• 18

Proizvodnja elektromobila emituje 63 odsto više CO2 u odnosu da proizvodnju benzinaca i dizelaša

Britanski proizvođači automobila i delova smatraju da radikalan prestanak prodaje automobila sa klasničnim pogonom 2030. nije dobro rešenje, već da bi ovde trebalo podnuditi "tehnološki neutralan pristup"...

  • 18

Sve učestalije priče, kao i poneka već doneta odluka, o konačnim zabranama prodaje automobila sa pogonom na fosilna goriva dobijaju i svoju dugu stranu.

Nemačka kancelarka Angela Merkel ovih dana je upozorila na preterano stroge standarde emisije izduvnih gasova koje se nameću automobilskoj industriji u Evropi, ističući da prelazak elektične automobila ne bi trebalo da bude ni brz i ni radikalan.

Na tom tragu je novi izveštaj koji dovodi u pitanje odluku britanske vlade o zabrani automobila sa pogonom na benzin i dizel 2030. Godine i poziva na drugačiji i širi pristup postizanju nulte emisije izduvnih gasova do 2050. godine, kao krajnjeg cilja.

Električni automobil, punjenje baterije

Foto: Pixabay

Istraživanje, naručeno od strane velikog broja proizvođača automobila i delova, među kojima su se našli i Aston Martin, McLaren, Honda i Bosch, sadrži veliki broj "preporuka za dekarbonizaciju", sa ciljem da se pokaže da radikalan pristup prestanka prodaje automobila sa klasničnim pogonom "odjednom", nije dobro rešenje, kome se uz to može desiti da ne uspe, piše AutoCar.

Putevima Velike Brtanije danas se kreće 40 miliona vozila, čija je prosečna strost 8,3 godine, a čije eliminisanje svakako igra ulogu u postizanju "nulte emisije". Proizvođači, međutim, smatraju da je to samo jedan deo problema u postizanju cilja, budući da se, kako ističu, u procesu proizvodnje elektičnih automobila emituje čak 63 odsto više ugljen-dioksida u odnosu da proizvodnju benzinaca i dizelaša.

Zato su Polestar i Volkswagen dobili pohvalu, budući da su obe kompanije objavile podatke o štetnim emisijama do kojih dolazi u procesu proizvodnje njihovih električnih automobila, kao i koliko se kasnije tokom vožnje na njima "uštedi". Tako je, na primer, elektirčnim Polestarom 2 potrebno preći 77.000 kilometara da bi se poništio tzv. ugljenični otisak jednog Volvoa XC40.

Polestar 2

Foto: Polestar

Budući da je predviđeno da će se klasnični automobili putevima kretati do 2050. godine, proizvođači pozivaju da se radi na dodatnoj dekarbonizaciji fosilnih goriva.

Ističući da potpuni prelazak na električne automobile nije jedino rešenje, proizvođači kao moguću soluciju vide upotrebu vodonika i sintetičkih goriva. Tako, na primer, savremeni Euro 6 dizel emituje čak 95 odsto manje azotnih oksida u odnosu na prethodni Euro 5 dizel, dok su sintetička goriva nešto na čemu Porsche odavno radi.

Britanski izveštaj, u zaključku poziva na "tehnološki neutralan pristup", smatrajući da vlada ne bi trebalo da se fokusira samo na jednu vrstu rešenje za smanjenje emisija štetnih gasova.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    Električni automobili neće nikada postati glavna vrsta prevoza, takođe ni elektronika neće dugo opstati. Razlog koji ću navesti možda je nekome bizaran, ali prateći ljude koji se bave NLO pojavama ne samo da sam naučio da oni postoje, nego sam naučio i kakav pogon koriste. Glavni izvor čiste energije je nama nepoznat hemijski element, ali činjenica je da će se otkriti jer tako su i "oni" otrkili pa mogu krstariti i čitavim svemirom koliko energije imaju. Naravno to nije jedna vrsta, ko zna koliko ih ima, postoje i oni koji koriste radioaktivni pogon jer su ostavljali ozračene tragove i ljudi koji su bili u kontaktu sa njima bili su ozračeni. Ali za sve te napredne tehnologije važi isto. Nemaju nikakve elektronske uređaje. Kako komuniciraju za sad velika je misterija, kao i sve ostalo. Činjenica je da se ka tome polako krećemo.

  • Elektro-vozač

    Tačno je da proizvodnja električnih (još uvek) zagađuje više ali ovi namerno "biraju" podatke da naprave idealan slučaj za svoju, fosilnu, tehnologiju. Čak i da se uzmu njihovi brojevi električni ispadnu bolji jer je prosečni životni vek automobila daleko veći od "77.000 km". Polestar nije bas sjajan primerak efikasnosti - naprotiv, a proizvoljno preskaču razna zagađenja fosilaca (koja se ne svode samo na CO2 iz auspuha i proizvodnje). Dalje, centralizovano zagađivanje se lakše rešava od nekontrolisanog zagađivanja miliona/milijardi pokretnih zagađivača. Detaljna i nepristrasna istraživanja su našla da se dodatno zagađenje "poništi" posle oko jedne do dve godine prosečne vožnje i to sa tendencijom popravljanja u korist električnih: proizvodnja postaje efikasnija i čistija, kola efikasnija i elektrane čistije. Javnost treba da raspozna lažni marketing onih koji imaju šta da izgube prelaskom na savremenu tehnologiju a nemaju volju i/ili znanje da pređu i sami pa im se sve svodi na kukanje i neistine.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima