• 29

Osam najčešćih zabluda o motornim uljima za koje ste verovali da su tačne

Da li su trkačka ulja pogodna za primenu u svakodnevnoj vožnji?

  • 29

Postoje brojne neistine u vezi sa motornim uljem. Stručnjaci za motore tvrde da su ovo najčešći mitovi u koje bi svaki vozač trebalo da prestane da veruje.

1) Menjajte ulje nakon svakih 5.000 pređenih kilometara

Sve zavisi od motora i vrste ulja koju koristite, kao i uslova u kojima vozite i načina na koji to radite. Podrazumeva se da ćete češće menjati ulje ukoliko imate običaj da se upustite u bržu vožnju. Ako nemate sklonost prema brzoj vožnji, niste primorani da često menjate ulje. Da bi se održali optimalni uslovi motora, dovoljno je vršiti izmenu ulja na svakih 9.000 kilometara, piše SgCarMart.

2) Morate da promenite ulje pre nego što krenete na dug put

Ovo ne mora nužno da znači. Pridržavajte se redovnog servisa i menjajte ulje u skladu sa normom. Jedino u slučaju da znate da će vam tokom puta zatrebati promena ulja, onda to učinite na vreme. Ne bi škodilo ni da odvezete auto kod mehaničara na proveru pre nego što se otisnete na svoje putovanje. Možda postoje neke druge stavke koje bi trebalo proveriti.

Slepi šofer Boža Tvrdišić koji je prodavao benzin i motorno ulje

Slepi šofer Boža Tvrdišić prodavao je benzin i motorno ulje Dečanskoj ulici. / Foto: Facebook/old.belgrade

3) Kvalitet ulja raste sa gustinom

Mnogi mehaničari preporučuju gušće ulje. Kao obrazloženje navode da je ređe ulje pogodnije za periode zahlađenja, jer dopušta da se motor brže podmaže. Iako u tome ima istine, nemojte brzopleto da donesete takvu odluku. Preporučljivo je da proverite koju vrstu ulja proizvođač vaših kola smatra najpogodnijom, uzevši u razmatranje model kola i tip motora.

4) Sintetičko ulje oštećuje poklopac motora i izaziva curenje

Možda je ova tvrdnja bila tačna pre nekoliko decenija, ali sintetička ulja današnjice ne izazivaju propadanje poklopca motora. Nekada je dolazilo do neželjenog dejstva sintetičkog ulja na poklopac zbog nepodesnih hemijskih jedinjenja, ali je taj problem danas iskorenjen. Curenje može da se dogodi jedino ako već postoji rupa u motoru, pa će vam sintetičko ulje ukazati na oštećenje.

5) Filteru nije potrebna zamena kada menjate i ulje

Filteri ulja služe tome da spreče neželjene ostatke da uđu u motor. Ukoliko promenite svoje ulje, a da niste promenili i filter, u suštini vraćate te ostatke u motor. Svaki put kada menjate ulje, zamenite i filter.

6) Aditivi u ulju unapređuju performans motora

Mnogi automobilski entuzijasti preporučuju primenu aditiva u motornim uljima, navodeći poboljšanje u performansama motora. Ipak, ne postoji konkretan dokaz koji bi potkrepio ovu tvrdnju. Štaviše, motorna ulja su formulisana tako da već sadrže sve što je potrebno vašem motoru da bi funkcionisao najbolje moguće. Primenom aditiva, možete da izazovete hemijski disbalans, što dalje može negativno da utiče na performanse motora.

Zamena ulja

Printscreen: YouTube/Royalty Exotic Cars

7) Koristite vrhunsko ulje, jer nema boljeg

Nije svim automobilima potrebno vrhunsko motorno ulje. Ne samo da je skuplje od uobičajenog ulja, već je beskorisno ukoliko je neadekvatno vašem tipu motora. Proverite kakvo ulje preporučuje proizvođač vaših kola, odnosno, motora.

8) Motul 300v su ulja za trkačke automobile

Iako ulja i maziva „Motul 300v” jesu prevashodno namenjena za vožnju trkačkom stazom, pogodna su i za svakodnevnu vožnju. Njihova formula pospeši performanse motora i zaštite ga od ekstremnih uslova. Ključ je u gustini. Preporučljivo je da se pridržavate ulja tipa 15W50 i 20W60 za uobičajenu upotrebu.

Video: Kako do manje potrošnje goriva u automobilu

(Telegraf.rs/N.I.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Neko

    Veoma zavisi od načina vožnje. Onaj ko vozi otvoren put može i duplo više da pređe od onog ko isključivo vozi po gradu, što je pored saveta stručnjaka i sasvim logično jer gradska vožnja podrazumeva dosta rada u leru i kratke vožnje gde se ulje daleko više puta greje i hladi. A ono što je posebnost na našem tržištu je da su većina automobila prešla mnogo, često i 300.000.plus km, tako da opet važe neka druga pravila, od kojih je glavno da je razgradnja ulja brža kod starijih motora koji usled istrošenosti brže prljaju ulje sa supstancama sagorelog goriva, dizela naročito.

  • Mileta

    Kao strucnjak u ovoj oblasti moj savet vlasnicima vozila je da se iskljucivo drze preporuka proizvodjaca vozila.Osnov je servisna knjizica.Tamo sta pise toga se pridrzavati.Neki lekar ili domacica ne bi trebalo da se muce sa ovim problemom.Tu je ovlasteni servis I samo platis.Inace sam tekst je poucan I edukativan.

  • Ada

    Cetiri litre ulja gradacije koje zahteva moj auto, plus filter, to je oko 7,8 hiljada dinara. Vi pusite i trujete se, ja dajem na kola, sam to promenim na 5-6 hiljada kilometara i cuvam motor. Sta koga briga za moje pare.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima