• 23

Da li je uopšte potrebno grejati motor zimi?

U pitanju stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima

  • 23

Kada se temperature spuste ispod nule često se u jutranjim časovima može čuti buka koja dolazi od automobila čiji motori rade "u leru". Stručnjaci navode da je u pitanju stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrevanje motora na niskim temperaturama vazduha pre pokretanja vozila imalo smisla.

Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mere spoljašnju temperaturu i sistem prilagođava rad motora, pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-60 sekundi pre polaska. Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru.

Sneg, oluja, nevreme, zima, grudvanje, grudva, automobili, kola, zaleđeno, hladnoća

Foto: A. Nalbantjan

Kada zagrevate motor u leru tokom hladnih dana, ne samo što bez potrebe trošite gorivo, već se sa određenih komponenti motora spira ulje koje podmazuje pokretne delove i sprečava njihovo oštećenje. Naime, benzinske motore pokreće mešavina vazduha i raspršenih čestica goriva koje isparava. Zbog niskih temperatura tokom zime, benzin sporije isparava, pa automobil automatski kompenzuje njegov manjak ubrizgavajući više goriva u mešavinu.

Jedna od karakteristika benzina je da je dobar rastvarač, što dovodi do toga da spira motorno ulje sa zidova cilindara motora, ako automobil zimi zagrevate tokom dužeg perioda.

Svecice, Motor, Kola, Automobili

Foto: PIxabay.com

Međutim, postoji još jedan razlog zašto zagrevamo automobil pre polaska. Tokom zime nam je prijatnije da sednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagreje. Iako je period potreban za zagrevanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego pre, a neki modeli imaju i grejače u sedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije greju, podseća sajt Atlas servis.

Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpeti malo hladnoće nego dodatno zagađivati vazduh koji je ionako lošeg kvaliteta.

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Safet

    Када изађете из кревета,не трћите одмах , треба кафу итд па и мотор исто

  • Ica

    Ako nije potrebno da se zagreva motor, sto su onda Japanci u automobil Mazda 3 skyactive sedan. Koja je proizvodjena od 2014 do 2016 ugradjivali indikator u instrument tabli, koji je izgledalo kao snezna pahuljica plave boje a u uputstvu auta je pisalo, da je ta pahuljica indikator hladnog motora i da nije preporucljivo da se auto vozi dok se taj indikator ne ugasi. Inace indikator se je palio samo na prvom paljenju i gasio posle 15-20min rada na ler gasu zavisno od temperature.

  • Laki

    Auto nezagadjuje vazduh to je samo laz i bolje je da odradi oko 10ak sekudi u leru ili moze i odmah da se krene ali lagano kako kome odgovara bitno je neopterecivati motor.Svaka vest o bilo cemu o automobili uvek se spomene zagadjenje smarate vise sa tim.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima