Volkswagen prestaje da proizvodi svoj najpopularniji model

Legendarna Buba ide u zasluženu penziju

Volkswagen Buba
Foto: Shutterstock

Nemački Volkswagen ove nedelje obustavlja proizvodnju poslednje verzije čuvenog modela Bube (Beetle) u svojoj fabrici u gradu Puebla u Meksiku.

To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje 80-godišnje istorije, tačnije od 1938. godine kada je prva Buba sišla sa proizvodne linije, piše agencija AP.

Taj automobil bio je deo najmračnijeg perioda Nemačke i nikada ostvarenog nacističkog projekta. Bio je simbol posleratne ekonomske renesanse i rastućeg prosperiteta srednje klase, ali i primer globalizacije, jer je prodavan svuda, postavši prepoznatljiv u celom svetu.

Takođe je postao simbol kontrakulture šezdesetih godina prošlog veka u Sjedinjenim Državama.

Folcvagen buba

Foto: Wikipedia/Robert Couse-Baker

Ali povrh svega, Buba ostaje orijentir u istoriji dizajna, prepoznatljiv kao i flaša od Koka-kole.

Originalni dizajn – zaobljena forma sa sedištima za četvoro ili petoro, skoro vertikalno vetrobransko staklo i motor sa vazdušnim hlađenjem montiran pozadi – osmislio je austrijski inženjer Ferdinand Porše, koji je angažovan da realizuje projekat nemačkog diktatora Adolfa Hitlera i napravi “narodni automobil” po uzoru na “ford model T” u Americi.

Imao je sličnosti sa automobilom “tatra T97”, napravljenim u Čehoslovačkoj 1937. godine, i sa skicama mađarskog inženjera Bele Barenija objavljenim 1934. godine.

Masovna proizvodnja Bube, koja u to vreme nosi službeni naziv “KdF-vagen”, otkazana je zbog Drugog svetskog rata, a umesto toga se u velikoj novoj fabrici istočno od Hanovera počelo sa proizvodnjom vojnih vozila, koristeći prisilne radnike iz cele Evrope koji su radili pod mizernim uslovima.

Buba, automobil, Volkswagen, Folcvagen, Folksvagen

Foto: Pixabay

Ipak, 1949. godine, Volkswagen ponovo postaje proizvođač civilnih automobila pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, a VW-ova fabrika je preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimično vlasnik kompanije.

Do 1955. godine proizvedena je milionita Buba u Volfsburgu, a najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine sa dolaskom novih modela, poput Golfa. Ali Buba nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine, što je duži period od onoga koliko se proizvodila u Nemačkoj.

“Nova Buba”, modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi Golfa, stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora VW-A Ferdinanda Piha, unuka Ferdinanda Poršea.

Volkswagen Buba

Foto: Shutterstock

Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.

VIDEO: Ovako izgleda kada se okupe ljubitelji ovog modela automobila - Bubijada u Beogradu

(Telegraf.rs/cdm.me)

Tagovi: beetle, uba, Volkswagen

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Pogledajte 20 najružnijih automobila koji su ikada proizvedeni

Ovo su najopasnije boje za vaša kola jer povećavaju rizik od nesreće

Novi Hyundai modeli donose veliku promenu koja će razočarati mnoge vozače

Volvo povlači pola miliona vozila zbog opasne greške - a ovo su svi pogođeni modeli

Na svetu postoje samo 2 modela limuzine koju je Tramp dizajnirao sa Cadillacom - evo kako izgledaju

BMW je upravo ponovo izmislio volan - i potpuno je drugačijeg oblika od onog na koji ste navikli

Evo koja marka automobila ima najlojalnije vlasnike na svetu

BMW M2 je upravo pokazao nešto za šta su svi mislili da je nemoguće

Uvozite auto? Ako nema ove 2 stvari - nećete moći da ga registrujete

Ubacio je u rikverc dok je vozio 100 kilometara na sat, a onda se desilo nešto potpuno neočekivano

Američki Ferrari: Pogledajte kako izgleda novi Chevrolet Corvette

Alpina je napravila najgotivniji Mini - koji se nikada nije našao u prodaji

10 sportskih automobila za koje su svi zaboravili da postoje

Nova Mazda2 donosi još lepši dizajn i pregršt tehnoloških noviteta

Pogledajte kako će izgledati novi Škoda Kodiaq i Karoq za 2020. (FOTO)

Rus je odlučio da vidi šta će biti sa autom ako prenaduva gumu - a rezultat je zastrašujuć

Pakao za Subaru: Hiljade novih modela idu pravo na đubrište zbog ozbiljnog defekta

Mercedes GLC43 AMG dolazi sa novim izgledom i više konjskih snaga

Evo zašto su auspusi na modernim automobilima i dalje toliko prljavi

Volkswagen ima sjajne vesti za sve ljubitelje ručnog menjača

Upoznajte model Lotus Evija - najmoćniji fabrički model koji je ikada napravljen

Vrlo malo vlasnika BMW-a zna za ovu tajnu funkciju na autu - i zato bi mogla da nestane

Bivši prodavac automobila otkriva najveću grešku koju ljudi prave kada kupuju kola

Ford "ubija" 3 modela u Evropi i menja ih potpuno novim vozilom

Evo zašto je Volkswagen rešio da ubije "Bubu"

Evo koliko tačno novca kompanije zarade od jednog prodatog automobila

Broj šasije ili motora vam je nečitak? Spremite se da platite papreno

Porsche svake godine proizvede samo dva ista modela - od njih 718!

U Passat je stavio motor iz Audija RS4 i onda od njega napravio najbržu kolibu na svetu

Ludi luksuzni dodaci zbog kojih je prvi Touareg bio prava noćna mora

Volkswagen kopira jednu od najgotivnijih stvari sa Rolls Royca na svoje automobile

10 najiritantnijih stvari koje loši vozači redovno rade na autoputu

6 vozila koja bez problema mogu da pređu preko 480.000 kilometara

Prva slika: Nissan Juke

Mercedes planira nešto što niko do sada nije uradio: Da li je moguće staviti F1 motor u običan auto?

Mazda uklanja ekrane osetljive na dodir iz svojih vozila - evo šta će ih zameniti

Postoji tajni BMW E34 M5 sa najluđim motorom koji možete da zamislite

Ford je napravio još jednu sramotnu grešku sa Focusom

Porsche ima prilično zanimljivu teoriju o manuelnim menjačima - i to je razlog njegovog uspeha

Volvo ima novi sistem koji će u potpunosti iskoreniti pijane vozače

Porsche je upravo otkrio kako će izgledati Taycan - njegov prvi model sa električnim motorom

Saab se vraća!

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima