Mehaničar otkrio šta nikako ne smete da kažete u servisu jer vas to odmah košta više

Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto-ilustracija: Shutterstock

Odlazak u auto servis za mnoge vozače je stres sam po sebi. Neizvesnost oko kvara, cene, vremena popravke i strah da ćete biti preplaćeni često stvaraju pritisak još pre nego što ostavite automobil. Ono što većina ljudi ne zna jeste da jedna pogrešna rečenica može automatski da podigne račun.

Iskusni mehaničar iz Velike Britanije upozorava da vozači često prave istu grešku čim uđu u servis. U želji da odmah postave granice troškova, nesvesno sebi nanesu finansijsku štetu.

Najveći problem nastaje u trenutku kada klijent sam otkrije koliko je spreman da plati. Tada servis više ne traži najpovoljnije rešenje, već se nesvesno kreće ka gornjoj granici koju ste vi sami postavili.

Rečenica koja vas automatski vodi ka većem računu

Prema savetima mehaničara, nikada ne treba da govorite koliko novca ste spremni da potrošite na popravku. Rečenice poput "imam budžet do ovog iznosa" ili "ne bih da pređe tu cifru" često deluju razumno, ali u praksi mogu da rade protiv vas.

U tom trenutku mehaničar dobija psihološku granicu do koje može da ide sa cenom. Umesto da traži najpovoljnije delove ili najbrže rešenje, lako može da se desi da ponuda bude formirana upravo blizu iznosa koji ste vi sami označili kao maksimum.

Foto: Shutterstock

Zato je savet jasan. Ne otkrivajte koliki vam je budžet. Sačekajte da vam servis prvo izloži dijagnozu kvara, objašnjenje šta tačno treba da se radi i konačnu cenu popravke. Tek tada imate realnu osnovu da procenite da li vam ponuda odgovara ili ne.

Poslovi koje možete sami da uradite i uštedite

Još jedna česta greška vozača jeste zakazivanje servisa za sitnice koje mogu lako da se obave kod kuće. Zamena metlica brisača, dolivanje ulja ili tečnosti za hlađenje su poslovi koji ne zahtevaju posebno znanje, skupe alate ni odlazak u servis.

Servisi vas, naravno, neće odbiti. Za njih je to lak, brz i siguran posao koji donosi zaradu bez ikakvog rizika. Za vas je to čisto preplaćivanje nečega što možete sami da rešite za nekoliko minuta.

Ako naučite da razlikujete ozbiljan kvar od sitnog održavanja, dugoročno možete da uštedite ozbiljan novac. Servis tada koristite samo onda kada je zaista neophodno.

Na kraju, najvažnija lekcija je jednostavna. U servisu ne pričajte o svojim finansijskim granicama, ne žurite sa odlukama i uvek tražite jasno objašnjenje troškova. Jedna pogrešna rečenica može vas skupo koštati, dok jedna pametna odluka može da vam sačuva novac u džepu.

(Telegraf.rs)