• 23

Novi mali automobili više neće biti jeftini

Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje klasične mikro modele, dok se proizvodnja najmanjih modela sa električnim pogonom čini neisplativa...

  • 23

Rasprave o uvođenju nove strože Euro 7 norme emisije izduvnih gasova ulaze u samu završnicu. Novi propis, koji bi trebalo da stupi na snagu 2025. ili 2026. godine, mogao bi da označi kraj "klasičnih" automobila.

Ukoliko budu prihvaćeni najradikalniji predlozi koje promovišu neke članice Evropske unije, propisani standardi štetnih emisija bi bili toliko strogi da to verovatno predstavljalo definitivan raskid sa tehnologijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

U kompaniji Volkswagen, takođe, pretpostavljaju da bi nova pravila, mogla stave katanac i na proizvodnju mnogih hibridnih automobila. Benzinski i dizel modeli sa takozvanim "blagim hibridnim sistemima" zadovoljavali granične vrednosti emisija i standarde potrošnje. To bi sa Euro 7 standardom moglo da se promeni.

Dacia Spring

Foto: Dacia

- Bojimo se da hibrodni sistem od 48 volti neće biti dovoljan - rekao je jedan visoki menadžer VW-a za Business Insider, dodajući da bi ugradnja većeg elektromotora bila nesrazmerno skupa.

Prema tvrdnjama najvećeg nemačkog proizvođača automobila, dodatni troškovi za nadogradnju i smanjenje emisija štetnih gasova iznosili bi nekoliko hiljada evra po vozilu. Toliki iznos bi imao direktan uticaj na prodaju manjih modela.

Mali automobili bi, u tom slučaju, izgubili bi svoju cenovnu prednost, a sa njom i kupce, prenosi Revija HAK. U Volkswagenu smatraju da novi mali automobili neće biti dostupni ljudima sa nižim i niskim primanjima. Koliko niskim? To još uvek ne znamo...

Mnogi proizvođači već su ukinuli svoje mikro modele, pa tako na tržištu više nema npr. Opela Adam ili Forda Ka... Ovo treba shvatiti kao deo lobističkih napora da se ostvare što bolje pozicije u pregovorima sa EU, odnosno da nova Euro 7 norma ipak omogući prezlani period do potpunog prelaska na električne automobile.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DRagutin

    Ovo njihovo glupiranje sa tim nekim eu standardima itd polako odvlači u propast ceo kontinent! Automobili pokreću svet! Od trošenja nafte do održavanja istih tih automobila... Tako da biće veselo u budućnosti...

  • Otto

    Naravno da nije tacno ali srećom imamo tebe da nam kazes sta je tacno. Aj ne smaraj, vozi tu tvoju kasetu i odskijaj ne izmisljaj i ne lazi.

  • Elektro-vozač

    Obrazloženje u članku apsolutno nije tačno i zaboravlja važan detalj. Tačno je da je cena samih električnih kola nešto veća. Međutim, kola ne kupujemo sa bi pritiskali parking mesto već da ih vozimo. Vožnja i održavanje (koje, zapravo skoro da ne postoji) električnih je hiljade evra godišnje jeftinije u proseku nego fosilnih, tako da se ta razlika u ceni vrlo brzo istopi. Za vožnju električnih po Srbiji vam je potrebno oko 1 dinar za svaki kilometar, zapravo manje. 100 km? Manje od 100 dinara. Jeftinije od autobuske karte. Održavanje? Tečnosti za pranje stakla i gume. Kočnice traju stotine hiljada kilometara, nema motornih ulja, kaiševa, katalizatora, i ostalih zastarelih džangala. Dakle, kada sagledate koliko vam je novca ukupno potrebno za bi se vozili nekim kolima dolazite do vrlo drugačijeg zaključka potvrđenog na mnogim mestima, pa i Consumer Reports, recimo. A pritom je, takođe vidljivo svuda, vožnja daleko bolja i prijatnija, kola praktičnija i ne zahtevaju maltretiranje po pumpama i servisima za tzv "redovno održavanje" (marketinško ime zastarele industrije za popravke redovnih kvarova).

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima