≫ 

Saznajte da li je vaš automobil među najvećim zagađivačima u Srbiji!

 ≫ 

Poražavajuća statistika MUP-a Srbije kaže da prosečna starost automobila u Srbiji iznosi 17 godina, a da nešto više od 90 njihovog ukupnog broja predstavljaju vozila starija od 10 godina

Komentari

  • Penzioner

    27. januar 2020 | 08:09

    Ko god prati kada je i koliko je zagadjenje vazduha, vrlo brzo je primetio da zagadjenje i količina saobraćaja nemaju baš neke veze! Što će reći da je priča o automobilima i zagadjenju naduvana zbog interesnih grupa! Bilo bi ispravno da se nadležni potrude i nadju pravi izvor zagadjenja i predlože mere za smanjenje istog!

  • Mladen

    18. januar 2020 | 17:30

    Porez na luksuz se ukida posle 20 godina starosti automobila, tolko o tome

  • Sarkazam

    18. januar 2020 | 08:06

    Ajmo ovako. Učešće akciza u ceni goriva preko 50%. Stariji modeli (računajući i moj 22 god) više troše nego novija vozila. Ukidanjem ili ograničenjem tih auta smanjiće se prodaja goriva, samim tim i akciza. Znači, to otpada. Da ne pričamo o gradskom saobraćaju, gsp, Niš-expres, čiji autobusi odavno ne ispunjavaju nijednu normu. Paralelno sa (odjednom) prevelikim zagađenjem pušta se u rad turski tok. Taj gas mora negde da se proda. Već je osnovano neko javno preduzeće koje je pod okriljem Srbija-gasa. Sad će garant poskupljenje ekoloških taksi za sve osim domaćinstvima koja se budu grejala na gas. Njih će odrati preko cene gasa. A procedura isključenja biće kao sa toplanama. Tona papira i opet ne možeš da se isključiš.

    • 21. januar 2020 | 09:06

      нс

      @Sarkazam

      Цена за домаћинства МОРА да падне! Има народ границе.

  • Pajko

    17. januar 2020 | 22:52

    Voziće se i dalje i euro2 i euro3 automobili,cilj je da platiš debelu taksu da puniš budžet, pa onda vozi nije više bitno zagađenje.

  • Jolle

    17. januar 2020 | 13:22

    A tek sto ima lomova od kamiona koji se uredno registruju,prolaze teh.pregled,a zagadjuju samo tako (fap,kamaz,raba,stari manovi...)oni su valjda euro -10!!!to vam je tek katastrofa!!!

  • Mihailović

    17. januar 2020 | 10:18

    Kad na semaforu se zaustavljam a ispred mene golf2 ostanem malo više iza njega i ugasim ventilator grijanja da ne uvlači vazduh jer se osete gasovi od auspuha. Obično kad krene golf2 i malo doda gas izbaci dim, neki put i čađ ako ima slabiji motor to najviše dizelaš...govorim iz ličnog iskustva i nije samo golf2 već mnogi stariji dizelaši...

  • Vasilije,

    17. januar 2020 | 09:41

    Dobro, 'ajd zabranite dizel 1,2,3,4 i onda ce biti manje zagadjivaca. Sve prebacite na solarijom. Ocete da ovi preradjivaci naftinih derivata, ostanu tehnoloski visak pa ns biro, otpremnina, uh,,,,,,,!!!!!

  • Đorđe

    17. januar 2020 | 09:11

    Ja vozim auto od 23 godine samo zato što mi standard ne dozvoljava da imam novi auto. Pogledajte odnos prosečne plate i prosečne cene novog auta srednje klase. Grejem se na dr a zato što grad u kome živim nije gasifikovan, a nema ni gradsku toplanu. Znači nije sve do nas ima malko i do vlade.

    • 21. januar 2020 | 09:08

      нс

      @Đorđe

      Тако је Ђорђе,нека нам дају субвенцију од 5000е и ми ће мо нов ауто на кредит узети(84 рате).

  • Keepee

    17. januar 2020 | 05:33

    Kolioo znam dizel motori nemaju katalizator, dizel motori imaju EGR ventil i DPF filter. A benzin motori imaju katalizator. Nije problem auto, problem je svet u kom zivimo. Vazno je da hoce da zabrane Euro 3 i Euro 4 motore. Al zato taksisti mogu lagano da kupe nov auto. A vi obicni smrtnici se snalazite i zaduzujte se u banci da priustite sebi normalan zivot...

  • Милош

    17. januar 2020 | 02:57

    Највеће загађиваче овде нема, а то су фабрике, топлане, винча нпр.,наспрам њих су аутомобили мале маце.

  • genk

    17. januar 2020 | 02:14

    svuda u svetu cim politicari malo pocnu da talasaju da izbijaju pare narodu iz dzep on se udruzi i kaze politicarima gde im je mesto i ko ih hrani i poji... a samo u srbiju nit se udruzujemo nit smo za dogovor... a oni samo deru biju po dzep ma samo udri kad smo debili... jaaaaaaoooooo

    • 17. januar 2020 | 11:33

      KAN TENGRI

      @genk

      Nema ko da udruži narod. Nikad na svetu nisu postojali niti ce postojati spontani ptotesti. To ima samo u američkim "demokratskim" knjigama. Svugde neko digne narod, u normalnim zemljaa su to sindikati, kod posto nemamo sindikate, može biti neka druga interesna struja, a pošto su i te struje ili slabe ili naklonjrene vlastima (ili vlasti njima) , ostaje ti da plaćaš sta ti se kaže i kljucaš kao kokoška...

  • golf 2

    17. januar 2020 | 02:04

    ma sta pricate dok se vozio golf 1 i ta dvojka nije bilo ni z od zagadjenja ... sad od jednom automobili najvise zagadjuju jos par nepar... ma treba nam zabraniti da disemo i da budemo robovi zivimo na vazduh jedemo vazduh... a ko moze i ima nek vozi jede pije... samo udri po narodu... jaaaoooo drzavoooo

    • 17. januar 2020 | 10:28

      Stankovic Blagoje

      @golf 2

      Pa veći je zagađivač jedna kuća koja se greje na ugalj, nego 20 automobila sa motorima euro 2!

  • Sofokle

    17. januar 2020 | 00:24

    - Neki dan u drugim novinama su objavili podatak da saobraćaj u Srbiju učestvuje u zagađenju sa, eeeej, 6% ukupno!! Od toga 58% su termo - elektrane, a ostalo mini elektrane i domaćinstva... E, sad... , pretpostavimo sada da u Srbiji recimo nema saobraćaja!, uopšte.... Onda bi zagađenje bilo ne recimo 200 tih nekih čestica, nego 188!!! I, jel vam sada jasno da je sve ovo oko Euro 3 obično sviranje.... Uvedite gas svuda, oborite cenu da bude u rangu čvrstog goriva po sezoni, sve elektrane opremite prečistačima i filterima, a vozila na TNG i CNG maksimalno favorizovati, jer je produkt zagađenja kod njih skoro, pa nulta emisija.

  • Boki

    16. januar 2020 | 23:37

    Ostavite na miru vozače Euro 3 automobila. Kako je bilo u Nemačkoj onda 2001. kada je Euro 3 bio najnoviji standard, a broj automobila daleko veći nego kod nas sada, Nemci su se pogušili u dimu? Ne bih rekao baš... Ne možemo mi da se ravnamo sa njima, da dostignemo njihov standard iz 2001. bilo bi super.

  • Fili

    16. januar 2020 | 22:53

    Sta je sa autobusima i kamionima?

  • Djisko

    16. januar 2020 | 22:25

    Smanjte akcize naTNG, i eto resenja za automobile..

    • 17. januar 2020 | 09:18

      нс

      @Djisko

      Мислиш да им је то у циљу! Укинути!

  • Baki

    16. januar 2020 | 22:07

    Otkud sad odjednom tolika panika o zagađenju kao da do sada vazduh nije bio zagađen , nego predpodstavljam da se radi o skretanju pažnje da bi se sprovele neke druge cake . Naravno da se uzme što više para od vlasnika vozila kao oni su veliki zagađivači a mislim da bi gradski ptevoz bio u kolapsu kada bi kontrolisali njihova vozila a takođe šta je sa voznim parkovima i radnim mašinama mnogobrojnih firmi koj ih poseduju. Vazduh jeste nečist ali da budemo pri vrhu u Evropi nešto čisto sumnjam, kad dune vetar opet će nam predstaviti da smo među najgorima !

    • 16. januar 2020 | 22:44

      Uter

      @Baki

      Ocigledno je da nam spremaju nesto jako lose. Verovatno ce morati svi stariji automobili na otpad pa je ovo uvod u pricu...

    • 16. januar 2020 | 23:17

      Jovan

      @Baki

      Euro 5,Euro 6 ne zagadjuje????Najvise zagadjuju politicari!Pogotovo ovi na vlasti

  • Milos

    16. januar 2020 | 21:25

    Kako to odjednom zbog auta se zagadjenje nema veze sto fabrike ispustajh onolki dim to ne zagadjuje strasno...

  • Mehaničar

    16. januar 2020 | 20:58

    Prazna prica. Nema boljih motora od 1.9 tdi do 2005 god. to su najbolji motori ikad uradjeni, ovi novi su sranje. Ovo je uvodna prica za poskupljenje. 😡

  • Gagi

    16. januar 2020 | 20:05

    Pre 40 i više godina disali smo daleko čistiji vazduh kada euro norme nisu ni postojale u doba fiće i tristaća,današnji problemi zagađenja su daleko šireg spektra od samih automobila.

    • 16. januar 2020 | 21:12

      Srbin

      @Gagi

      Tada je svaki 100 gradjanin imao automobil,a danas svaki gradjanin po dva u tome je problem

    • 17. januar 2020 | 13:56

      Sasa

      @Gagi

      U pravu si Srbine i svako vozi po 2 automobila od jednom... Daj ne lupajte... Sve ovo ima za cilj nešto drugo

  • Jovan

    16. januar 2020 | 19:44

    U Americi oldtajmeri su naj popularniji samo u evropu se uvode euro 6 ne znam ni sam sta. Ja bi prvi da mogu vozio pre nekog mustanga iz 66-te nego bilo koji nov kompijuterski auto! I najveci zagadjivaci su dizeli zato se zabranjuju u svetu. Ja imam korsu na plin zasto drzava onda ne smanji akcize na benz i tng i smanji cenu registracija na iste i resen problem! A da pa zbog pohlepe samo otimaju od naroda raznoraznim atestima a registracije i teh svake godine sve skuplji!

  • Vlada grobar

    16. januar 2020 | 19:34

    Voleo bih da upoznam ratara kao i vecina ovde prisutna. Naravno kad dobije slobodan vikend.

  • Veteran

    16. januar 2020 | 18:56

    Meni auspuh icepan..?

  • Mako

    16. januar 2020 | 18:39

    A toplane sa tonama mazuta ?

  • Oki

    16. januar 2020 | 18:39

    Neka nam zapad ocisti drzavu od bombardovanja, oni su najvise zagadili

  • markokobaz

    16. januar 2020 | 18:25

    a autbusi gsp-a.....

  • Aleksandar

    16. januar 2020 | 17:31

    CNG vozim godinama. Nema subvencija, nema jeftinije registracije! Zašto, ZAŠTO?

    • 16. januar 2020 | 18:00

      Brk

      @Aleksandar

      Zato.

    • 16. januar 2020 | 22:45

      Bahus

      @Aleksandar

      Pa kume tebi treba sve skuplje da bude. Dovoljno vec ustedis na gorivu.

    • 17. januar 2020 | 09:21

      нс

      @Aleksandar

      Многи су деценијама возили па тупсони скратили интервал атеста,поскупели итд.

  • Ax

    16. januar 2020 | 17:31

    Nisam doktor za motore i nikako mi nije jasnokako jedan te isti motor može da bude euro3, euro4, euro5. Škoda 1,2 htp je taj moror. Zarczaista treba da se poveruje daisti motor može da se doradi sa 3 na 5. Mislim da je to šarena laža.

  • Aleksandar

    16. januar 2020 | 17:30

    Vozim auto na KPG šest godina. Skuplja registracija, atest, gomila papira. Auto ne zagađuje okolinu.

  • istinitost

    16. januar 2020 | 17:25

    Kome zele ove vlasti sada da uteraju pare u djep dizuci hajku na stare automobile, pogledajte samo emisije o takozvanim oldajmerima na celom zapadu, vrede kao kod nas dvosoban stan, i nisam procitao da ih zabranjuju vec su oni svojevrsna relikvija, milion starih automobila izbaco gasove kao kao petina neke omanje toplane, zatvorite toplane, aaaaa to nesme niko da pomene, iskljucite gradske autobuse, sta je niko ni da pisne o njima, nesto ovde mnogo smrdi

  • Pazarac 1

    16. januar 2020 | 17:11

    Do jucer smo vozili krseve pa nije bilo ovoliko zagadjenja a sada su novija vozila a vece zagadjenje tu nesto smrdi

    • 16. januar 2020 | 18:24

      Toma

      @Pazarac 1

      Beavo za zaključnost .mica istampao i prodao treba radna mesta

  • YYY

    16. januar 2020 | 17:02

    Da zivimo u iole normalnoj zemlji, svaka porodica koja ima minimum dva zaposlena clana vozila bi novi automobil i samim tim ne bismo raspredali o emisijama motora i zagadjenosti zivotne sredine. Druga stvar, da zivimo u iole normalnoj drzavi ista ne bi dozvolila uvoz tih automobila kojih sada zeli da se otarasi a treca stvar, neka mi neko objasni gde odlaze novci od takse za zastitu zivotne sredine? Moja porodica godisnje placa 396 dinara za istu vec godinama.

    • 16. januar 2020 | 17:25

      🇷🇸

      @YYY

      Evo mi u Nemackoj svi vozimo nova auta!Uz to svi su Elektro!Daj druze nije sve tako kako si napisao!Euro5 ili Euro6 su isti kat sa malim izmenama al stetnost je ista!Zelim reci da je to sve pranje para da bi produkcija radila!Elektro auta stetnija odauta koja trose fosilna goriva!Kako?Evo ovako, zivotni vek baterije za Elekro su oko 5 god treba se posle to reciklirati a gde kad vise nista nije za upotrebu!Ruda koje nema puno za baterije dok se dovede do finalnog produkta zagadio Eauto i ostetio planetu od ostalih mogucnosti!

    • 18. januar 2020 | 14:49

      Elektro-vozač

      @YYY

      Ja vozim električni auto već 6 godina. Prešao sam preko 160,000 km. Zime do -27°C. Baterija još ima 94% kapaciteta nove. Većinsko sam slučaj (ne računaj Nissan Leaf). Originalne kočnice. Znači tvoja priča o reciklaži "ne štima". Što se tiče zagađivanja, i proizvodnja motora na fosilna goriva zagađuje. Ako ćeš da porediš, uradi to pošteno. Tačno je da proizvodnja baterija zagađuje nešto više ali je to i dalje jednako otprilike *jednoj do dve* godine vožnje na fosilna goriva. Posle tog perioda, narednih 10+ godina električni je na "nuli" po pitanju zagađivanja a onaj na fosilna goriva nastavlja sve više jer troši sve više a zahteva i redovnu zamenu (i proizvodnju) ulja i kočnica (višestruko manje sa električnim). Konačno, vožnja i na struju iz elektrana na ugalj ili čak benzinskih generatora je i dalje čistija i zahteva manje goriva nego vožnja benzinaca...

  • Johan

    16. januar 2020 | 16:55

    Nasa drzava gleda da uzme pare za registraciju vozila a u evropskoj uniji takode ima auta starosti preko 30 godina i niko ih nedira kao zagadivace a hibrise su bili stimulisali pa povukli stimulaciju sad ih niko nece

  • Johan

    16. januar 2020 | 16:53

    I dosada su vizeni ti automobili stari i do 40 godina a nisu toliki zagadivaci kao toplane i odzaci sa kuca koje koriste ugalj za grejanje sva auta manje zagade nego toplana u jednom gradu

  • Dejann

    16. januar 2020 | 16:38

    Ma nesekiram se ja za zagađivače nego kad ću moći odvojiti neki dinar od plate a da nejedem samo hleb i kifle

  • Dzonii

    16. januar 2020 | 16:30

    Ma neeee, automobila je skoro 2 miliona. Woow. A 1.700.000 je i dalje mnogo "motora" iz doba oko 2003/2004. A od toga je vecina dizela bez dpf filtera. A oni su izbacivali preko 300g CO2. Motori posle 2012 izbacuju od 100g do 200g. Ali.... A L I ... Kao sto rece neko pre mene, a sta je sa toplanama, fabrikama, novim gradilistima, rafinerijama itd ? Oni su kao ugradili filtere?! Pa kako kad ja znam iz, razlicitih izvora, da vecina novih postrojenja, a i onih starih, nema skorilo nikakve kontrole i norme o tome koliko oni CO2 ispustaju SVAKI DAN !!!? Smesno je sve to... Da mozes da se vozis do Vlade i onda da das intervju da he zagadhenje isto kao i prethodnih godina?! Ahahaha Stvarno... Pa jeste narod mozda glup i slep, al nije TOLIKO.

  • KOSTIĆ DRAGAN

    16. januar 2020 | 16:28

    Baš bi voleo da vidim ko ima hrabrosti da isključi 1.500.000 vozila iz saobraćaja.Zaboravljate da sa tim merama ugrožavate 3.000.000miliona ljudi da bi se dodvorili E.U.koja vas vuče za nos i koja postoji samo na papiru.Ako su vozila problem zabranite im ulazak u velike gradove ili im uvedite par _ nepar a nas iz provincije pustite da vozimo ono sto možemo da kupimo.Ne zaboravite da ste nas vi doveli do ovog siromaštva.

  • Ivan

    16. januar 2020 | 16:20

    Ja kad bih mogao da vozim euro6 nebi se bunio ovako mi nije svejedno da auto 2001g sa euro3 motorom koji sam sa dosta odricanja i uz puno muke kupio neko mi zabrani da vozim a kad sam im plaćao nenormalno skupu registraciju sve ok nije zagađivao ništa zato dajte nam plate i standard kao u zemljama iz kojih uzimate te zakone pa ćemo lako kupiti nova kola svi ,nismo ni mi ludi da kad bi mogli nebi vozili nova kola i čuvali vazduh i okolinu,lako je zabraniti al treba neko da misli i na narod koji jedva vozi i ovo što ima

  • Veteran

    16. januar 2020 | 16:18

    Mlate praznu slamu..

  • Zis

    16. januar 2020 | 16:17

    Ajde ne lupetajte vise molim vas ,kakvi crni automobili ,glavni zagadjivaci su Obrenovac termoelektrane i Pancevo ,Azotara ,Rafinerija Nafte .

    • 17. januar 2020 | 08:05

      Rhoi

      @Zis

      I deponije đubreta koje sve neki "školovani" menadžeri saniraju.

    • 17. januar 2020 | 17:16

      Pancevac

      @Zis

      Azotara je u stecaju i ne radi uopste vec dve godine. Rafnerija, od kako su Rusi dosli, ugradili su sve moguce i najnovije filtere. Tako da nije Pancevo najgori grad u Srbiji kako ga Beogradjani smatraju.

  • ratar

    16. januar 2020 | 16:12

    Treba sve starije automobile od deset godina zakonom zabraniti. Pa ne mozes da zagadjujea okolinu krsevima brate, automobil treba da bude luksuz. Vucicu zabrani krseve i udri po dzepu. Imas podrsku naroda!!!!

  • Red briggade

    16. januar 2020 | 16:10

    Desetinama godina je tzv. zagadjenje...Cilj je da se izvrši pritisak na domaćinstva ( usvajanjem određenih zakonskih odredbi) da sa drva i ugalj predju na gas. U većini gradova je u zadnje tri godine postavljena gasna instalacija skoro u svim ulicama, ali se narod ne odlučuje za gas iz ekonomskih razloga. E u tom grmu "leži zec"... uglavnom se priča da se oni koji su se priključili na gas "žale na visoke račune"...

    • 16. januar 2020 | 16:48

      Ehd

      @Red briggade

      Meni racun za gas mesecno 17hiljada, a grejem 2 i po prostorije i u njima je osrednje toplo. 🤭 Plus struja zimi preko 10 hiljada. I sta kome reci? Jedna plata samo na struju i gas, gde je ostalo?

    • 16. januar 2020 | 18:29

      Grundfos

      @Red briggade

      Jel ims ti prozore na toj kuci?

    • 16. januar 2020 | 22:20

      Putinci

      @Red briggade

      Nemoj da lazes

    • 17. januar 2020 | 09:27

      нс

      @Red briggade

      Проблем је дистрибутер гаса,велика уграђивања у цену! Народ се враћа на гас чим цена се обори 10-13 динара!

    • 17. januar 2020 | 17:22

      Ja

      @Red briggade

      Tako je bilo i sa TNGom. Ljudi su masovno ugradjivali gas u automobilima i onda su poceli da uvode akcize, ateste, reateste... i od tada se sve manje voze automobili na gas a sve vise dizelasi krsevi koji dolaze od preko. Manji je zagadjivac Golf 2 na gas nego Golf 5 dizel. Neka stimulisu auto gas vozila smanjenjem raznoraznih taksi

  • samo iskeno

    16. januar 2020 | 16:09

    Tačno je da dizel motori jako više zagađuju vazduh od bezolovnih motora! Ali to je samo jedan od mnogih uzroka lošeg kvaliteta vazduha! 90% Srbije se još uvek greje na drva, uglalj itd a to i te kako doprinosi pogoršanju kvaliteta vazduha! Pa još da se doda koliko je šuma poseceno zadnjih 20tak godina .... dodajemo do zaključka da je sve ovo 99% nemarnost čoveka za zdravom okolinom!

  • Paris

    16. januar 2020 | 15:56

    Prestanite više da podležete pritisku onih koji se oglašavaju o starosti putničkih vozila koji "zagađuju" okolinu, kao jedinom uzročniku zagađenja.Zašto onda prolaze tehnički pregled ako su glavni krivci za loš vazduh?Pitajte meteorologe, koji je naziv za pojavu statičnog pritiska vazduha koji je trenutno nad Srbijom.Čemu ekskluzivnost za ono što je normalna pojava od novembra do marta meseca?

    • 16. januar 2020 | 16:08

      Kizza

      @Paris

      Mora da se iskoristi situacija bre, kako ne razumeš..... To što za uvođenje gasa za grejanje ili još gore toplovoda, treba od 2 do 5 h eura nema veze. Ova zemlja je postala mikijeva radionica

    • 16. januar 2020 | 16:13

      ratar

      @Paris

      Ajde gasi taj krs koji vozis i ne gusi. Ako nemas para za nov auto nema da vozis i tacka...

    • 16. januar 2020 | 22:23

      Putinci

      @Paris

      A ti si neki baja?!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA