Ova greška uništava turbinu, a svi vozači je prave svako jutro

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 1

Većina vozača u Srbiji ima istu rutinu - upali auto i odmah krene u vožnju. Deluje bezazleno, ali upravo to ubija turbinu i motor. Kada se vozilo tek pokrene, ulje još nije stiglo da podmaže sve delove motora. Turbina tada radi "na suvo" i troši se brže nego što mislite.

Najveća greška je kada odmah nagazite gas posle paljenja. Tada turbina ulazi u visoke obrtaje dok ulje još nije postiglo pritisak i temperaturu. Rezultat su habanje lopatica, oštećenja ležajeva i skraćen životni vek motora. Takva vožnja može da skrati vek turbine i do pola, što vozača na kraju košta mnogo.

Još jedan problem je gašenje auta odmah nakon brze vožnje. Kada se motor ugasi naglo, ulje prestaje da cirkuliše kroz vrelu turbinu. To dovodi do pregrevanja i stvaranja naslaga koje takođe uništavaju vitalne delove.

luda divlja vožnja, divljanje za volanom Foto: Shutterstock/Josu Ozkaritz

Kako da sačuvate turbinu i motor

Najbolje što možete da uradite jeste da posle paljenja motora sačekate bar minut pre nego što krenete. To je dovoljno da ulje dođe do svih delova. Tokom prvih kilometara vozite mirno, bez naglog ubrzavanja.

Posle vožnje na autoputu ili pri visokim obrtajima, ostavite auto da radi u leru još minut-dva. To pomaže da se turbina ohladi i da ulje normalno nastavi da cirkuliše. Tako se izbegavaju nagla opterećenja i produžava vek motora.

Jedna mala promena navike svako jutro može da napravi ogromnu razliku. Ako izbegnete ovu grešku, motor i turbina mogu trajati duplo duže.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dragutin

    5. septembar 2025 | 13:41

    Sta mislis koliko vremena treba da ulje iz kartera dodje do svih delova za podmazivanje u motoru?Na instrument tabli ima jedna lampa koja se upali crveno kad pritisak ulja u motoru je mali ili senzor pritiska ulja ne valja.Ali kad palis motor ona se odmah ugasi tako da je ulje vec svuda stiglo u motoru i podmazuje.Zbog toga i postoje razlicite vrste ulja zbog razlicitih karakteristika motora.Pojma ti nemas.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA