Da li se još isplati kupovina polovnog automobila iz Nemačke? Stručnjaci upozoravaju na jednu veliku zamku
Kupovina polovnih automobila iz Nemačke godinama važi za najbolji način da se u Srbiji dođe do dobrog i pouzdanog vozila. Mnogi veruju da su automobili tamo bolje održavani, bogatije opremljeni i jeftiniji nego na našem tržištu. Međutim, kada se sabere realna računica, postaje jasno da situacija više nije tako jednostavna.
U Nemačkoj su cene često niže zbog drugačijeg poreza i ogromne ponude, posebno na platformama kao što su Mobile.de i AutoScout24. Dodatna oprema, kao što su aluminijumske felne, panoramski krov ili kvalitetniji enterijer, obično se plaća manje nego kod nas. Zato mnogi kupci i dalje veruju da tamo mogu da prođu primetno jeftinije.
Ali nemačka niža cena ne znači automatski i bolju kupovinu. Traženi modeli sa benzinskim motorima, posebno novije generacije, poslednjih godina poskupljuju zbog velike potražnje i sve manjeg broja kvalitetnih primeraka. Dobro očuvan automobil sa urednom servisnom istorijom retko se prodaje za mali novac.
Najveća opasnost krije se u kilometraži
Stručnjaci upozoravaju da u Nemačkoj ne postoji centralni registar kilometraže, pa pojedini prodavci i dalje manipulišu podacima. Zbog toga je bezbednije kupovati kod ovlašćenih dilera ili velikih lanaca, gde je servisna istorija digitalno zabeležena. Dodatni plus je TÜV dokumentacija sa tačnim datumima tehničkih pregleda.
Trošak uvoza takođe ume da iznenadi kupce. U Srbiji je potrebno platiti carinu, PDV i posebnu naknadu prema vrednosti i emisiji vozila. Zatim slede homologacija, tehnički pregled i registracija, što sve zajedno može značajno da poveća krajnju cenu. Prevoz iz Nemačke takođe nije jeftin.
Električni i plug in hibridi su trenutno najpovoljniji izbor
Najveća ušteda danas dolazi kod električnih i plug in hibridnih modela, jer su trošarine i dodatni nameti za ovu kategoriju vozila u Srbiji znatno niži. To čini ove modele primetno isplativijim za uvoz nego klasične benzince i dizelaše.
Zaključak je jednostavan: Nemačka i dalje jeste jedno od najboljih tržišta za kupovinu polovnjaka, ali ne i za one koji očekuju da će kvalitetan automobil dobiti za mali novac. Uvoz se može isplatiti, ali samo uz detaljnu proveru i preciznu računicu. U suprotnom, povoljna kupovina može vrlo lako da preraste u ozbiljan trošak.
(Telegraf.rs)
Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srbija
Nije problem oce neko u Nemackoj manipulisati kilometrazom jer nece i to je kaznjivo i lako se dokaze, nego je problem ovi sto ga kupe pa odvezu za Srbiju i usput smanje kilometre za 200,300 hiljada i dok dodje u Srbiju on magicno ima 100 hiljada a star 10 god sto nije realno. Znaci nasi koji se bave uvozom su problem a ne da ce vas neko u Nemackoj prevariti. Realno cene su skoro pa iste u Srb i Nemackoj znaci sve ove sto uvoze moraju biti krsevi sa puno km da bi se isplatilo.
Podelite komentar