• 0

Vozili smo Opel Corsa 1.2 Turbo: Zakon uspeha

Dugoočekivana, šesta generacija Corse je konačno stigla na novoj platformi PSA grupacije i sa motorima i menjačima koji se ugrađuju u Peugeotove modele. U Opelu tvrde da je novi model razvijen i usavršavan u Riselshajmu, da izgleda i miriše na Opel te da se vozi „nemački“. Da li je zaista tako, saznali smo za upravljačem najsnažnije verzije sa turbobenzinskim motorom od 130 KS

  • 0

Nakon 37 godina i višemilionske prodaje, nova Corsa je stigla kako bi nastavila stazama uspeha slavnih predaka. Zvanično predstavljanje šeste generacije jednog od najpopularnijih i najdugovečnijih modela u B segmentu odigralo se na Salonu u Frankfurtu, a sada je usledila dinamična prezentacija u Šibeniku.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: Opel

Centralno-evropska promocija trajala je četiri nedelje i okupila je automobilske novinare iz cele Evrope i to je jedan od pokazatelja koliko je ovaj gradski automobil važan za Opel. Mnogo se toga promenilo u portfoliju Opela, ali i u vlasničkoj strukturi, ali je Corsa bila i ostala jedan od najvažnijih „šrafova” u nemačkoj mašineriji.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: Opel

U vreme kada je prvi model proizveden, 1982. godine, Opel je imao neke druge perjanice. To je bilo vreme vladavine legendarnih modela, Kadetta, Ascone, Rekorda, Senatora, Omege... I sve njih je malena Corsa nadživela i ispratila u istoriju. Zbog toga je ovaj model danas jedan od stubova brenda. Zato i ne čude reči zvaničnika da novitet miriše na Opel, izgleda kao Opel i vozi se kao Opel, ali i ponosno ističu da je kompletan razvoj obavljen u Riselshajmu u Nemačkoj.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: Opel

​U marini Kaštel Gomilica, nedaleko od Splita, sačekala nas je gama od tridesetak primeraka u raznim verzijama. Radi se o modelima sa 1,5-litarskim dizel agregatom koji razvija 102 konjske snage sa obrtnim momentom od 250 Nm, 1,2-litarskom benzincu sa tri cilindra i 100 konja i istim agregatom koji, pomoću turbo punjača, oslobađa 130 konjskih snaga, i to u sprezi sa osmostepenim automatskim menjačem PSA grupacije.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: Opel

Ali, nije samo ovaj automatski menjač proistekao iz „braka“ sa PSA grupacijom. Radi se i o CMP platformi koju deli sa nedavno predstavljenim Peugeotom 208, baš kao i pomenute agregate. Glavne karakteristike nove CMP platforme su redukcija težine i modularnost koja omogućava dolazak potpuno električne Corse u toku sledeće godine…

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: TopSpeed

Što se tiče dimenzija, nova Corsa je za 4 centimetra duža, 1,8 centimetara šira, ali i za skoro 5 centimetara niža od prethodnika. I lakša je za čitavih 100 kilograma kada se radi o baznom modelu! Spoljašnjem izgledu Corse nema se šta zameriti, naprotiv, automobil izgleda atraktivno posebno ovako u crvenoj boji i sa sportskim GS Line paketom opreme. Dvobojna karoserija sa blagim padom krova preko C-stuba približava formu sličnu kao kod kupea.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: TopSpeed

Napred se izdvajaju odlična InteliLux LED Matrix svetla nove generacije, po prvi put ugrađena u vozilo B segmenta. Zajedno sa nešto svedenijom maskom hladnjaka i širim uvodnikom ispod odbojnika te svetlima za maglu daju dozu ozbiljnosti i agresivnosti. GS Line paket opreme donosi i aluminijumske naplatke od 17 cola, kao i dva auspuha. Sve u svemu, veoma lepo i moderno pakovanje koje se može izabrati između nekoliko varijanti dvobojnih paleta ali i jednobojnih.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: TopSpeed

Enterijer nas nije ubedio da se rast u dužinu odrazio na komfor putnika u kabini, pogotovo na zadnjoj klupi. Ali, to i nije bio prioritet konstruktorima. Kao i većina konkurenata u B segmentu, automobil je koncipiran tako da bude okretan i lak za vožnju i parkiranje u gradu, a lepo može poslužiti i za putovanja za dve osobe. Naime, smanjenje visine otežava poziciju sedenja nazad kao i ulazak u vozilo. Putnici napred nemaju takvih problema. Udobna profilisana sedišta pružaju zadovoljavajući komfor čak i na dužim relacijama.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: TopSpeed

​Kako smo za test izabrali najsnažniji model sa 130 konjskih snaga, potražili smo odgovor na pitanje koliko je zabavan i funkcionalan u svakodnevnom saobraćaju. Na magistralnim putevima od Splita do Šibenika sa dosta krivina, Corsa je pokazala izuzetnu agilnost – ležanje i upravljivost. Utisak dinamičnosti kompletiraju brzi odziv na gas, te odlična usklađenost motora i menjača. Na sve to se odlično uklapa rezak zvuk pri visokim obrtajima. Doduše, ukoliko ste odabrali Sport mod. Tada i ručice manuelne promene stepena prenosa koje se nalaze iza volana dolaze do punog izražaja. Ukoliko se držite Comfort ili Eco moda, adrenalin nestaje u korist tihe i meke vožnje i solidnim zvukom muzike sa radija ili vašeg USB uređaja.

Opel Corsa 1.2 Turbo

Foto: Opel

Pozicija za volanom je dobra, preglednost takođe, u stvari utisak je da ste za volanom automobila iz više klase. Tome doprinosi i izdašna oprema i opcionali kao što panoramski krov, adaptivni tempomat i asistencije u vožnji kao što su upozorenje na sudar, kontrola mrtvog ugla, održavanje vozila u traci, upozorenje da ruke nisu na volanu, prepoznavanje pešaka i biciklista. Tu je i sistem kamera za kretanje unazad sa prikazom od 180 stepeni, automatsko parkiranje ali i već ustaljen Opel Conect Live sistem koji na žalost u našoj zemlji još nije u funkciji.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Kao zaključak možemo reći da se radi o vrlo dobrom nastavku sage Corsa koju prati višedecenijski uspeh. Cene nove Corse se u Srbiji kreće od 12.490 evra za bazni model dok testirani model u GS Line paketu opreme još uvek nije u cenovniku. Ipak, testirani model duboko zalazi u više klase, pa verujemoda će on na našem tržištu biti isključivo predmet prestiža dok za slabije modele kao i dizel kojeg krasi izuzetno mala potrošnja goriva (oko 3,5 litara na 100 pređenih kilometara) predviđamo svetlu budućnost u borbi sa vrlo jakom konkurencijom.

(Telegraf.rs/Predrag Kalem/TopSpeed)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima