mi od bilo kakvog velikog otkrića, pre svega, zato što nemamo tehnologiju kojom bi moglo da se otkrije postojanje života na nekoj drugoj planeti - tvrdi Otašević.

Poslednjih godina NASA izlazi u javnost sa podacima da je otkriveno sve više potencijalno naseljivih egzoplaneta, na kojima se procenjuje da postoje uslovi neophodni za stvaranje života.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

- Ma, kakvi, nema govora o tome. Naročito o našem preseljenju na neku drugu planetu. Velika je šteta što NASA od svega pravi senzaciju i najavljuje stvari koje se nikad neće desiti jer tako samo šteti nauci. Svaki put kad prirede ovakav isforsiran spektakl, nauka ode deset koraka unazad - jasan je srpski naučnik.

NASA je pak izašla sa podacima da bar tri od ovih sedam planeta predstavljaju “sveti gral” za astronome koji “love” planete, jer su temperature baš odgovarajuće na njima što dozvoljava vanzemaljskom životu da cveta.

To bi, kako su dalje rekli astronomi Ameičke svemirske agencije, mogla biti najveća vest o potencijalno nastanjivim vansolarnim planetama koje kruže oko drugih zvezda otkako je prošle godine objavljeno da jedna takva postoji u sistemu našeg najbližeg stelarnog komšije, zvezde Proksima Kentauri.

(J.Stakić - j.stakic@telegraf.rs)

• Apostol

23. februar 2017 | 14:14

Pustite tu novu planetu nego daj da sacuvamo ovu gdje zivimo.

• Mario

23. februar 2017 | 18:15

To je dobra vest.Neka Amerikanci što pre odu tamo.Ovi naši naučnici su baš sebični,tamo ima i nafte i dijamanata i sve ono za šta se oni grabe.Tako ćemo mi sa planete Zemlje živeti u miru, bez milosrdnih andjela!!!!

• Boban l.

23. februar 2017 | 14:50

Primetio sam da je NASA bolje upoznata sa planetama,ako su to uopste planete koje su udaljene najmanje 40 svetlosnih godina,nego sa planetama iz naseg susedstva. Sta je sa Jupiterovim satelitima,Saturnovim,ili sa Marsom ?koji nam je kosmicki gledano pred nosem,a na koji nece covek krociti bar narednoh 30 godina.