≫ 

Kako je Srbija otela Hrvatima let za Kinu: Jedan potez bio je dovoljan da samo iz Beograda put traje 8 sati!

Kinezi su bili u pregovorima s Hrvatima, ali ubrzo se sve to istoplo, jer je Srbija povukla potez, koji kineski saradnici nisu mogli da ignorišu

  • 14

Uspostavljanje avio-linije Beograd-Peking imaće ogroman ekonomski značaj za region, a put do Kine, koji za građane Srbije sada traje i do 15 časova, skratiće se direktnim povezivanjem dva grada na osam sati, kaže predsednik Kinesko južnoistočno evropske poslovne asocijacije Mario Rendulić.

Sve o kineskom biznismenu koji otvara avio-liniju Beograd-Peking: Razlikuje se od drugih bogataša (FOTO)

- Ako kineski poslovni ljudi i turisti žele da dođu u ovaj region, a primetno je da žele, bitno im je da umesto 15 sati, let traje oko osam - kaže Rendulić i objašnjava da, kada građani Srbije idu u Kinu, moraju prvo da odu do Beča, pa tamo da čekaju ukrcavanje na avion za Peking.

Kompanija HNA Grup imala je otvorenu liniju sa Hrvatskom, međutim, čim je Srbija ukinula vize Kini oni su odustali od namere za uspostavljanjem avio-linije zbog komplikovanih viznih i drugih tehničkih procedura, jer je Hrvatska članica EU.

- Ekonomski benefiti od dolaska će biti veoma brzo vidljivi nakon uspostavljanja ove linije. Hrvatska radi tri godine kako bi se uvela linija iz Kine za Zadar, a s obzirom na sve aktivnosti srpske vlade u proteklom periodu, HNA otvaranjem linije Peking-Beograd pravi od Srbije regionalni centar - rekao je Rendulić i istakao da će novi avio-put pomoći celom regionu, i Zagrebu i Sarajevu i drugim zemljama u okruženju.

S obzirom na to da je reč o složenim međunarodnim vazduhoplovnim procedurama, objašnjava Rendulić, biće potrebno angazovanje mnogih institucija, a Centrar za civilno vazduhoplovstvo će izdavati dozvole za međunarodne kompanije koje budu zelele da lete na ovoj liniji.

Uoči posete predsednika Tomislava Nikolića Kini, ministarka državne uprave i lokalne samouprave Ana Brnabić, potpisala je pismo o namerama o uspostavljanje direktne linije Beograd-Peking.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Prema saznanjima Politike, ova kompanija je dostavila obavezujuću ponudu za koncesiju za upravljanje srpskom vazdušnom lukom.

Isti list piše da su Kinezi u Srbiji kupili kompaniju SR tehnik koja se bavi održavanjem aviona i zapošljava 200 ljudi. Kako pišu, Kinezi planiraju da preko ove firme investiraju u centar za obuku pilota, a zainteresovani su i za Jat tehniku.

Sedište kompanije HNA Group je u kineskom gradu gradu Hajkou, a vlasnik je milijarder Čen Feng.

Foto: Wikipedia/World Travel & Tourism Council Čen Feng - Foto: Wikipedia/World Travel & Tourism Council

Pod njegovom upravom je korporacija koja pored avio-transporta u svom vlasništvu ima ćerke firme iz oblasti hotelijerstva, globalnog transporta robe, maloprodaje, turizma i finansijskih usluga.

U 2015.godini godišnji prihod Grupe je bio oko 30 milijardi dolara.

U okviru HNA Grupe, pored kompanije “Hainan Airlines”, koja će uspostaviti liniju Beograd-Peking, nalazi se još 13 avio-kompanija.

Cela grupacija poseduje više od 1.250 aviona i leti na 1.100 domaćih i međunarodnih destinacija, 270 gradova, a opslužuje 92 miliona putnika godišnje. “Hainan Airlines” je rangirana među 10 najbezbednijih avio-kompanija u svetu.

Baner, izbori 2017

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA