ŠOPING PREVARA: Mirisima nas podstiču da trošimo pare

Mirisi podstiču sećanja, ali i kupovnu moć. Barem tako tvrde naučnici i stručnjaci za marketing

  • 3

Na primer, dašak određenog parfema ili prolećnog cveća može da nas podseti na prvu ljubav. Takođe, mirisi deluju opuštajuće, a mudri posrednici u prodaji nekretnina često peku kolače u kućama i stanovima koje nastoje da prodaju.

Stručnjaci za marketing sa državnog univerziteta Vašington i sa švajcarskog univerziteta Sent Galen hteli su da saznaju koji mirisi su najefikasniji za uvođenje mušterija u stanje raspoloženosti za šoping. U članku objavljenom u časopisu "Maloprodaja" izvestili su da su jednostavniji miris efikasniji.

Stotine kupaca u Švajcarskoj bilo je izloženo jednostavnom mirisu narandže i kompleksnoj kombinaciji narandže, bosiljka i zelenog čaja. Analiza računa u kasi prodavnice pokazala je nesumnjiv skok prodaje kada je u prodavnici vladao miris narandže.

Drugom jednostavnom mirisu pripisuje se poboljšanje u obavljanju misaonih operacija. Studenti Univerziteta Vašington bili su izlagani raznim mirisima dok su rešavali probleme sa rečima. Veći broj problema rešili su za kraće vreme kada se u vazduhu osećao jednostavan miris, nego kada se osećala kombinacija mirisa ili kada nije bilo nikakvog mirisa.

Dekan fakulteta za biznis na Univerzitetu u Vašingtonu Eric Spangenberg kaže da mozak lakše prima jednostavnije mirise i da se zato ljudi lakše koncentrišu u radu ili u šopingu.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA