≫ 

Ovo je najčešći problem dizelaša zimi, evo zašto se javlja i na šta sve utiče

Nekada su vozači dizelaša zbog toga zimi u rezervoare dolivali male količine benzina, a kamiondžije palile vatru ispod motora...

  • 2
Dizelaši, automobil Foto: Shutterstock

Vozači dizelaša ranije su zimi pribegavali različitim metodama, pa su nekada u rezervoare dolivali i male količine benzina. To u današnje vreme nije dobra ideja zato što su savremeni dizel motori precizni "kao švajcarski sat", pa drugo gorivo može da dovede do skupih kvarova.

Zašto se kod dizel motora na niskim temperaturama javljaju problemi?

Dizel gorivo sadrži parafin koji pomaže boljem podmazivanju i sagorevanju u motoru. Kad spoljna temperatura značajno opadne, parafin počinje da stvara kristale. To stvara problem kod ubrizgavanja, pošto će se kristali zaglaviti u filteru za gorivo.

Dizel motor Foto: Shutterstock

A ukoliko i prođu tu "prvu blokadu", nastaviće svoj "napad" na ostatak preciznih delova sistema za ubrizgavanje goriva pa može doći do zapušavanja creva, pumpe i brizgaljki.

Zbog toga proizvođači u dizel gorivo dodaju posebne aditive koji sprečavaju nakupljanje parafinskih kristala, piše HAK revija. Dizel pomešan sa ovima aditivima trebalo bi da obezbedi nesmetan rad motora čak i kada temperatura padne i do -20 stepeni Celzijusa.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aleksandar

    12. februar 2021 | 11:55

    Uvek je postajala navta za zimski i letnji period D1 i. D2 za lozelje D3 sada samo ima nove nazive.

  • Aleksandar

    12. februar 2021 | 12:11

    Dizel gorivo moze da bude i od repice sa njive ali kako.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA