Koliko su "matori" automobili u Evropi?

Prosečna starost se razlikuje od države do države, dok su između pojedinih država razlike zaista ogromne...

  • 2
Lada Printscreen: YouTube/Retro Garage of Olega

Prosečna starost automobila u Evropi raste od zapada prema istoku Starog kontinenta. To i ne treba da nas čudi, budući da je, prema poslednjim podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, prosečna starost voznog parka u Srbiji oko 17 godina.

Zapadnije od naše zemlje, stvari stoje nešto drugačije. Evropska asocijacija proizvođača automobila - ACEA, upravo je objavila podatke o prosečnoj starosti motornih vozila u Evropi.

Prosečna starost automobila u EU Foto: Twitter/@ACEA_eu

Iako ova statistika ne pokriva Srbiju, već se odnosi samo na države Evropske unije, u nju su uvršteni naši najbliži EU susedi, pa nam ona daje uvid u to kakve su po pitanju starosti voznog parka države bivše Jugoslavije, kao ni susedne zemlje bivšeg istočnog bloka.

Prosečna starost voznog parka Evrope je 10,8 godina za automobile, 10,9 godina za dostavna vozila, 12,4 godine za kamione i 11,4 godina za autobuse.

Prosečna starost se razlikuje od države do države, dok su između pojedinih država razlike zaista ogromne. Kao što smo i pomenuli, prosečna starost raste kako se krećemo sa zapada prema istoku, pa je generalni zaključak da stanovnici Istočne Europe duže zadržavaju svoja vozila u vlasništvu, što svakako ima veze sa bogatstvo tih društava. Studijom je bila obuhvaćena i Velika Britanija.

Najmlađi vozni park imaju Austrija, Luksemburg i Velika Britanija, dok posebne pohvale ovde idu na račun Austrije, i to ne zbog prosečne starosti automobila od 8,2 godine, već zbog prosečne starosti kamiona od samo 4 godine i autobusa od 5,3 godine.

Dok su, na primer, kamioni u Grčkoj prosečno stari 20,9 godina, a autobusi 20,4 godina. Ipak, na apsolutnom dnu su Litvanija, Estonija i Rumunija, u kojoj je prosek starosti putničkih automobila 16,3 godine.

Prosečna starost automobila u EU Foto: Twitter/@ACEA_eu

Zanimljivo je da Nemačka nije u samom vrhu po starosti voznog parka, iako je najveći proizvođač i najveći kupac automobila u EU. Prosečna starost putničkih automobila u Nemačkoj je 9,5 godina.

I susednoj Hrvatskoj prosečna starost voznog parka je za: automobile - 12,6 godina, kamione - 14,9, dok su autobusi u proseku stari - 11,9 godina.

Prilično slični su i rezultati u Španiji, Portugaliji, Italiji, ali i u Finskoj. Slovenija, sa druge strane, ima osetno mlađi vozni park, dok Mađarska, Češka i Slovačka stoje lošije od Hrvatske.

Podatke za sve zemlje možete videti u priloženoj tabeli.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aleksandar

    22. avgust 2020 | 08:58

    Kada bi troškovi uvoza bili manji, a procedura jednostavnija, prosek starosti automobila kod nas bi bio znatno niži. Razlog je što mi automobil star 15 godina plaćamo 2500 evra, a u Nemačkoj takav automobil košta 1000 evra. Kada bi cene polovnih automobila bile približne, naš vozač bi za 2500 evra vozio auto star 10 godine, a ne 15. Za 1500 evra vozio bi star 15 godina, a ne 20 itd. Na ovaj način bi svi stari automobili preko 20 godina bili zamenjeni bar za 5 godina mlađe.

  • pero

    18. avgust 2020 | 13:20

    U EU se to Ujednacava a nama ne treba EU kazu komunisti pa smo u svemu pozitivnom daleko od nje

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA